آموزش بازار جهانی تبادلات ارزی – قسمت 4

2018/10/22 | 1397/07/30
جفت ارزهای اصلی , CFD , بازار جهانی تبادلات ارزی , سازمان بورس سهام , شبکه بین بانکی

مفاهیم تب Trade در ترمینال MT4

  در ترمینال و در تب Trade شما میتوانید مواردی همچون میزان کل حساب، سود یا زیان شناور، مارجینی که در معاملات بکار رفته، لیست معاملات و ... مشاهده کنید. آموزش بازار جهانی تبادلات ارزیبه تصویر بالا بنگرید. زمانی که شما هیچ پوزیشنی نگرفته باشید یا اینکه پوزیشن های شما کلا بسته شده باشند سه پارامتر بالا ثابت و با یکدیگر یکسان هستند. پس از گرفتن پوزیشن مقادیر پارامترها تغییر پیدا کرده و دو پارامتر دیگر اضافه میشوند. آموزش بازار جهانی تبادلات ارزی Balance: برابر است با سرمایه شما قبل از بستن معاملات یا زمانی که کل معاملات شما بسته باشد.

Equity: برابر است با سرمایه شما بعد از بستن معاملات، به عبارت دیگر این پارامتر نشاندهنده سرمایه شما در لحظه است به این معنی که اگر شما در لحظه، کل معاملات را ببندید سرمایه شما به این مقدار میرسد. مثال: فرض میکنیم شما 10000 دلار دپازیت (واریز) کرده اید و پس از گشودن چندین معامله هم اکنون اکوئیتی برابر است با 11000 دلار. یعنی شما در کل معاملات تان هم اکنون 1000 دلار سود کرده اید و چنانچه کل معاملات رو ببندید سرمایه یا Balance شما از 10000 دلار تبدیل به 11000 دلار میشود. فرض میکنیم Balance برابر است با 10000 دلار و Equity برابر است با 5000 دلار. یعنی در واقع شما 5000 دلار الان در زیان هستید و با بستن معاملات موجودی یا Balance شما به 5000 دلار کاهش پیدا میکند. دقت کنید که نباید فاصله Equity با Balance زیاد باشد. فاصله زیاد بین دو پارامتر Balance و Equity در اغلب موارد ضعف در مدیریت سرمایه و ضعف در تشخیص درست حد سود و زیان دارد.

اگر Equity از Balance خیلی کمتر باشد یعنی حساب شما در زیان عمیقی فرورفته و به حد زیان خود وفادار نبوده اید که معمولا عاقبت خوشی ندارد! اگر Equity از Balance خیلی بیشتر باشد یعنی شما در خروج از بازار با معاملات سودده بی تصمیم هستید (طمع) و در واقع نقطه خروج مناسبی را تعیین نکرده اید. البته ممکن است یک تریدر حرفه ای از شگرد Trailing Stop استفاده کند که نشاندهنده مدیریت سرمایه وی میباشد.

Margin: میزان سرمایه درگیر شده در معاملات که هر قدر لوریج بیشتر باشد این میزان کمتر است. (رجوع کنید به قسمت دوم)

Free Margin: میزان سرمایه آزاد برای گرفتن معامله

Margin Level: این نسبت برابر است با (Equity/Margin)*100  

نحوه مشاهده سود و زیان معاملات

در ترمینال MT4 (که با Ctrl+T در محیط MT4 ظاهر می شود) می توانید سود یا زیان هر ترید خود را مشاهده کنید. به تصویر زیر دقت کنید: آموزش بازار جهانی تبادلات ارزیکه در ستون Profit می توانید سود یا زیان هر ترید را مشاهده کنید. البته در این مثال به پیپ نمایش داده شده است، اگر میخواهید به دلار (یا ارزی واریز اولیه انجام داده اید که معمولا دلار است) مشاهده کنید دو گزینه دیگر را انتخاب کنید تا سود یا زیان با توجه به حجمی که پوزیشن گرفته اید به دلار مشخص شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه