افت ۲۰ درصدی بیت کوین با کاهش ریسک در بازار

2021/01/13 | 1399/10/24
بیت کوین , ارز های دیجیتال , بازار های مالی

بازارها هفته جدید را بدون تمایل به ریسک آغاز کردند. همه شاخص ها نزولی بود و بیشترین افت را در این میان بیت‌کوین داشت که 20 درصد افت کرد. هفته گذشته شاهد رسیدن این ارز دیجیتال به سطح 42000 دلار بودیم ولی این هفته با یک روند اصلاحی به 30 هزار دلار رسید. موج جدیدی از سرمایه‌گذاران دارند برای سرمایه‌گذاری روی این دارایی دیجیتال آماده می‌شوند. اگر این ارز به سمت 20 هزار دلار بیاید، شاهد هجوم سرمایه‌گذاران به سمت این ارز خواهیم بود. نوسانات ناگهانی و شدید بیت‌کوین در گذشته باعث شده است که سرمایه‌گذاران این نوسانات را جزئی از این دارایی بدانند.

وقتی بیت‌کوین مشغول نوسانات شدید بود، بازارهای سهام و بازار تبادلات ارزی (فارکس) روندی بسیار آرامی را پشت سر گذاشتند. البته روند سایر بازارها به گونه‌ای است که به سمت سودآوری حرکت می‌کند. البته در روزهای اخیر با اتفاقاتی مثل حوادث آمریکا و افزایش نرخ ابتلا به کووید-19 طبیعی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تمایل خود به ریسک کردن را از دست بدهند.

در بازار تبادلات ارزی (فارکس)، جفت ارز GBP/USD به کمتر از 1.3500 افت کرد. این در حالی است که کماکان افرادی به بیماری کووید-19 مبتلا می‌شوند و  با افزایش موارد مبتلا به بیماری کرونا، قفسه سوپرمارکت ها خالی شده است. این بیماری سیستم بهداشت و درمان انگلستان را نابود کرده و در برخی از بخش‌های لندن، از هر 20 نفر، یک نفر به این بیماری مبتلا شده است. ممکن است آرام کردن و به ثبات رساندن اوضاع چند ماه طول بکشد و همه این اتفاقات می‌تواند روی ارزش پوند تأثیر بگذارد.

در بازار سهام، سرمایه‌گذاران بین چشم انداز بسته مشوق اقتصادی بزرگ پس از روی کار آمدن دموکرات‌ها و تلاطم‌های سیاسی در واشنگتن، تکه تکه شدند. در همین حال ارزش سهام تسلا دارد به صورت ناگهانی افزایش پیدا می‌کند. اگر ترامپ بخواهد در این بین فرایند غیرقانونی دیگری را شروع کند، حتماً در بازار سهام هم شاهد مشکلات و افت‌های متعددی خواهیم بود.

مطالب مشابه

مشاهده همه