افزایش تورم باعث افزایش ارزش طلا می‌شود

2020/10/23 | 1399/08/02
طلا , تورم , وارن بافت

یکی از مدیران مالی مشهور گفته است که تمام عناصر و مولفه‌های لازم برای افزایش قیمت طلا در بلند مدت وجود دارد. اکسل مرک، رئیس و مدیر عامل مجموعه مرک اینوستمنتس اظهار داشت که چند عامل مهم و اساسی وجود دارد که باعث شده است قیمت هر انس طلا به بالاترین سطح ممکن یعنی 2000 دلار برسد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت و با افزایش انتظارات تورمی در درازمدت، قیمت طلا هم صعودی می‌شود.

فدرال رزرو در پی افزایش تورم است و از طرفی می‌خواهند به هر شکل ممکن نرخ‌های بهره را پایین نگه دارند. این بدین معنا است که به مرور زمان، نرخ بهره واقعی نزولی خواهد بود و این شرایط، همان شرایطی است که طلا به آن علاقه دارد و در آن روند صعودی پیدا می‌کند. اگر باور دارید که نرخ‌ها در بلندمدت پایین باقی می‌ماند ولی تورم به تدریج بالا می‌رود، بدانید که چنین شرایطی برای سرمایه‌گذاری روی طلا واقعاً خوب است.

در حال حاضر مشخص نیست که دولت آمریکا واقعاً می‌خواهد چه کاری در زمینه طرح مشوق اقتصادی انجام دهد. اکسل مرک می‌گوید فقط زمان نیاز است تا پول بیشتری به سیستم مالی آمریکا تزریق شود تا دولت بتواند طرح خود را تصویب کند. سیاستمداران یاد گرفته‌اند که می‌توانند تریلیون‌ها دلار را بدون هیچ پیامدی خرج کنند ولی این کار فقط تورم را بالا می‌برد. وی اظهار داشت که تمام موسسات سرمایه‌گذاری دنبال خرید طلا و سرمایه‌گذاری روی آن هستند.

در حال حاضر نقدینگی بالایی به بازارها تزریق می‌شود و به همین خاطر ارتباط زیادی بین بازار سهام و ارزش طلا به وجود آمده است. مرک اظهار داشت که این رابطه بین سهام و طلا دوام نخواهد آورد. در شرایط فعلی که نرخ بهره پایین و شک و تردید و عدم قطعیت در اقتصاد بالا است، صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاران نهادی توجه بیشتری به بازار طلا دارند. همچنین وقتی یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان و سرمایه‌گذاران جهان مانند وارن بافت روی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی جهان سرمایه‌گذاری می‌کند، مطمئن باشید که قرار است طلا روند صعودی به خودش بگیرد.

مرک اعلام کرد که سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری برکشایر هاتاوای (شرکت وارن بافت) روی شرکت Barrick Gold به معنای تغییر تمایل به شرکت بافت(که همیشه از سرمایه‌گذاری روی طلا دوری می‌کند) می باشد. مرک بر این باور است که این سرمایه‌گذاری باعث افزایش توجه به طلا می‌رود.

پیش از این مشاوران صندوق بازنشستگی (که محافظه‌کارترین افراد محسوب می‌شوند)، هیچ تمایلی به طلا نداشتند ولی اکنون با سرمایه‌گذاری وارن بافت در این زمینه، اعلام کردند که طلا یک حوزه خوب برای سرمایه‌گذاری است. اکنون با ورود صندوق‌های بازنشستگی به حوزه طلا، تقاضا برای طلا بیشتر می‌شود.

مرک گفت که با افزایش قیمت طلا، سرمایه‌گذاران باید به دنبال سرمایه‌گذاری استراتژیک در حوزه معدن کاوی طلا باشند. یکی از دلایل عمده رشد میلیارد دلاری شرکت مرک اینوستمنتس، همین عملکرد خوب سهام معدنی این مجموعه است.

بسیاری از بزرگان سرمایه‌گذاری هیچ سرمایه‌ای به اکتشاف معادن اختصاص ندادند و به همین خاطر احتمالاً تلاش می‌کنند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. در حال حاضر سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند که خود را از آسیب‌های تورم مصون نگه دارند. در این دوره بهترین توصیه سرمایه‌گذاری این است که این افراد، یک برنامه تدوین کنند و به این برنامه پایبند باشند.

مطالب مشابه

مشاهده همه