بیت کوین – قسمت 2

2018/01/27 | 1396/11/07
بیت کوین , cryptocurrency , ارزهای رمزپایه

چرا از بیت کوین استفاده کنیم؟

بیت کوین یک فرم جدیدی از پول است، اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که چرا باید تلاش کنند تا از آن استفاده کنند. به راستی چرا از بیت کوین استفاده کنیم؟ در اینجا 9 دلیل خوب برای این استفاده بیان شده است.

سریع است

شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که در  چرا سال های اخیر و با رشد تکنولوژی، انتقال های مالی در سطح بین المللی زمان نسبت طولانی به طول می انجامد؟ به طور کلی سیستم های بانک های سنتی نتوانسته است همپا با تکنولوژی خود را به روز نگه دارند و در برخی موارد این دیرکرد انتقال موجب ضرر و زیان فراوانی می گردد. با این حال معاملات بیت کوین عموما بسیار سریع است یعنی شما می توانید انتقال های بین المللی خود را در کمتر از ده دقیقه که زمان بسیار کوتاهی می باشد انجام دهید. حتی شبکه بیت کوین توانایی انجام معاملات به طور لحظه ای را هم دارد. به طور مثال اگر یک بازرگان در معرض کاهش پول انتقالی خود با توجه به نوسات قیت بیت کوین در بازار باشد امکان تایید تراکنش به طور لحظه ای هم وجود دارد که این قضیه یکی از بزرگترین مزیت های بیت کوین نسبت به هر انتقال بانکی می باشد.

ارزان است

معاملات کارت های اعتباری هم نیز تقریبا سریع هستند اما شما محبور هستید برای در اختیار داشتن هر کارت اعتباری به طور سالانه هزینه ای را پرداخت کنید اما در این میان شما برای داشتن کیف پول بیت کوین هزینه ای پرداخت نمی کنید و همچنین هزینه های تراکنش بیت کوین حداقل است و در برخی از موارد با توجه به حجم جابه جایی پول (برای مثال چندین میلیارد دلار) می توان آن را رایگان (در حد بیست دلار) در نظر گرفت.

دولت های مرکزی به حساب شما دسترسی ندارد

از ان جا که بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است شما مالک آن هستید و هیچ مقام مرکزی، کنترلی بر آن ندارد. بنابراین بانک و یا یک نهاد بالاتر نمی تواند آن را از شما بگیرد و یا حساب شما را مسدود کند و برای کسانی که اعتماد به سیستم بانکی سنتی ندارند، این یک مزیت بزرگ است.

هیچ بازگشتی وجود ندارد

وقتی بیت کوین توسط شخص ارسال گردید، غیر قابل بازگشت هستند و به عبارت دیگر فردی که بیت کوین ها را ارسال کرده نمی تواند سعی کند بدون رضایت گیرنده آنها را باز پس گیرد. لذا در زمان ارسال بیت کوین می بایست حداکثر توجه به آدرس ارسالی انجام شود.

افراد نمی توانند اطلاعات حساب شما را از سرقت کنند

اکثر خرید آنلاین امروز از طریق کارت های اعتباری انجام می شود، اما در دهه 1920 و۱۹۳۰، زمانی که اولین کارت های اعتباری ایجاد شدند، اینترنت هنوز به وجود نیامده بود. کارت های اعتباری هرگز قرار نبود به صورت آنلاین استفاده شوند چون ناامن بودند. در پرداخت های آنلاین به تمام اطلاعات کارت از جمله شماره کارت اعتباری، رمز ورود، تاریخ انقضا، و شماره ccv2 نیاز است. به همین دلیل است که حساب های متصل به کارت های اعتباری به سرقت می روند.با این حال، تراکنش های بیت کوین  با حفط موارد امنیتی ایمن هستند. در شبکه بیت کوین، از دو کلید استفاده  می کنید: یک کلید عمومی و یکی خصوصی.هر کس می تواند کلید عمومی را ببیند (که در واقع آدرس بیت کوین شما است)، اما کلید خصوصی شما مخفی است.وقتی بیت کوین را ارسال می کنید، شما یک تراکنش با ترکیب کلید های عمومی و خصوصی امضا می‌کنید این یک سند است که نشان می دهد معامله از طرف شما ایجاد شده است. تا زمانی که شما کار احمقانه ای مانند انتشار کلید خصوصی خود نکنید،  حساب  شما امن است.

تورمی نیست

یک مشکل رایج با پول رسمی، چاپ بی ضابطه آن هاست. اگر دلارهای کافی برای پرداخت بدهی های ملی وجود نداشته باشد، رزرو فدرال آمریکا به سادگی می تواند دلار بیشتری را چاپ کند. این است که دولت ها می توانند همان قدر که دوست دارند پول چاپ کنند و آنها اغلب همین کار را انجام می دهند. اگر شما به طور ناگهانی تعداد دلار در گردش را دو برابر کنید، این به این معنی است که دو دلار وجود دارد در جایی که پیش از این تنها یک دلار وجود داشت. کسی که یک بسته شکلات را به یک دلار می‌فروخته باید قیمت را دو برابر کند تا آن را به همان ارزشی که قبلا بود، به دست آورد، زیرا یک دلار  بطور ناگهانی تنها نصف ارزش قبلی می‌شود. این به معنای تورم است که افزایش قیمت کالاها و خدمات را منجر می شود. کنترل تورم می تواند دشوار باشد و می تواند قدرت خرید مردم را کاهش دهد. بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که تعداد معین و محدودی سکه را داشته باشد. در شبکه بیت کوین ما فقط 21 میلیون بیت کوین خواهیم داشت. این بدان معنی است که پس از آن تعداد بیت کوین ها رشد نخواهد کرد و بنابراین تورمی در این شبکه نخواهیم داشت.

به همان گونه ای خصوصی است که می خواستید

گاهی اوقات، ما نمی خواهیم کسی  بداند که چه چیزی خریداری کرده ایم. بیت کوین یک پول شخصی است.از طرفی، بر خلاف حساب های بانکی مرسوم، هیچ کس نمی داند هویت حقیقی یک آدرس خاص بیت کوین مربوط به چه کسی است. با این حال، لازم به ذکر است که افرادی که از بیت کوین بطور نا بخردانه استفاده می کنند (مثلا همیشه از یک آدرس یکسان بیت کوین استفاده می‌کنند)، خطر شناسایی آن ها بیشتراست.

شما نیازی به اعتماد به دیگری ندارید

در یک سیستم بانکی متعارف، شما باید به شخص یا یک بانک اعتماد کنید تا بتوانید پول خود را به درستی به آن ها بسپارید. این سازمان ها و یا نهاد های مرکزی، بخش های مهم و حساس اطلاعاتی را از شما می گیرند. از آنجا که بیت کوین به طور کامل غیر متمرکز است، هنگام استفاده از آن نیازی به اعتماد به هیچ کس ندارید. وقتی یک تراکنش ارسال می کنید، از طریق دیجیتالی امضا شده و امن است. ماینر ناشناخته آن را تأیید و سپس معامله تکمیل خواهد شد. شخص تحویل گیرنده بیت کوین حتی لازم نیست بداند که شما چه کسی هستی، مگر اینکه شما به آنها بگویید.

 شما می توانید پول خود را ایجاد کنید

به رغم پیشرفت های شگفت انگیز در تکنولوژی، اکثر دولت های ملی توجه کم تری به شما در تولید پول خودتان دارند.با این حال در شبکه بیت کوین ایجاد یک واحد پولی جدید مطابق نظرات شما امکان پذیر است.­ به عبارت دیگر اگر بتوانید قدرت محاسباتی کافی داشته باشید، می توانید بیت کوین مد نظر خود را ایجاد کنید. در حقیقت یک واحد پولی جدید با ویژگی های منحصر به فرد. لازم به ذکر است همانطور که ارزش بیت کوین را سیستم عرضه و تقاضا تعیین می کند ارزش پول جدید هم در یک سیستم عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شود.در پایان به طور خلاصه به بررسی بیت کوین با ارز دلار امریکا می پردازیم     
نویسنده: میثم منصوری
 

مطالب مشابه

مشاهده همه