بیت کوین – قسمت 9

2018/08/25 | 1397/06/03
بیت کوین , نیما آزادی , ارزهای رمز نگاری شده , کریپتو , رمز ارزها

خرید و فروش رمز ارزها

  در دنیای رمز ارزها تاکنون صرافی های متعددی پا به عرصه گذاشته اند در حال حاضر می توان صرافی های ارز های رمزنگاری شده را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:
  • صرافی های خرید و یا فروش ارزهای های رمزنگاری شده با ارز های رایج کشورها نظیر دلار یوان یورو
  • صرافی های تبدیل ارز های رمزنگاری شده به یکدیگر
نظر به تحریم های بین المللی که برای کشور ایران در نظر گرفته شده است ما نمی توانیم با صرافی های نوع اول مبادله کنیم. در این بین صرافی هایی در ایران هستند که به طور آنلاین کار خرید بیت کوین و چند رمز ارز مطرح دیگر را به ریال و بالعکس انجام می دهند. در مورد صرافی هایی که در دسته دوم قرار می گیرند و ارزهای رایج رمزنگاری شده را به یکدیگر تبدیل می کنند می توان صرافی های Bitmex,binance,Bitfinex و ... را نام برد در جدول زیر می توان ده صرافی بزرگ دنیا را از نظر حجم مبادله مشاهده نمود. رمز ارزها در این بین بسیاری از این صرافی های بزرگ به علت رعایت قوانین بین المللی در بخش قوانین خود خرید و یا فروش رمز ارزها را برای کاربران ایرانی ممنوع اعلام کردند و به کشور ایران در حال حاضر خدمات نمی دهند. از این میان برخی از صرافی ها با اتخاذ قوانین سهل تر با کاربران برخورد می کنند که در این بین می توان به صرافیbinance اشاره کرد. در حقیقت این صرافی که از نظر حجم مبادلات در ردیف سوم صرافی بزرگ دنیا و از نظر تعداد ارز دیجیتال پشتیبانی شده در ردیف اولین صرافی بزرگ دنیا به شمار می رود برای کاربران ایرانی در حال حاضر بهترین مکان برای مبادله رمز ارزها است. این صرافی نسبتا جوان در جولای 2017 با برگزاری یک ICO (عرضه اولیه کوین) توانست نزدیک به 15 میلیون دلار جذب سرمایه انجام دهد. هم اکنون میزان حجم معاملات در این سایت به 1 میلیارد دلار رسیده است و این سایت قادر است به 20 میلیون مشتری سرویس دهد. یکی از قابلیت های مهم صرافی بایننس امنیت فوق العاده این سایت و سرعت پردازش آن است به طوریکه این سایت توانایی پردازش 2 میلیون تراکنش در ثانیه را دارد.  

آشنایی با سایت بایننس

در قدم اول بایت به آدرس سایت توجه کنید چرا که در اینترنت سایت های زیادی را می توان یافت که سایت مشابه با این صرافی ایجاد کرده اند و قصد کلاهبرداری از شما را دارند همانگونه که مشاهده می کنید شما می توانید از گزینه Register برای ثبت نام در گوشه بالایی سایت استفاده کنید. شما با وارد کردن ایمیل خود و پسورد انتخابی می توانید عضو این سایت شوید. پس از ثبت نام و وارد شدن به سایت شما با این صفحه روبه رو می شوید که سطح کاربری شما را نشان می دهد. در حقیقت صرافی بایننس دارای سه سطح کاربری است پیشنهاد می شود از دادن اطلاع  هویتی خود در این سایت خودداری کرده و سطح کاربری خود را به 100 بیت کوین افزایش ندهید. در حقیقت شما در سطح اول می توانید روزانه حداکثر به میزان دو بیت کوین از سایت برداشت کنید که تا حدود زیادی برای بسیاری از کاربران کافی می باشد. رمز ارزها به منظور افزایش امنیت اکانت این سایت امکان ارسال پیامک و یا استفاده از نرم افزار هویتی Google Authentication به کاربران پیشنهاد می شود برای این قسمت حتما از نرم افزار Google Authentication که به راحتی بر روی گوشی نصب می شود استفاده نمایید.
نویسنده: حسین منصوری
 

مطالب مشابه

مشاهده همه