تحلیل گزارش CRA – COT

2018/06/02 | 1397/03/12
EURUSD , تحلیل گزارش CRA - COT , سفته بازان

هفته منتهي به سه شنبه 29 می 2018

تحليل عمومی

در هفته منتهی به 29 می، سفته بازان بزرگ برای ششمین هفته متوالی ارزش پوزیشن خالص خود روی یورو را کاهش دادند که این بار منجر به یک افت سنگین بیش از 2.4 میلیارد دلاری در ارزش دلاری پوزیشن خالص آنها روی ارز واحد اروپایی شد. عمده این افت به دلیل افزایش سنگین پوزیشن های فروش روی یورو بوده است. به این ترتیب و با توجه به پرایس اکشن در هفته گذشته احتمال ایجاد یک کف اصلاحی موقت در نرخ برابری EURUSD بالا ارزیابی می شود. ادامه فروش های سنگین روی فرانک سوییس نیز از دیگر نکات برجسته گزارش هفته قبل می باشد که کاملاً با تحلیل ما مبنی بر ادامه رشد تقاضا برای این ارز امن همخوانی دارد. به صورت کلی و با توجه به رفتار سفته بازان بزرگ در هفته های اخیر که عمدتاً بستن پوزیشن های فروش دلار را هدف قرار داده بودند، اعتقاد داریم که کراسهای روبروی دلار مستعد یک رشد اصلاحی مناسب هستند.

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط به دلار کانادا با 38.8% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به پوند با 21.6% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط  به فرانک سوییس با 22.2% و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به طلا با 20.5% می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 3.138 میلیارد دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی یورو با 2.410 میلیارد دلار رصد شده است.

جداول تحلیلی:

جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته

در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.

جدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته

در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021