تحلیل گزارش CRA – COT

2018/08/05 | 1397/05/14
استرالیا , دلار , سفته بازان , دلار کانادا , طلا , جدول سیگنال

هفته منتهي به سه شنبه 31 جولای 2018

 تحليل عمومی

در هفته منتهی به سه شنبه 31 جولای، سفته بازان بزرگ تحت تاثیر رشته داده های مثبت اخیر از جمله پیشرفت در روند مذاکرات NAFTA، پوزیشن های خرید خود روی CAD را نزدیک به 18% افزایش داده و در سوی مقابل نزدیک به 15% از پوزیشن های فروش خود را بستند تا پس از مدتها شاهد افزایش قابل توجه نزدیک به 1 میلیارد دلاری ارزش دلاری پوزیشن خالص آنها روی این ارز کالایی باشیم. در دیگر موارد، فروش طلا و تسویه سنگین پوزیشن های فروش روی شاخص دلار از دیگر موارد مهم می باشد. در حال حاضر نسبت B/S روی شاخص دلار به سطح بسیار بالای 331% رسیده است که هشدار ایجاد یک سقف میان مدتی در این نماد را مطابق با تحلیلهای پیشین می دهد. فروش بیشتر روی دلار استرالیا و رسیدن نسبت B/S به سطح نازل 30% نیز از دیگر موارد قابل توجه در هفته گذشته به شمار می رود. روی یورو نیز پس از افزایش ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان در هفته گذشته، دوباره شاهد فشار فروش به صورت کاهش خریدها و افزایش فروشها بوده ایم که باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص آنها روی ارز واحد اروپایی نزدیک به 1 میلیارد دلار افت کند.

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط به دلار کانادا با 17.9% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به نفت با 9.8% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط  به طلا با 5.2% و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به شاخص دلار با 22.4% می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی دلار کانادا با 996 میلیون دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 1.622 میلیارد دلار رصد شده است.

جداول تحلیلی:

جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته

در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.

جدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته

در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.

جدول شماره 3:  مقایسه جایگاه فعلی پوزیشن خالص سفته بازان نسبت به بازه 52-هفته اخیر

در این جدول، جایگاه پوزیشن خالص پوزیشن سفته بازان روی نمادهای مختلف نسبت به بازه 52-هفته اخیر به نمایش گذاشته شده است. این جدول نشانگر این موضوع است که در حال حاضر و نسبت به رفتار گذشته سفته بازان بزرگ، کدام نمادها بیش خرید و کدام نمادها بیش فروش هستند.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021