رازهای معامله‌گری در بازار ارز برای افراد تازه‌کار

2020/10/24 | 1399/08/03
معامله گری , بازار ارز

هر معامله‌گر تازه‌کاری تمایل دارد که بهترین عملکرد را در بازار ارز از خود به جای بگذارد. برخی تصور می‌کنند که موفقیت در این بازار یک راز سر به مهر است و کسی از آن خبر ندارد ولی وقتی خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که معامله‌گری در این بازار واقعاً ساده است و ربطی به شانس، بد یا اقبال ندارد. معامله‌گری موفق مستلزم یک رویکرد و نگاه جدی است و فقط به کسب سود مربوط نمی‌شود. برای موفقیت در بازار ارز نیاز به چند عنصر یا مولفه است.

تصورتان این نباشد که فقط افراد تازه‌کار تمایل دارند به راز سر به مهر موفقیت در ارز پی ببرند. افراد حرفه‌ای هم دنبال این راز هستند. آن‌ها هم فکر می‌کنند این راز انقلابی در معاملات آن‌ها ایجاد می‌کند. این افراد تصور می‌کنند که این راز در کوتاه‌مدت، ثروت آن‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

یادگیری رازهای معامله‌گری می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در موفقیت در این حوزه داشته باشد. با کسب دانش در این زمینه می‌توانید ریسک‌های معامله‌گری را به حداقل و سود را به حداکثر برسانید ولی تمام معامله‌گران وقت کافی برای تجزیه و تحلیل بازار نمی‌گذارند و فقط به سیگنال‌های بازار اتکا می‌کنند. با این کار، همه چیز به موثق بودن کسانی بستگی دارد که به بازار سیگنال ارسال می‌کنند. اگر آن‌ها موثق نباشند، همه چیز به هم می‌ریزد.

بنابراین اگر یک معامله‌گر جدید هستید و تمایل دارید که در بازار ارز موفق باشید و از سوی دیگر می‌خواهید به فرستنده سیگنال تکیه و اعتماد کنید، باید تجارب قبلی این فرستنده را ببینید و از روی میزان دقت سیگنال‌هایی که فرستند به او اعتماد کنید. با همه این تفاصیل، همیشه سیگنال‌ها 100 درصد دقیق نخواهد بود. به همین خاطر مسئله مهم در مورد فرستندگان سیگنال، میزان دقت آن‌ها است. در بازار ارز با تحلیلگرانی همکاری کنید که دقت قابل قبولی دارند.

بازار ارز رازهای زیادی دارد که معامله‌گرانی که در این بازار فعالیت می‌کنند، هیچ‌گاه این رازها را به زبان نمی‌آورند. ممکن است شما هم برخی از این رازها را شنیده باشید ولی هیچ‌گاه به درستی یا نادرستی آن‌ها فکر نکرده باشید. در ادامه به برخی از رازهای مهمی اشاره می‌کنیم که افراد حرفه‌ای در بازار ارز هیچ‌گاه به زبان نمی‌آورند:

  • معاملات خود را هدفمند کنید: بخش مهمی از معاملات بر اساس احساسات و عواطف انجام می‌شود. بنابراین شما نباید بر پایه احساس معامله کنید؛ زیرا معامله‌گری کار پرخطری است و می‌تواند سرمایه شما را به باد دهد. اگر می‌خواهید در بازار موفق باشید، فقط به صورت هدفمند معامله کنید.

  • هنگام معامله عجله را کنار بگذارید: عجله کردن در هنگام معامله را کنار بگذارید؛ زیرا زمان لازم را برای یک معامله خوب دیگر دارید. بازار همیشه وجود دارد. بنابراین یک حساب آزمایشی باز کنید و با آن حساب تجربه کسب کنید و بعد از آن به صورت کامل وارد این بازار شوید. یکی از راه‌های خوب دیگر برای موفقیت در این بازار حضور در دوره‌های آموزشی عالی است.

  • مجلات موجود در زمینه معامله‌گری را دنبال کنید: مطالعه این مجلات و مقالات به شما کمک می‌کند که به یک رویکرد و نگاه درست در زمینه معامله‌گری دست پیدا کنید و بتوانید سبک معامله خود را تعیین کنید. این مجلات تجربه شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود به سمت اشتباهی که دیگران کرده‌اند، نروید.

  • اگر فرصتی بیش از حد خوب به نظر رسید، از آن بگریزید: بعضی از معامله‌گران وقتی فرصتی را مشاهده می‌کنند، به جنبه‌های منفی آن فکر نمی‌کنند و از آن فرصت استفاده می‌کنند و بازی را می‌بازند. اگر کسی به شما گفت که یک فرصت بدون ریسک وجود دارد، بدانید که حرفی بیهوده است. معامله‌گری در بازار ارز همیشه ریسک دارد پس عاقلانه رفتار کنید.

  • صبر داشته باشید: بازار مالی به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید، نیست. ابتدا یک فرصت از هر نظر خوب به نظر می‌رسد ولی وقتی وارد آن فرصت می‌شوید، همه چیز خراب می‌شود و جنبه‌های منفی آن ظاهر می‌شود. برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر خوب باید سال‌ها در بازار ارز فعالیت کنید و مزایا و معایب آن را تجربه کنید. حتی وقتی بازار مخالف شما است، صیور باشید. معامله‌گری نیاز به صبر و حوصله دارد.

نتیجه گیری

رسیدن به سود همیشگی در معاملات ارز کار ساده‌ای نیست. اگر می‌خواهید به چنین سودی دست پیدا کنید باید از متخصصان این بازار مشاوره بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. استفاده از سیگنال‌های بازار هم گاهاً می‌تواند مفید و موثر باشد ولی همیشه به صورت کامل روی سیگنال‌ها حساب نکنید.

مطالب مشابه

مشاهده همه