روش 123 - قسمت دوم

2018/10/21 | 1397/07/29
معامله گری , معامله گر موفق , استراتژی معاملاتی , مارک کریپس , روش 123

در چه چارت هایی و در چه تایم فریم هایی سیگنال های 123 وجود دارند؟

  بسیار خوب برای تثبیت سریعتر این موضوع که یک سیگنال معتبر 123چه شکلی است به تصویر نگاه کنید. این یک سیگنال ایده آل 123 است. اما در واقع همه ما می دانیم که در یک دنیای ایده آل زندگی نمیکنیم بخصوص وقتی که در مورد نمودارهای سهام صحبت می کنیم. الگوی 1-2-3هیچ مشکلی برای پترن 123 که در خلال تعداد کندل های زیادی رخ می دهد وجود ندارد. الگوی 1-2-3 الگوی 1-2-3همان طور که می بینید پترن 123 بعضی موارد خیلی سریع تشکیل می شود و در بعضی موارد دیگر زمان می برد. این نکته مهمی است که باید به خاطر بسپارید. در کل هر چه تعداد کندل های بیشتری در یک پترن 123 شرکت داشته باشند حرکت بزرگتری خواهیم داشت. در 3 مثال بالا من حرکات بزرگتری رو در مقایسه با 2 مثال اولی انتظار داشتم. تنها به این دلیل است که تعداد کندل های بیشتری در آن ها شرکت داشته است. این یک قانون کلی است نه سخت و نه سریع چیزی که باید درکش کنید. پترن های 123 در همه تایم فریم ها رخ می دهد منظورم از 5 دقیقه تا نمودار سالانه است. بیاید یک نگاهی به چرات های ماهانه و هفتگی بیندازیم. فقط برای اینکه به شما ثابت شود پترن های 123 در این تایم فریم ها هم معتبر است. الگوی 1-2-3به پترن قدرتمند 123 نگاه کنید که چه سیگنال خرید درستی در 8.9 دلار داده است. قیمت این سهم زمانی که داشتم این کتاب را می نوشتم به 5.14 رسیده بود. 48% سود در مدت کمتر از 10 هفته. چه کسی می داند قیمت تا کجا میرود؟ به نظر شما چقد طول می کشد من این خرید را انجام بدهم؟ البته توجه کنید که این یک چارت هفتگی است. بله دقایقی کوتاه در یک روز اخر هفته. اگر این ثابت نکرد که چه سیگنال خوبی بود شما واقعا یک آدم خشنی هستید که اصلا خوشحال نمیشوید! British pond features در یک چارت هفتگی نشان داده شده است. باز هم یک ترند صعودی بسیار قوی دیگر بعد از یک سیگنال خرید 123. الگوی 1-2-3در پایان می خواهم ثایت کنم پترن های 123 در چارت های ماهانه درست مانند تایم فریم های دیگر معتبرند. الگوی 1-2-3همان طور که گفته شد هرچه کندل های بیشتری در پترن های 123 شرکت داشته باشند حرکت بازار پایدارتر و قوی تر خواهد بود. کدام مناسب تر؟
  1. یک چارت روزانه که یک پترن با 5 کندل تشکیل شده
  2. یک چارت ماهانه که پترن 123 توسط 10 کندل تشکیل شده.
حتما گفتید 2 درست است. این موضوع را به خاطر بسپارید: یک پترن 123 در چارت ماهانه حرکت بسیار بزرگتری را نسبت به پترن مشابه در چارت هفتگی دارد همینطور هفتگی نسبت به روزانه و... این قانون یک قانون کلی در معاملات است که باید به آن اهمیت داد. اگر شما یک پترن افزایشی ماهانه در NASDAQ کشف کنید می تونه نوید بازار صعودی جدید را بدهد که بین 6 ماه تا 12 سال دوام داشته باشد. Time frame مدت زمان حرکت مورد انتظار روزانه 2 تا 8 هفته هفتگی 4 تا 16 هفته ماهانه 2 تا 12 ماه انواع چارت هایی که 123 در آن ها تشکیل می شود: من خیلی کوتاه درباره این موضوع صحبت می کنم. پترن های 123 در همه نوع چارتی پیدا می شوند. , Lines, Renko, P+F , Candlestick در کل هیچ فرقی ندارد چون پترن مشابه در تمام چارت ها یکسان عمل می کند. این هم یک مثال از Line chart الگوی 1-2-3تنها توصیه من هنگام استفاده Line chart این است که فقط در تایم هفتگی ماهانه استفاده شود چون در تایم روزانه سیگنال های غلط زیادی می دهد. NASDAQ market در Renko chart پترن های صحیح رو پیدا کنید. الگوی 1-2-3استفاده از 123 در تایم هفتگی و ماهانه یکی از تکنیک های مورد علاقه من در کشف کردن حرکات کلی بازار است. هنگامی که من یک 123 در چات هفتگی/ماهانه میبینم بسیار هیجان زده می شوم. اگر شما هم پیدا کردید من اصرار می کنم که سرمایه گذاری خیلی خوبی روی آن انجام دهید. تا اینجا من به شما نشان دادم که 123 در موارد زیر چگونه است. همه تایم فریم ها هم خرید هم فروش سهام فیوچرز انواع چارت ها بیایید یک نگاه زود گذر به محل ورود در پترن 123 بیندازیم.  

 مهارت ورود

در بخش 1 من به شما گفتم که با شکست شماره 2 وارد شوید. الگوی 1-2-3در بالا من نشان دادم که شما باید در Break out شماره 2 وارد شوید اما از آنجایی که خودتان هم می دانید تریدرهای بسیاری هستند که کورکورانه در break out هر نقطه پیوتی pivot point وارد معامله می شوند. به نظر شما باید چه کار کنیم که زودتر از بقیه وارد حرکات بزرگ بازار شویم و از آن ها جلو بزنیم به نظر شما چگونه می توانیم به این موضوع دست پیدا کنیم. به آسانی فقط اردر خودتان را نزدیکتر قرار دهید و در یک موقعیت خرید کمی پایین تر از شکست (break out) نقطه 2 خرید رو انجام دهید. بنابراین راز پیچیده ای وجود ندارد به جای اینکه در نقطه شکست وارد شوید و به توده عظیم بقیه معامله گران بپیوندید فقط کافی است دستور خرید خودتان را کمی پایین تر قرار دهید و قبل از بقیه وارد بازار شوید. مطمین باشید که حرکت بزرگ در جهت اردرتان خواهید داشت. الگوی 1-2-3بیایید یک نگاهی به اردر فروش بیندازیم الگوی 1-2-3اینکه چقدر زودتر وارد شوید انتخاب شماست. در این مورد رقم علمی و دقیقی وجود ندارد. بیاد داشته باشید که شما می خواهید زودتر از توده عظیم معامله گران وارد معامله شوید بنابراین نباید به قدری زود وارد شوید که قیمت هرگز شماره 2 رو break out نکند. از طرف دیگر شما می خواهید زودتر از بقیه معامله گران وارد شوید. این مورد را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که استاپ کوچکی برای معامله انتخاب کنید بیشتر از 10% نباشد. ادامه دارد...  

منابع

با نهایت اخلاص مارک کریپس  Marc Crips
معامله گر جنبشی سهام (Momentum Stock Trader)
http://www.stressfreetrading.com
قسمت1 قسمت 3

مطالب مشابه

مشاهده همه
اولین گام در تشکیل سبد سرمایه گذاری چیست؟

گام اول در تشکیل سبد سرمایه گذاری طرح‌ریزی آن است که می‌تواند به‌عن...

تاریخچه تکاملی الگوی گارتلی

یکی از الگوهای هارمونیک پرطرفدار میان معامله گران بازارهای مالی الگوی گارتلی می باشد....