فرصت رشد ین در برابر دیگر ارزها

2020/06/28 | 1399/04/08
ین , ریسک گریزی , کرونا

ین ژاپن از اوایل ماه ژوئن، در مقایسه با بسیاری از همتایان خود مقاومت خوبی داشته و موقعیت خود را حفظ کرده است. این ارز به خاطر حفظ شدن ریسک فزاینده‌ای که وجود دارد و به نفع دارایی‌های امن است، ارزش خود را حفظ کرده است.

 

چرا ین ژاپن؟

چندین عامل فاندامنتال برای پشتیبانی از ین ژاپن وجود دارد که باید این عوامل را مد نظر قرار داد:

افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در جهان و مشاهده شدن موج دوم این بیماری در آمریکا یکی از این عوامل است. گزارش‌های متخصصان دولت آمریکا نشان می‌دهد که احتمالاً 20 میلیون آمریکایی دچار این بیماری هستند و این عدد 10 برابر بیشتر از آمار رسمی است؛ زیرا موارد ابتلا در بیش از نیمی از ایالت‌های دارد افزایش می‌یابد و در بسیاری از شهرهای آمریکا هشدار جدیدی مبنی بر عفونت ناشی از این ویروس به چشم می‌خورد.

این خبر در حالی منتشر شده که تگزاس، یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری است و فرماندار این ایالت اعلام کرده که مجبور است مراحل بعدی را در بازگشایی سریع کسب و کارها متوقف کند. اکنون موارد ابتلا در 27 ایالت در حال افزایش است. این در حالی است که در ابتدای این هفته شاهد افزایش موارد ابتلا در 22 ایالت بودیم.

از نظر ژئوپلیتیکی شاهد تنش‌های کره شمالی و جنوبی و خطر توقف فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا هستیم؛ زیرا روابط این دو کشور به شدت کاهش یافته است.

یک دوره تثبیت یا پولبک در برخی از جفت ارزهای مقابل ین ژاپن به چشم می‌خورد. این وضعیت موجب افزایش تمایل معامله‌گران به دارایی‌های امن مانند ین ژاپن می‌شود.

 

نتیجه گیری

به نظر می رسد اصلاح ارزهای کالایی در برابر ین ژاپن تداوم داشته باشد و بایستی در سطوح پایین تری در پی خرید این ارزها در برابر ین باشیم. نیمه دوم پوزیشن فروش AUD/JPY کماکان در حالت ریسک فری مدیریت بشود.

مطالب مشابه

مشاهده همه