معرفی روش علمی گن - قسمت 11

2018/02/05 | 1396/11/16
آسترولوژی , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla

فصل هشتم: قیمت و تبدیل طولی

 

مقدمه

در این فصل مثال های ویلیام گن که روش تبدیل طولی و قیمت می باشد را نشان می دهد. در خصوص چهار تاریخ « طبیعی» لیست شده در زیر در این فصل بحث خواهد شد.
  1. ( صفحه 211، پنبه، شنبه 11 اکتبر 1930، کف 975)
  2. ( صفحه 130، سویا، جمعه 27 ژوئن 1941، سقف 148.75 )
  3. (صفحه 131، سویا، جمعه 12 دسامبر 1941، سقف 202)
  4. (صفحه 309، سویا، پنج شنبه  8 فوریه 1951، سقف 334)
هدف اصلی من ایجاد طالعی برای هر روز « طبیعی» خاص و قرار دهی قیمت گن بود که برای آن روز در طالع قرار داشت به نحوی که نرخ یک سیاره بر این اساس محاسبه می شود. من از مصاحبه 1909 گن در مجله Ticker And Investment Digest برای این موضوع الهام گرفتم. انجام این امر برای من روش تبدیل طول های نجومی در قیمت ها را هویدا کرد. به شکل 8-1 نگاه کنید که بزرگ شده بخشی از دایره البروج را نشان می دهد که قیمت 97 را در نود و هفتمین درجه دایره البروج قرار دادم. همانطور که می توان دید، قیمت در علامت سرطان دایره البروج می باشد و می دانیم که سرطان از 90 درجه شروع می شود. این بدان معنا است که 97 هفت درجه، در علامت سرطان دیاره البروج می باشد. که به معنای این است که نرخ 97 در هفت درجه سرطان مستقر شده است. با اینکه فهم اینکه چگونه قیمت ها را به طول ها در یک دایره البروج تبدیل کنیم، مهم است اما برای کاربرد، استفاده از جدول را حت تر و عملی تر است. شکل 8-2 بخشی از جدول تبدیل قیمت  را نشان می دهد. چهار ستون اول قیمت و ستون پنجم طول در دایره البروج متناظر و آخرین ستون طول جمعی متناظر می باشد. برای تبدیل قیمت به طول، به سادگی قیمت را در یکی از چهار ستون اول بیابید و سپس در همان ردیف در طرف راست با دنبال کردن،  طول متناظر را بیابید. در شکل 8-2 من دور قیمت97 را دایره کشیده ام و یک فلش به سمت راست رسم کردم که به هفت درجه سرطان اشاره دارد این همه آن چیزی است که برای تبدیل باید در نظر گرفت. همانطور که در جدول می ببینید، قیمت های 97، 457، 817 و 1177 همه با  و طول جمعی 97 درجه، یکسان است. در صورتی که به طول هر سیاره در ستاره یاب توجه کنید و مثلاً اگر  می باشد شما  درجه را به قیمت بر اساس  جدول تبدیل طول تبدیل می کنید.  این روش استفاده تبدیل طول سیاره  به قیمت ها تبدیل می باشد. دوازده جدول قیمت و تبدیل طولی وجود دارد که برای هر علامت دایره البروج می باشد و  همه آنها در انتهای این فصل ارائه شده اند.  جدول 8-3 جدول نشان دهنده تبدیل کسرهای قیمت به دقایق طولی می باشد. یک درجه طول از 60 دقیقه طولی ساخته شده است. این بدان معنا است که نرخ 5/97 به طول 30 درجه تبدیل خواهد شد این هفت درجه سرطان و سی دقیقه می باشد. این راه مشابه به صورت معکوس عمل می کند. در صورتی که شما به سراغ یک ستاره یاب رفتید و سیاره در طول 30 درجه  بود جدول تبدیل طول و نرخ را برای تبدیل در نرخ 97 به کار ببرید. سپس 30 دقیقه را به 0.5 تبدیل کنید که این به شما نرخ 5/97 خواهد داد.

مثال 1 تبدیل طول قیمت – پنبه

اولین مثال ما در خصوص اینکه گن چگونه از جدول تبدیلات قیمت و تبدیل طول و همچنین تاریخ طبیعی بهره برده است می باشد. درا ین مثال از تاریخ « طبیعی» صفحه 211 پنبه، شنبه11  اکتبر 1930 کف 975 استفاده شده است.در بخش های مختلف نوشته اصلی ویلیام گن، اشکال متفاوت قیمت پنبه را با حرکت مکان اعشاری به کار برد. در این کتاب ما همیشه قیمت پنبه را بر عدد ده برای رسیدن به یک فرمت قیمت یکنواخت تقسیم خواهیم کرد. برای مثال 975 تقسیم بر ده برابر با 5/97 است که نرخی است که ما در این مثال به کار خواهیم برد. در زیر لیستی از طول های نجومی برای تاریخ « طبیعی»  11 اکتبر 1930 وجود دارد. اولین گزینه در این لیست طول برای قیمت است که با علامت دلار($ ) نشان داده می شود. علامت دلار برای نشان دادن قیمت در همه مثال ها در این فصل به کار می رود. با نگاه به لیست طول ها، می توانید ببینید که  قیمت و زحل، هفتاد و شش درجه به طور متناظر در علامت دایره البروج خود آنها می باشد. زمانی که شما قیمت و زحل را در طول صحیح خود در دایره البروج قرار می دهید آنها در موقعیت یکسانی می باشند. این می تواند در شکل 8-4 در بالا دیده شود. این بدان معناست که نرخ پنبه به 5/97 در 11 اکتبر 1930 افت پیدا کرد. که در آن نقطه قیمت در موقعیتی برای زحل می باشد که کاهش در بازار پنبه شکل گرفته است.  

زودیاک خطی

راهی ساده تر برای مقایسه قیمت به طول های سیاره ها غیر از قرارگیری نرخ و سیارات در منطقه البروج وجود دارد. به شکل 8-5 نگاه کنید که نشان دهنده ناحیه منطقه البروج خطی و ناحیه منطقه البروج مدور می باشد. منطقه البروج خطی و مدور دو راه متفاوت برای نشان دادن اطلاعات مشابه یکسان می باشد. هر ناحیه منطقه البروج به شما موقعیت طولی از سیارات را به قیمت نشان خواهد داد.   در سمت علائم دایره البروج خطی درجاتی می باشند که علائم هر برج و محدوده درجه ای آن برج را نشان می دهد. همانطور که در فصول قبل یاد گرفتیم، قیمت کالا می تواند به درجات تبدیل شود. این بدان معناست که ناحیه دایره البروج خطی می تواند برای نمودار قیمت های کالا برای روش مشابه استفاده شود. در ناحیه دایره البروج خطی، شما می توانید نرخ کالا را نمودار بندی کنید و نیز می توانید موقعیت هر سیاره را نموداربندی کنید. این به شما امکان تعیین موقعیت قیمت را در مرجعی به سیاره با تنها یک نگاه خواهد داد. به عنوان قیاسی ساده، من گلیف را برای مشتری در طول درجه صورت فلکی قوس در هر دو منطقه البروج زیر قرار دادم. بنابراین ما نیاز به در نظر گرفتن روابط مهم تربیع، تثلیث و مقابله داریم در شکل 8-6، من طول عطارد و همه طول های را قرار می دهیم که نقاط تربیع، تثلیث و مقابله با موقعیت  زحل را مشخص می کند. طول عطارد برای اولین روز هر ماه  در سال 1995 قرار داده شده است. منحنی ضخیم با نقاط مشخص شده با گلیف عطارد     طول واقعی عطارد می باشد. در صورتی که قیمت کالا را در این نمودار ترسیم کنید، زمانی که قیمت به این خط ضخیم می رسد، قیمت در حالت مقارنه با عطارد می باشد. زمانی که قیمت به خط با نقاط مشخص باگلیف مخالف ($) می رسد قیمت در حالت مقابله با عطارد خواهد بود. زمانی که قیمت خط را با نقاط مشخص با مربع (□) یا تثلیث(∆) می رسد نرخ تربیع یا تثلیث با عطارد می باشد. در صورتی که نرخ بالای 360 حرکت می کند عین همین اتفاق را دقیقاً از صفر تکرار خواهید داد که در شکل زیر می بینید.. روابط تربیع، تثلیث و مقابله برای سیاره تنها بعد از اینکه شما مطمئن شدید ترسیم خواهد شد که سیاره بر کالای خاصی که شما بررسی می کنید اثر می گذارد یا خیر. در خصوص  تعیین این موضوع در فصل 9 بحث شده است.

دومین نگاه به مثال 1: پنبه

اکنون بگذارید به مثال 1 نگاهی دیگر بیندازیم که از تاریخ « طبیعی» استفاده می کند. (صفحه 211 پنبه، شنبه 11 اکتبر 1930 کف 975). رابطه ای که در 11 اکتبر 1930 روی داد نرخ پنبه 5/97 بود که با زحل مقابله می سازد. به نمودار 8-7 نگاه کنید. این نمودار با بکارگیری ایده دایره البروج خطی انجام شد. خطی که با نقاط مشخص با علامت دلار است، قیمت پنبه است که از این کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" صفحه 210 و 211 در نظر گرفته شده است. خط دیگر در نمودار 8-7 که نقاط مشخص با گلیف مخالف ($) دارد که طولی است که در جهت مخالف زحل می باشد. نمودار 8-7 به طور واضع نشان می دهد. که ویلیام گن از ما چه می خواهد که چه زمانی این تاریخ تگ گزاری شده با کلمه « طبیعی» را ببینیم. قیمت پنبه پایین آمد تا زمانی که در وضعیت مقابله با زحل رسید در جایی که قیمت حمایت می شود و یک کف  در بازار پنبه شکل می گیرد.

مثال 2: سویا

مثال بعدی برای این روش از بحث گن در خصوص سویا است که از  تاریخ « طبیعی»  (صفحه 130، سویا ، جمعه  27 ژوئن 194 سقف 148.75) استفاده می کند. اولین گام که باید بدان توجه نمود در نظر گرفتن قیمت و تبدیل آن به طول می باشد. در زیر لیستی از طول ها برای روز « طبیعی» و ناحیه منطقه البروج می باشد که نشان دهنده رابطه روی داده است. به لیست طول ها در زیر نگاه کنید و می توانید ببینید که قیمت اورانوس در درجات مشابه در منطقه البروج متناظر می باشد. شکل 8-8 گلیف را برای قیمت و اورانوس در موقعیت طولی صحیح آنها نشان می دهد و می ببینید که وضعیت تربیع شکل گرفته است  بدان معنا که آنها 90 درجه اختلاف دارند. این بدین معناست که نرخ سویا وقتی به 148.75 می رسد یک تربیع با اورانوس شکل می دهد و سپس سقف قوی شکل می گیرد.. خطی با نقاط مشخص با مربع که طول را مشخص می کند. خطی که نقاط مشخص با علامت دلار دارد، نرخ سویا می باشد. تاریخ ها و قیمت ها برای این نمودار از کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" صفحات 131-130 گرفته شده است. به نمودار 8-9 نگاه دقت کنید. از کف سویا که در تاریخ 6 ژوئن روی می دهد، قیمت تا سقف  27 ژوئن رشد می کند و ان جایی است که  قیمت سویا به خط تربیع می رسد. این بدان معنا است که در 27 ژوئن نرخ سویا با سیاره اورانوس مربع می شود و یک سقف قوی شکل می گیرد. نرخ سویا سپس یک سقف دیگر در هشتم جولای می سازد و سپس کاهش یافت از خودتان بپرسید که آیا ویلیام گن 27 ژوئن را با کلمۀ « طبیعی» به طور اتفاقی مشخص کرده است یا خیر. نه این شانس نمی باشد! شما به دنبال راهی هستید که ویلیام گن در واقع در بازارهای کالا معامله می کرد. این مثال آسترولوژی واقعی می باشد که ویلیام گن که در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" بیان کرد.

مثال 3 – سویا

سومین مثال روش تبدیل قیمت و طول می باشد که از بحث ویلیام گن در مورد سویا می باشد و از تاریخ « طبیعی»   (صفحه 131، سویا ،جمعه  12 سپتامبر،194، سقف202) استفاده می کند. نرخ 202 به 22 درجه برج میزان  تبدیل می شود. طول ها را برای 2 سپتامبر 1941 می توان در شکل زیر دید. با نگاه به لیست طول ها می توانید ببینید که سیاره مریخ یک و نیم درجه دورتر از طرف مقابل آن به طول قیمت می باشد. رابطه را می توان در شکل 8-10 دید. روشی که گن در مورد آن در 12 سپتامبر 1941 سقف سویا در پاراگراف آخر صفحه 121 کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" می نویسد بسیار جالب است. ابتدا گن می گوید: این افزایش، رشد نهایی بود سپس قیمت های سقف را بر اساس سه قرار داد فیوچر لیست کرد: اکتبر در 194.75، دسامبر در 197.5 و  می در 202. سپس گن کاری عجیب انجام داد. او سه قیمت  را میانگین گیری کرد. بگوییم « نرخ میانگین برای سه قرار داد  1.9808 بود که تنها عدد زیر 2 به ازای هر پیمانه است که سطح فروش طبیعی است. آیا تا به حال از ویلیام گن یا هر شخص دیگری میانگین گیری قیمت های سقف قرار دادهای متفاوت را شنیده اید؟ البته که نه . این جملات عجیب توسط گن برای جلب توجه به قیمت که در کمک به گن مهم بود نوشته شده است که مشخص می کند که این واقعاً یک سقف است یا خیر. آن نرخ 2دلار می باشد. در صورتی که نرخ 2 دلار به طول تبدیل می کنید معادل 20 درجه  برج میزان می باشد و به عقب به لیست طول های این مثال نگاه خواهیم کرد که می توانید ببینید که مشتری در 20 درجه برج جوزا می باشد. این همان  نرخ 2 دلار در 12 سپتامبر 1941 می باشد که دقیقاً 120 درجه دورتر از مشتری می باشد. می توانید این رابطه را در شکل 8-11 ببینید. این دلیلی است که گن میانگین گیری قیمت ها را به کار برد او علت را برای جلب توجه به قیمت 2 دلار ایجاد کرد. به نمودار 8-12 دقت کنید. این نمودار از 9 اگوست 1941 تا 28 اکتبر 1941 می باشد و داده های قیمت  سویا از کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" صفحه 131 تا 133 می باشد. در نمودار 8-12، خطی که نقاط را با علامت دلار مشخص کرده است نرخ سویا را مشخص می کند. خطی با نقاط مشخص با یک مثلث طول را نشان می دهد که با سیاره مشتری تثلیث می شود. در پایان خط با نقاط مشخص با گلیف مقابله طولی را مشخص می کند که مخالف مریخ است. نمودار 8-12 بالاترین نرخ سویا را در سپتامبر را استفاده می کند که 202 بود. بعد از ساخت کف  سویا در 12 اگوست ، قیمت سویا تا 12 سپتامبر افزایش یافت و به 202 رسید که دقیقاً به خط تثلیث مشتری و خط مقابله مریخ می رسد. این بدان معناست که در 12 سپتامبر 1941 قیمت سویا در هر دو خطمقابله با مریخ مریخ  و تثلیث با مشتری تشکیل می دهد و سقف مستحکمی نهایی در نمودار سویا ساخته شد.

مثال 4 - سویا

برای چاپ دوم این کتاب، ویلیام گن از تاریخ های « طبیعی» استفاده می کند که همبستگی های آسترولوژی را بیان می کند که به طور نزدیک، مشابه همبستگی نجومی می باشد که در یکی از تاریخ های طبیعی در چاپ اول بیان شده است. این مثال یک تاریخ طبیعی را به کار می برد. این تصویر نهایی، نشان دهنده قیمت  گن و روش تبدیل طول تاریخ طبیعی می باشد( صفحه 309 سویا، پنج شنبه 8 فوریه 1951 سقف 334). اولین گام، یافتن نرخ 334 بر جدول تبدیل طول و قیمت می باشد که به 4 درجه برج حوت می رسیم. طول ها برای 8 فوریه 1951 را می توان در زیر ببینید. با نگاه به لیست طول ها می ببینید که قیمت و اورانوس تقریباً در درجه مشابه در بروج منطقه البروج متناظر آنها می باشد. در شکل 8-13 قیمت و اورانوس در طول صحیح خود قرار دارند و می توانید ببینید که اورانوس تشکیل تثلیث داده است. این مسبب آن شد که نرخ سویا در حال ساخت سقف در 334  باشد. در جایی که سرگواورانوس تثلیث می سازد شاهد شکل گیری یک سقف قوی در سویا هستیم. در نمودار 8-14،  خطی که نقاطی مشخص با علامت دلار دارد نرخ سویا می باشد. خطی با نقاط مشخص با مثلث، طولی را ارائه می کند که با اورانوس تثلیث می باشد. این نمودار نشان می دهد که نرخ سویا از کف 16 اکتبر تا سقف 8 فوریه بالا می رود و آن جایی است که قیمت سویا با اورانوس تثلیث می سازد. زمانی که قیمت سویا با اورانوس تثلیث می شود، نرخ سویا سقف  ساخته و تا  15 مارچ کاهش می یابد. تاریخ ها و قیمت هایی که برای این مثال استفاده شده از کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" گرفته شده است. در هر دو این مثال ها برای بازار سویا را نشان می دهد که در حال حرکت  به سمت بالا بوده و در محدوده سقف با اورانوس یک رابطه می سازند. نمودار 8-9 را با نمودار 8-14 در این صفحه مقایسه کنید برای دیدن شباهت های بین مختصات  آسترولوژی بیان شده در این دو تاریخ طبیعی که در ده سال مجزا بودند.

روش تبدیل طول و قیمت علمی ویلیام گن

گام 1: در نظر گرفتن طول سیاره از یک ستاره یاب برای هر روز داده شده برای مثال: طول مشتری می تواند 9 درجه و بیست و شش دقیقه برج حمل باشد. گام 2: جدول تبدیل طول و قیمت را برای برج مناسب منطقه البروج به کار ببرید و برای طول مشخص سیاره و قیمت های متناظر آن قرار دهید. قیمت مناسب را برای کالایی که معامله  می کنید انتخاب کنید. برای مثال برای تبدیل طول باید به جدول منطقه البروج مراجعه نموده و 9 درجه و 26 دقیقه برج حمل را به قیمت های 9، 369، 729 و 1089 تبدیل کنید. گام 3: دقایق طول را به کسر قیمت (پس از اعشار)تبدیل کنید. اگر 26 دقیقه را در مقیاس یک درجه که 60 دقیقه است در نظر بگیریم   بدست می آید که این به نزدیکترین قیمت بالا گرد می شود. که چنانچه 0.43 به بالا گرد شود به عدد 0.5 می رسیم. یک راه سریع تر وجود دارد که می توانیم از جدول 8-3 استفاده کنیم. گام 4: قیمت بدست آمده  از گام های 2 و 3 را روی  نمودار قیمت قرار دهید. بسته به اینکه سیاره ای که شما به کار می برید چه میزان سریع است شما نیاز به طرح تنها طول تبدیل شده سیاره یکبار برای هر ماه یا هفته خواهید داشت. با اتصال هر قیمت جای شما سطح قیمت نجومی را به خوبی می بینید . گام 5: برای سیاره هایی  که تصمیم می گیرید در نمودار قیمت خود به کار ببرید، سه رابطه قیمت تربیع، تثلیث  و قیمت مقابله را محاسبه کنید. برای اینکه بدانیم نقاط تربیع، تثلیث و مقابله چه هستندبه فصل چهارم مراجعه کنید.  

مشاهدات شخصی در خصوص روش تبدیل قیمت و طول

مشاهده 1: زمانی که یکی از خطوط قیمت سیاره بر بازار اثر می گذارد، این احتمال است که دیگر خطوط قیمت برای آن سیاره نیز بر بازار اثر گذار باشد. مشاهده 2: زمانی که خط قیمت نجومی بر کالا اثر می گذارد، معمول ترین موقعیت می بایست داشتن حرکت قیمت به خط نجومی و تشکیل بعضی انواع الگو و تراکم بر خط قبل برگشت و تداوم حرکت باشد. مشاهده 3: دیدن این موضوع که حرکات قیمت و نمودار سیاره ای دقیقاً با هم در یک روز کف و یا سقف بسازد غیر معمول است.  

تبدیل طول و قیمت به کار رفته برای بازارهای مدرن

 

مثال 1: سویا

نمودار 8-15 سویا است که حد فاصل ماه های ژانویه تا آوریل 1993  می باشد. این نمودار از به هم پسباندن دو نمودار با سررسیدهای مختلف ایجاد شده است (قرار داد مارس 1993 و جولای 1993) شایان ذکر است که باید توجه داشته باشیم که این نمودار صرفاً به عنوان یک مثال می باشد با به کارگیری این نمودار ها معامله نمی کنیم و آن را نیز توصیه نمی کنیم. در نمودار 8-15 می توانید ببینید که قیمت سویا تا خط تثلیث در نقطه 1 حرکت می کند در انجا یک مقاومت سنگین می سازد و شروع به ریزش می کند. سپس در قرار داد  جولای1993  ، قیمت تا خط مثلث مریخ  در نقطه 2 افت می کند در جایی که قیمت سویا  حمایت سنگین می شود و یک کف قوی را شکل می دهد و حرکت افزایشی خود را آغاز می کند. بعد از نقطه 2 قیمت سویا تا یک سقف حرکت می کند و در جایی که آن رو به کاهش می گذارد و از خط تثلیث مریخ افت می کند. قیمت پس از شکستن خط تثلیث مریخ با این سطح یک پول بک می کند و شروع به کاهش می کند و نقطه 3 به عناون یک سطح پول بک نقش مقاومتی قوی را بازی می کند.در پایان شایان ذکر است که قیمت سویا با خط تثلیث مریخ با یک قیمت سقف یا کف تماس ندارد بنابراین  جهت تغیر نمی کند. یکی از موارد با اهمیتی که باید بدان توجه نمود نوسان چند روزه حول محور ارتباطی هست که می تواند اعتبار آن خط تربیع یا تثلیث یا .... را افزایش دهد. در زیر نمودار 8-16 می باشد که قیمت های سویا را نشان می دهد که مربو به دوره زمانی  می تا آگوست 1993 می باشد. داده های قیمت برای می و ژوئن، از قرار داد جولای 93 و داده های ب جولای و آگوست از قرار داد نوامبر 93 می باشد. در نمودار 8-16 شایان ذکر است که قیمت تا سقف 4 حرکت می کند و سعی دارد به حرکت افزایشی خود در شکستن سطح  تثلیث مریخ ادامه دهد، اما موفق نمی شود و رو به عقب افت می کند سپس رو به بالا حرکت می کند و مجدد در نقطه 5 امتحان می کند که قدرت شکستن این خط را دارد یا خیر. اگر نقطه 4 و 5 در نمودار 8-16 را با دقت نگاه کنیم می بینیم که در هر نقطه قیمت سویا دو بار به خط تثلیث مریخ واکنش می دهد. بعد از اینکه این تلاش ها برای عبور از خط تثلیث مریخ شکست می خورد، قیمت به سمت خط تربیع مریخ در نقطه 6 افت می کند. قیمت سویا در محدوده خط تربیع مریخ با قدرت حمایت می شود. از نقطع 6 مجدد یک حرکت افزایشی می کند و برای سومین بار در نقطه 7 به خط تثلیث مریخ واکنش نشان می دهد.قیمت پس از یک واکنش جزیی با شکست این خط به سمت  نقطه 8 حرکت می کند  و ان جایی است که مریخ به سمت خط مقابله حرکت می کند. سپس در نقطه 9، قیمت چندین بار تلاش کرد خط مقابله مشتری را به سمت بالا بشکند اما موفق نشد و برگشت قوی به پایین کرد.. در نقطه 10، قیمت در خط تثلیث مشتری مجدد مقاومت می سازد به نحوی که بین خط تثلیث مریخ  و خط تثلیث مشتری  قرار دارد. این نشان می دهد که بین می و آگوست 1993، خطوط قیمت نجومی مریخ و مشتری سبب برگشت ها می شود یا حداقل همه نواحی مهم حمایت و مقاومت را در بازار سویا مشخص می کند. در پایان شایان ذکر است که نرخ سویا حمایت یا مقاومت هایش را از خط تثلیث، تربیع  و خط مقابله مریخ بدست می آورد. این آن چیزی است که به معنای مشاهده 1 برای این روش می توان متذکر شد: زمانی که یکی از خطوط نرخ سیاره بر بازار اثر می گذارد، احتمال این است که دیگر خطوط نجومی برای آن سیاره نیز بر بازار اثر گذار باشد. نمودار 8-17 نشان می دهد که خطوط تربیع مشتری  مقاومت های محکمی  را در نقاط 11 و 12 ایجاد کرده است  و خط تثلیث مشتری  مقاومت را در نقاط 13 و14 و15 تشکیل می دهد. نقاط 12 و 14 آن چیزی را نشان می دهد که من در مشاهده 3 شرح دادم که بیان می کند که: « دیدن حرکت قیمت به نمودار نجومی و تماس آن با تنها سقف و کف دقیق در یک روز غیر معمول می باشد. زمانی که آن روی می دهد. نمودار 8-18 نمودار سویا هفتگی با استفاده از داده های قیمت مشابه نمودار قبلی می باشد. خطوط قیمت نجومی در این نمودار نیز مشابه سه نمودار قبلی می باشد. اینها همه خطوط نرخ نجومی برای مریخ و مشتری می باشند که از این دامنه قیمت در سال 1993 عبور می کند. نمودار 8-19 نمودار میله ای هفتگی  قرار داد با سررسید جولای 1993 را  نشان می دهد..  شما می بایست تفاوت های پایدار و شباهت ها را بین نمودار 18-8  و نمودار 19-8 بررسی کنید. تبدیل طول و قیمت به کار رفته برای بازار های مدرن مثال 2 ذرت در نمودار 8-20 نشان داده شده است که مربوط به ماه های ژانویه تا می 1993 می باشد. داده های قیمت برای ژانویه و فوریه از قرار داد ذرت مارچ 93 و قیمت ها برای مارچ تا می از قرار داد جولای 93 می باشد. در نمودار 8-20 قیمت ذرت به سقف خود می رسد که خط تربیع زحل  می باشد. قیمت محدوده 1 یک مقاوکت کلیدی برای ذرت است که از ناحیه تراکم با خط تربیع زحل می باشد و سپس به پایین بر می گردد و کاهش شدید خود را آغاز می کند.  این مثال آن چیزی است که در مشاهده 2 شرح دادیم که بیان می کند که: زمانی که خط قیمت نجومی بر کالا تأثیر گذار است.، بیشترین موقعیت معمول می بایست حرکت قیمت را به خط نجومی داشته باشد و از نوع مشابه الگو تراکممی حول آن خط نجومی بسازد. نمودار 8-21 داده های قیمت را برای ذرت، از ژوئن تا اکتبر 1993 نشان می دهد. نرخ ذرت از نقطه 1 در نمودار 8-20 تا نقطه 2 در نمودار 8-21 افت می کند. شایان ذکر است در نقطه 2، قیمت ذرت با خط تثلیث زحل در تماس نمی باشد. به جای آن تنها بالای آن متوقف می شود و رو به بالا برمی گردد. این رخداد در نقطه 2 کاملاً طبیعی است. زمانی که این روش را به کار می برید، در صورتی که نرخ با خط نجومی در تماس نباشد سپس هیچ شاخصی برای ورود به بازار وجود ندارد. زمانی که معامله را در قرار داد سررسید جولای 93 متوقف می کنید و به قرار داد دسامبر 93 می روید قرار داد 93 بالای خط تربیع زحل کف می سازد و ناحیه تراکم را شکل می دهد سپس بر می گردد و رو به بالا شروع به حرکت می کند. نمودار 8-22 آخرین نمودار روزانه برای ذرت در این فصل کتاب می باشد. دوره زمانی را از نوامبر 1993 تا فوریه 1994 در نظر گرفتیم.  داده های قیمت برای نوامبر از قرار داد با سررسید دسامبر 93 و قیمت ها برای دسامبر تا فوریه می باشد و بخش دوم از قرارداد با سررسید مارچ 94 می باشند. تنها یک نقطه مهم در نمودار 8-22 وجود دارد. این نقطه 4 است در جایی که قیمت با خط تربیع مشتری در تماس است. در نقطه 4 قیمت ذرت پس از دوره ای که رو به بالا حرکت نمود به خط مربع مشتری برخورد کرد و پس از طی یک مسیر طولانی افزایشی  یک سقف قوی را شکل می دهد. این نوع موقعیتی است که شما در جستجوی آن خواهید بود و این زمانی است که از این خطوط نجومی استفاده می کنیم. نمودار 8-23 نمودار هفتگی ذرت است که از داده های مشابه مثال قبل استفاده شده است. این نمودار هفتگی دور نمایی بلند مدت را می دهد بر این که چگونه خطوط نجومی بر قیمت ذرت تأثیر می گذارد. نمودار 8-24 نمودار هفتگی ذرت با سررسید جولای 1993 می باشد. نمودار دو سررسید جولای 93 و جولای 94 به هم چسبیده است.

جداول تبدیل طول و قیمت

             

مطالب مشابه

مشاهده همه