معرفی روش علمی گن - قسمت 8

2018/02/02 | 1396/11/13
آسترولوژی , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla

فصل پنجم: معرفی حرکت بازگشتی

  همانطور که در فصل دوم توضیح داده شد، علامتی که نشان دهنده شروع حرکت بازگشتی یک سیاره می باشد () و علامتی که اتمام حرکت بازگشتی یک سیاره را نشان می دهد (D) است. در این کتاب وقتی یک سیاره حرکت بازگشتی را شروع می کند به صورت 5 ♃ نشان داده می شود و به این صورت خوانده می شود " مشتری یک بازه زمانی حرکت بازگشتی را در روز پنجم ماه شروع کرده است." وقتی یک سیاره به حرکت مستقیم خود برمی گردد بدین صورت نشان داده می شود 7  D ♃ و بدین صورت خوانده می شود" مشتری به حرکت مستقیم خود در روز هفتم ماه بازگشت." سه تاریخ" طبیعی" که در ذیل آمده است به شروع یا پایان حرکت برگشتی یک سیاره اشاره می کند که هریک از آنها جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
  1. (صفحه 158، ذرت، پنجشنبه 16 اکتبر 1941، کف قیمتی 72.75)
  2. (صفحه 315 سویا، دوشنبه 16 اکتبر 1950، کف قیمتی 226.75)
  3. (صفحه 321 سویا، دوشنبه 25 سپتامبر 1950، کف قیمتی 231.25)

حرکت بازگشتی مثال شماره 1  - ذرت

گن در اولین ویرایش کتاب خود از تاریخ "طبیعی" (صفحه 158 ذرت، پنجشنبه 16 اکتبر 1941) برای مخفی کردن زمان های شروع و پایان حرکت بازگشتی استفاده کرده است. یک روز قبل از این تاریخ سیاره عطارد یک بازه زمانی حرکت بازگشتی را شروع کرده بود ( 15 ). نمودار 5-1 نشان می دهد که قیمت ذرت از سپتامبر 1941 تا  تاریخ 16 اکتبر 1941 نزولی بوده و درست یک روز قبل شروع حرکت بازگشتی عطارد، یک کف ساخته است. نمودار شماره 5-1 با استفاده از قیمت های ارائه شده در  کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنیم" ترسیم شده است.

حرکت بازگشتی مثال شماره 2  - سویا

وقتی ویلیام گن اولین ویرایش کتاب خودش را درسال 1941 نوشت تنها یک تاریخ " طبیعی" را برای مشخص کردن شروع یا پایان یک حرکت بازگشتی ذکر کرده بود. آن تاریخ "طبیعی " ذرت بود که در مثال شماره یک راجع به آن توضیح داده شد. در سال 1951 که گن ویرایش کتاب دوم خود را نوشت او یک تاریخ را برای پنهان کردن حرکت بازگشتی که در ویرایش اول کتاب نیز تحت عنوان تاریخ "طبیعی"  پنهان کرده بود انتخاب کرد. در کتاب ویرایش سال 1951 گن تاریخ "طبیعی"  (صفحه 315 سویا، دوشنبه 16 اکتبر 1950) را برای مخفی کردن حرکت بازگشتی انتخاب کرده است. یک روز قبل از این تاریخ در روز 15 اکتبر، اورانوس یک دوره حرکت بازگشتی را شروع کرده بود ( 15 ) . نمودار 5-2نشان می دهد که قیمت سویا تا تاریخ 16 اکتبر که یک روز قبل از شروع بازگشتی اورانوس می باشد  نزولی بوده و یک کف قیمتی ساخته است. اگر شما مثال های اول و دوم را در این فصل مقایسه کنید، به سه تشابه مهم پی خواهید برد. اول اینکه هر دو تاریخ طبیعی 16 اکتبر هستند. دوم، تاریخ هایی که هر دو سیاره جهت حرکتی خود را عوض می کنند روز 15 ام اکتبر می باشد. سوم، هر دو مثال نشان دهنده بازه حرکت بازگشتی یک سیاره هستند. این دو مثال که به فاصله 10 سال از یکدیگر نوشته شده اند یک تاریخ یکسان را برای مخفی کردن یک روش نجومی مشابه نشان می دهند. این شیوه ای است که ویلیام گن کتاب ویرایش اول و دوم را باهم مرتبط می کند و به ما به وضوح نشان می دهد که چگونه حرکت بازگشتی که در سال 1941 عملکرد داشته است هنوز در سال 1951 نیز عملکرد مشابه دارد. این نکته در مقدمه کتاب سال 1951 نیز مورد اشاره قرار گرفته است " قواعدی که من در کتاب سال 1941 ارائه کرده ام و قواعدی که من تا به حال تکمیل نموده ام همگی بر اساس قوانین ریاضی هستند آنها همیشه در گذشته عملکرد داشته اند و در آینده نیز روند بازار را نشان خواهند داد ."  

حرکت بازگشتی مثال شماره 3  - سویا

تاریخ "طبیعی" ذکر شده در این مثال توسط ویلیام گن برای پنهان کردن حرکت بازگشتی نوشته نشده است و مجدداً در این کتاب راجع به آن بحث خواهد شد. این مثال از تاریخ "طبیعی" (صفحه 321 سویا، دوشنبه 25 سپتامبر 1950) استفاده می کند. یک روز پس از این تاریخ، سیاره عطارد یک دوره حرکت بازگشتی را تمام نموده و به حرکت مستقیم خود باز گشته است (D 26 ). نمودار 5-3 نشان می دهد که این کف قیمتی یک کف مینور یا کوچک بوده است ولی به هرحال با بازگشت سیاره عطارد به حرکت مستقیم خود مرتبط است.

شیوه علمی ویلیام گن درباره حرکت بازگشتی

این حقیقت که تنها یک تاریخ "طبیعی"برای تاثیر نقاط شروع و پایان حرکت بازگشتی  در کتاب ویرایش اول سال 1941 ذکر شده است نشان می دهد که ویلیام گن معتقد بوده است که این شیوه خیلی حائز اهمیت نیست. با اطلاعات کمی که در خصوص تاریخ های "طبیعی" ذکر شده در این شیوه پنهان شده است، داستنن اینکه ویلیام گن چگونه از این اطلاعات استفاده می کرده  غیر ممکن است. من معتقدم دو نتیجه گیری در مورد این شیوه  وجود دارد. اول: با مطالعه حرکات قبلی بازار، باید بتوانید مشخص نمایید که نقاط شروع و پایان حرکت بازگشتی سیارات چگونه بر بازارهای مختلف تاثیر داشته است. دوم: در تاریخی که یک سیاره یک حرکت بازگشتی را شروع می کند یا خاتمه می دهد، اگر یک واقعه نجومی دیگر نیز درحال رخ دادن باشد، احتمال تغییر روند قیمت وجود دارد. هر دو نتیجه گیری فوق درباره نحوه استفاده ویلیام گن از حرکت بازگشتی، کلی بوده ونیازمند تحقیقات بیشتر می باشند. معهذا با اطلاعات محدودی که گن در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنیم" پنهان نموده است این دو نتیجه گیری جزء کامل ترین نتایج ممکن می باشند.  

مطالب مشابه

مشاهده همه