مهمترین مواردی که معامله گران بازارهای مالی جهانی در نظر می گیرند

2020/02/19 | 1398/11/30
تایم فریم , تحلیل , معامله گر حرفه ای , معامله گر

مهمترین مواردی که معامله گران بازارهای مالی جهانی در نظر می گیرند

هیچ میانبر یا فرمول واحدی برای موفقیت وجود ندارد و این در مورد بازار  هم صادق است. هیچ استراتژی واحدی نمی تواند شما را به سمت موفقیت در بازار سوق دهد. در مقابل، آنالیز آگاهانه ذهنی، حالت متعادل ذهن و مدیریت ریسک، مطمئنا” می توانند شما را در مسیر موفقیت یاری کنند. در ادامه ما با استراتژی هایی که می توانند درهای موفقیت در معامله گری بازارهای مالی جهانی را به رویمان باز کنند آشنا می شویم.

 

1. آمادگی اولیه در معاملات

آمادگی در ترید مانند آمادگی در هر زمینه دیگری مهم است. قبل از آنکه قدم در این راه بگذارید اطمینان حاصل کنید که اهداف شخصی شما متناسب با خلق و خو و حالات روحی و شخصی شما تعیین شده اند.

تایم فریم

عامل مهمی است که زمان سرمایه گذاری شما در معاملات را در تطابق با خلق و خوی شما تعیین می کند. تایم فریم بیان می کند که آیا شما در موقعیت هایی که در معرض ریسک یک شبه قرار گرفته اند معامله می کنید یا آیا تمایل دارید به صورت روزانه در مقابل صفحه نمایش به تجزیه و تحلیل و معامله بپردازید و یا آخر هفته ها تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن استراتژی هفتگی خود را تعیین کنید.

متودولوژی (روش)

هنگامی که تایم فریم معاملاتی خود را شناختید زمان آن رسیده که به دنبال یک روش معاملاتی باشید، چه شما در سطح حمایت بخرید و در سطح مقاومت بفروشید یا بعد از شکست ها بخرید یا بفروشید یا از اندیکاتورها استفاده کنید. روش خود را در نمادها و تایم فریم های مختلف آزمایش کنید و اگر میزان موفقیت بدست آمده بالای 50% بود روش شما نتیجه بخش است.

بازار

در بازار فارکس، برخی نمادها به طور منظم قابل ترید هستند. اطمینان حاصل کنید که سیستم معاملاتی شما با نماد مورد معامله مطابقت دارد.

 2. انگیزه شما در معامله گری

رفتار و انگیزه معامله گر برای دستیابی به موفقیت در بازار بسیار مهم است.

صبر و شکیبایی

در بازار هیچ جایگزین دیگری برای صبر و شکیبایی وجود ندارد. شما باید صبورانه منتظر بمانید تا قیمت ها به سطح مورد نظر و دلخواه شما همان طور که توسط سیستم برای ورود یا خروج مشخص شده اند، برسند.

نظم و اصول

نظم و اصول چیزی نیست جز توانایی صبر و شکیبایی. اگر عملکرد قیمت مطابق با نشانه های سیستم نباشد شما مجبور خواهید بود به جای اینکه حدس های ثانویه بزنید بنشینید و صبورانه منتظر بمانید.

عینیت

عینیت با میزان قابلیت اطمینان و اعتبار روش شما همراه است. اگر روش شما در طول زمان، نقاطه ورود و نقاط خروج معتبری به شما ارائه کرده است دیگر شما نیازی به همراهی با جریان های احساسی و گوش دادن به نظرات کارگزاران و کارشناسان معامله گر ندارید.

انتظارات واقع گرایانه

اگرچه بازار می تواند در مسیری بسیار فراتر از انتظارات شما حرکت کند اما واقع گرا بودن در بازه های مورد انتظار می تواند به شما در حفظ و پیروی از صبر و اصول خود کمک کند.

3. فاکتورهای انگیزه بخش در بازار

جالب توجه است که ابزارها می توانند طبق معاملات معامله کنندگان بزرگ و اهداف و نیت های معامله گری آن ها کار کنند. یک صندوق پوشش ریسک نهاد های سرمایه گذاری به شیوه ای مشابه با یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، معامله نمی کند. اگر شما توانای قضاوت در مورد هدف معامله گران بزرگ برای یک ابزار خاص را داشته باشید و آن را با سیستم خود هماهنگ کنید میزان موفقیت شما در بسیاری از موارد افزایش خواهد یافت.

4. هم ترازی

پیدا کردن تراز در سیستم شما نیز بسیار مفید است. چند ارز، سهام و کالا را انتخاب کنید و آن ها را در تایم فریم های مختلف روی نمودار ببرید سپس روش خود را اعمال کنید تا دریابید کدام نماد و تایم فریم با سیستم شما هم تراز است و مطابقت دارد.

5. اجرا و پیاده سازی استراتژی معاملات

در سیستم های معاملاتی چیزی به نام سود صد در صدی وجود ندارد. حتی بهترین سیستم های معاملاتی تنها ارائه گر نسبت سود به ضرر 65 درصدی هستند و هنوز هم 35 درصد احتمال ضرر وجود دارد. تمام آنچه که باید انجام دهید یادگیری هنر مدیریت و اجرای معامله جهت دستیابی به حداکثر دفعات سودآوری است.

6. کنترل ریسک

آخرین موضوع که اهمیت کمی هم ندارد این است که معاملات موفق بسیار به عامل کنترل ریسک وابسته هستند. شما باید صبور، اصولمند و منظم و هوشیار باشید تا معاملات خود را در مسیر درستی به پیش ببرید. اغلب معامله گران قادر نیستند مسائل گفته شده را در اولین تلاش خود رعایت کنند اما مطمئنا” تلاش های مداوم و مستمر، ثمرات شیرین موفقیت را به همراه دارند.

 

حرف آخر

به طور خلاصه برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق باید هنر و علم معامله را یاد بگیرید. بهتر است همیشه به جای به تاخیر انداختن و انتظار تا وقوع ضرر های قابل توجه و بزرگ، ضرر های کوچک را بپذیرید. به گفته وارن بافت (Warren Buffet) شما باید اطمینان حاصل کنید که هر اتفاقی که بیافتد شما پولی را در معاملات از دست نمی دهید. شما باید هنر پوشش دهی ضرر های خود را از سودهای آینده بیاموزید.

مطالب مشابه

مشاهده همه