هشدار جدید سازمان بهداشت جهانی درباره کووید-19

2020/06/21 | 1399/04/01
کووید-19 , کرونا , WHO , ریسک گریزی

با افزایش نگرانی‌ها در مورد افزیش موارد ابتلا به کووید-19، سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک هشدار دیگر برای بازارها صادر کرده است. دکتر تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیر کل WHO در یک کنفرانس خبری گفت که بیماری همه‌گیر کووید-19 در حال سرعت گرفتن است و شاهد رکورد زدن آمار روزانه ابتلا به بیماری هستیم.

گزارش‌ها حاکی از ابتلای 150 هزار مورد جدید به این بیماری است که بالاترین آمار روزانه ابتلا به این بیماری به حساب می‌آید.

مدیر سازمان جهانی بهداشت گقت:

« جهان وارد دوران جدید و خطرناکی شده است. این ویروس هنوز با سرعت بالا در حال انتشار است، هنوز کشنده است و اکثر مردم هنوز مستعد ابتلا به این بیماری هستند. »

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون به طور کلی 8.5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از نیم میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با 2.2 میلیون نفر مبتلا و 118 هزار فوتی بیشترین آمار این بیماری را به خود اختصاص داده است.

برزیل بعد از آمریکا با 978142 مورد تأییدشده و 47748 فوتی رتبه دوم را به خودش اختصاص داده است. در حال حاضر شیلی و پرو با 230 هزار مورد تأییدشده سایر کشورهای درگیر با این بیماری هستند که آمار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

این هشدار چه تأثیری روی بازارهای مالی می‌گذارد؟

در ماه مارس، شاهد واکنش سرمایه‌گذاران به گسترش کرونا بودیم. آن‌ها تمایل عجیبی به دارایی‌های امن بازار جهانی ارز مانند دلار آمریکا و ین ژاپن از خود نشان دادند. دارایی‌های پرریسک ارزی مانند دلار استرالیا، دلار نیوزیلند و پوند انگلیس با افت همراه بودند. به نظر می‌رسد که با این هشدار تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن بیشتر شود و دارایی‌های پرریسک ارزی طرفدار چندانی نخواهد داشت.

 

نتیجه گیری

کماکان در پوزیشن های فروش پوند و دلار استرالیا باقی می مانیم. شکار موقعیت های فروش روی شاخص های سهام در صورت مشاهده تریگر مناسب نیز در دستور کار این هفته خواهدبود.

مطالب مشابه

مشاهده همه