همچنان تقاضا در بازار سهام ادامه دارد، دلار ضعیف باقی ماند؛ یورو و پوند هم کماکان منتظر هستند

2020/11/19 | 1399/08/29
یورو , دلار , کووید-19

طلا 1879 دلار

نفت 41.88 دلار

بیت کوین 18000 دلار

با افزایش تمایل به ریسک در بازارها، شاخص‌های سهام حدود 20 واحد بالاتر رفت. این در حالی است که دلار عملکرد ضعیفی را تجربه می‌کند. در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در کشورهای مختلف رو  به افزایش است، کشورها نیاز به مشوق‌های اقتصادی دارند و مذاکرات برگزیت در حال انجام است.

مجارستان و لهستان، بسته نجات اقتصادی اتحادیه اروپا را وتو کردند و این کار احتمال تصویب یک بسته مشوق اقتصادی در چند روز آینده را کم‌رنگ کرد. بازارها تقریباً مطمئن هستند که دیر یا زود این مشوق اقتصادی تصویب می‌شود و احتمالاً تصویب آن اوایل سال آینده انجام خواهد شد. بازارها با در نظر گرفتن این موضوع، حالت تقاضای خود را حفظ خواهند کرد.

در حال حاضر تحلیلگران منتظر انتشار داده‌های مربوط به بازار مسکن آمریکا است. با افزایش تقاضا برای املاک و مستغلات موجود در حومه شهر و قیمت‌های دارای نرخ بهره پایین، احتمالاً درخواست برای اخذ مجوز ساخت و شروع به کار ساختمان، افزایش خواهد یافت.

اوراق قرضه با بازده ده ساله روند صعودی و طوفانی خود را کنار گذاشته و اکنون در حالت 83 واحد معامله می‌شود. معامله گران بازار اوراق با درآمد ثابت هنور تاثیر واکسن را بر احیای اقتصاد باور نکرده اند، این موضوع باعث پایین بودن نرخ تقاضا شده و در نهایت این حالت به نفع بازار سهام میشود.

بازارها منتظر روشن شدن سرنوشت انتخابات آمریکا و سیاست‌های جدید دولت بایدن هستند. احتمالاً بازارها در این روزها حرکت تعادلی خود را حفظ کنند.

یورو: بانک مرکزی اروپا تمرکز خود را بر مدیریت انتظارات گذاشته است

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا دیروز گفت که واکسن تغییر چندانی در پیش‌بینی‌های اقتصادی این بانک ایجاد نمی‌کند و مقامات بانک مرکزی اروپا تلاش کرده‌اند که انتظارات را برای بسته جدید مشوق اقتصادی کاهش دهند. این بانک می‌خواهد با این صحبت‌ها انتظارات بازار را کاهش دهد. البته این بانک نمی‌خواهد با اقدامات خود کاری کند که ارزش یورو کاهش یابد. این بانک تمرکز خود را روی هدایت بازار گذاشته است و می‌خواهد دوران کرونا را پشت سر بگذارد و از اثرات این ویروس بر بازار جلوگیری کند.

پوند هم کماکان منتظر نتیجه مذاکرات برگزیت است و جفت ارز EUR/GBP کماکان در محدوده 0.89 تا 0.90 است. در صورتی که توافق با اتحادیه صورت گیرد، احتمالاً این جفت ارز تا کمتر از 0.8900 پایین می‌آید.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه