۵ استراتژی معامله گری در ارزهای دیجیتال

2021/01/04 | 1399/10/15
استراتژی معامله گری , معامله گری , ارز های دیجیتال

در روزهای اخیر بیت‌کوین دارد روند صعودی خودش را به شکل شگفت‌آوری طی می‌کند و توجه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به سمت ارزهای دیجیتال جلب شده است. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته‌اید که در این زمینه وارد شوید و معامله‌گری ارزهای دیجیتال را شروع کنید، مطمئن باشید که با کسب دانش، آگاهی و آموزش مستمر می‌توانید در این زمینه موفق شوید و به سود مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. در ادامه به 5 استراتژی مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند موفقیت شما در دنیای معامله‌گری ارزهای دیجیتال را تضمین کند.

1- خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال

ممکن است این روش خیلی ساده و ابتدایی به نظر برسد ولی یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای رسیدن به سود هنگفت در دنیای ارزهای دیجیتال است. فرض کنید کسی مدت‌ها قبل یک بیت‌کوین خریداری می‌کرد و کنار می‌گذاشت. الآن در عرض چند ماه ارزش آن سه برابر شده بود. اگر در بازار کریپتوکارنسی‌ها و ارزهای دیجیتال تازه‌وارد هستید مطمئن باشید که استراتژی خرید و نگهداری می‌تواند کمک زیادی به شما کند. ممکن است این روش در کوتاه‌مدت چندان مفید نباشد ولی در بلندمدت بدون شک به نتیجه می‌رسد.

2- معاملات میان‌مدت ارزهای دیجیتال

برای رسیدن به سودهای عالی، به معاملات میان‌مدت توجه داشته باشید. موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال به صبر و حوصله نیاز دارد. از سال 2018 تاکنون ارزش بیت‌کوین به صورت مداوم افت و خیز داشته و کسانی که از استراتژی میان‌مدت استفاده می‌کنند می‌توانند در لحظه‌ای که بیت‌کوین به اوج خودش می‌رسد، بفروشند و به سود خوبی دست پیدا کنند. اگر بتوانید زمانی که ارزهای دیجیتال در مدار نزولی هستند، آن‌ها را بخرید و مدتی صبر کنید بدون شک می‌توانید در بازار به سود خوبی برسید.

نکته‌ای که برای معاملات میان‌مدت خودتان باید رعایت کنید این است که برای خودتان حد و حدود و قید و شرط تعیین کنید. اجازه ندهید که احساسات، حرص و طمع کنترل شما را در دست بگیرد. یک هدف برای خودتان تعیین کنید و وقتی به هدف خود رسیدید خیلی سریع معامله را انجام دهید.

3- آربیتراژ ارزهای دیجیتال

یکی از سیاست‌های مهمی که به ما به عنوان یک فرد مبتدی کمک می‌کند به سود خوبی برسیم کمک گرفتن از آربیتراژ موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. اجازه دهید معنای آربیتراژ را ابتدا توضیح دهیم. آربیتراژ در علوم اقتصادی به این معنا است که از اختلاف قیمت موجود در بازارهای مختلف سود ببریم. به عنوان مثال فرض کنید دلار در ایران 1000 تومان و یورو، 1300 تومان و نرخ تبدیل یورو به دلار، 1.4 باشد. بنابراین شخص می‌تواند پول خودش (تومان) را بدهد و یورو بگیرد. سپس یورو را بفروشد و دلار بخرد. سپس دلار را به ریال تبدیل کند و  از این اختلاف قیمت سود ببرد.

در بازار ارزهای دیجیتال هم چنین اتفاقاتی می‌افتد؛ زیرا هیچ نظارت دولتی روی این ارزها نیست و بازار این ارزها، کاملاً آزاد است. اگر بتوانید از این اختلاف بهره ببرید و سود کنید، واقعاً شخص زرنگی محسوب می‌شوید. برخی افراد یک ارز را با قیمت پایین از یک شخص می‌خرند و سپس آن را با قیمت بالاتر به شخص دیگر می‌فروشند.

4- نگهداری ارزهای دیجیتال و دریافت سود

یکی دیگر از استراتژی‌های سودآور برای افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال، نگهداری یک سری ارزهای مشخص برای دریافت سود از آن‌ها است. یک سری ارزها  مانند NEO، BTMX و KuCoin هستند که اگر آن‌ها را در کیف پول خود نگه دارید، به شما سود تعلق می‌گیرد و این کار می‌تواند برای افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال مفید و موثر باشد.

5- به بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری درازمدت نگاه کنید

اگر نمودارهای مربوط به تغییرات ارزش بیت‌کوین را در چند سال گذشته بررسی کنید متوجه می‌شوید که این ارز در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده ولی در درازمدت این ارز رشد مطلق و قابل توجهی را تجربه کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید بیت‌کوین به شما سود برساند، باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری درازمدت به آن نگاه کنید.

مطالب مشابه

مشاهده همه