10 کتاب برتر برای تازه کارها

2020/03/23 | 1399/01/04
کتاب , معامله گر , معاملات بازار , سرمایه‌گذاری

به‌عنوان یک معامله گر، مردم همیشه از ما می پرسند که معامله کردن در بورس چگونه است و می‌خواهند درمورد معاملات و بهترین روش‌ها و راهکارهای لازم برای معامله در بازارهای مختلف اطلاعات بیش‌تری کسب کنند.

چندین کتاب درمورد نحوه معامله در فارکس و معامله کردن سهام و بازارها تألیف شده‌اند اما باید بدانیم برای شروع سرمایه‌گذاری ابتدا چه کتابی را بخوانیم؟

با در نظر گرفتن استراتژی‌های اولیه تا پیشرفته در معاملات بازار، 10 تا از برترین کتاب‌ها را در حوزه سرمایه‌گذاری و معامله در نظر گرفته ایم که هر معامله‌گر تازه کاری برای یاد گرفتن نکات و راهنمایی‌های مفید در مورد سرمایه‌گذاری باید آن‌ها را مطالعه کند.

بسیاری از این کتاب‌ها بر اساس نحوه آغاز به کار در سرمایه‌گذاری، آموزش تازه کاران، تحلیل تکنیکال و بنیادی تنظیم و تدوین شده‌اند.

از نظر ما پیچیدگی این کتاب‌های پرطرفدار برای سرمایه‌گذاران تازه کار، به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را کسب کنید که برای انجام معاملات فارکس، سهام‌ها یا دیگر گزینه‌ها به آن‌ها نیاز خواهید داشت. چه تازه کار باشید و چه معامله‌گر  با تجربه‌تری باشید، با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالبی را که در این کتاب‌ها یاد می‌گیرید در نرم‌افزارهای رایگان چارت تحلیل تکنیکال تمرین کنید.

بنابراین اگر بخواهید سرمایه‌گذار و معامله‌گر موفقی شوید چه کتاب‌هایی را باید مطالعه کنید؟

 

1.معامله گر منظم

این یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری و معامله نوشته شده است. تألیف و کامل کردن این کتاب توسط مارک داگلاس هفت سال به طول انجامید.

این کتاب مارک داگلاس یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اوست که توسط هر معامله‌گر با انگیزه و موفقی در فارکس مطالعه شده است.

با وجود توصیه‌های آگاهی بخشی که در مورد راه‌های مختلف بهبود سطح معاملات ذکر شده‌اند، این کتاب در اصل برای تعدیل رفتار و نحوه نگرش تان طراحی شده تا بتواند شما را به‌صورت شایسته‌ای برای فعالیت‌های آتی در بازار آماده کند.

این کتاب بر روان‌شناسی معامله و داشتن یک طرز فکر سالم تمرکز دارد. جای تعجب ندارد که این کتاب به‌عنوان "انجیل روان‌شناسی معامله" شناخته می‌شود.

 

2. دایره المعارف الگوهای نموداری

همان‌طور که از نام این کتاب پیداست، دایره المعارف الگوهای نموداری یک کتاب حجیم است که برای معامله گران باتجربه طراحی شده و هر سرمایه‌گذاری باید آن را بخواند.

در واقع، بیش‌تر افراد حرفه‌ای به دلیل محتوای غنی و نامحدود آن را به‌عنوان کتاب در نظر نمی‌گیرند.

در کنار توصیه‌های معتبر، پیشنهادات مطمئن و قابل قبول، توماس بولکوفسکی توضیحات مرتبط با نحوه استفاده از چارت‌ها برای بهبود معاملات را ارائه کرده است.

 

3. نیکد فارکس

اگرچه معامله کردن بدون تحلیل تکنیکال تقریباً غیرممکن است، اما در گذشته این مشکل وجود داشته است.

در کتاب نیکد فارکس، والتر پیتر در مورد این که چگونه می‌توان در فارکس به ساده‌ترین شکل ممکن معامله کرد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد و ایده‌هایی را در مورد نحوه خواندن چارت‌های شمعی (کندلستیک) به شما می‌دهد.

حتی یک معامله‌گر  تازه کار نیز با خواندن این کتاب می‌تواند راه‌های ساده و آسانی را برای انجام معاملات موفق پیدا کند.

 

4. خاطراتی از یک اپراتور سهام

این کتاب که نخستین بار در سال 1923 چاپ شد، پرمخاطب‌ترین و بهترین کتابی است که خواندن آن به معامله گران تازه کار در سهام توصیه می‌شود. هم‌چنین راهنمای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام است.

نسل‌های مختلف خوانندگان به این نتیجه رسیده‌اند که این کتاب بیش‌تر از سال‌ها تجربه می‌تواند به آن‌ها درمورد بازار و افراد بیاموزد.

این یک داستان بدون زمان است که زندگی تان را غنی‌تر کرده و شما را به یک معامله‌گر بهتر تبدیل می‌کند. محتوای آن بیش‌تر درمورد جنبه‌های ذهنی معامله کردن است.

 

5. جادوگران بازار: گفتگو با معامله گران برتر

نویسنده معروف جک د. شواگر با ده‌ها معامله‌گر برتر در برترین بازارهای مالی مصاحبه می‌کند. با این که جزئیات پاسخ‌های آن‌ها با هم تفاوت داشت اما تمامی آن‌ها به یک فرمول خاص می‌رسیدند: روش مطمئن + طرز فکر مناسب = موفقیت معاملات.

جک شواگر هم‌چنین پاسخ‌های معامله گرهای برتر را به مجموعه‌ای از اصول راهنما تبدیل کرد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به نوبه خود به یک ستاره در معاملات تبدیل شوید.

 

6. برای داشتن استقلال مالی معامله کنید

این کتاب معامله‌گری در مورد مدل 17 مرحله‌ای و جدید ثارپ (نویسنده کتاب) در معاملات است.

هم‌چنین این کتاب به بررسی عوامل تشدید‌کننده سود و زیان پرداخته و گفتگوهای هوشمندانه جدیدی را با معامله گرهای برتر در بر دارد و مثال‌ها و نمودارهای به روز شده در آن آورده شده‌اند.

مباحث بسیار خوبی در مورد استفاده از موقعیت‌ها و کنترل ریسک در آن وجود دارند که در دنیای معامله نقش "جام مقدس" را دارند.

 

7. راه لاک پشت

راه لاک پشت: روش‌های اسرارآمیزی که افراد عادی را به معامله گرانی افسانه‌ای تبدیل می‌کند

این کتاب دلایل موفقیت سیستم معاملاتی اسرارآمیزی را توضیح می‌دهد که توسط گروهی از افراد استفاده می‌شود که با عنوان "لاک پشت" شناخته می‌شوند.

این کتاب پرفروش کورتیس فیث تمام تجارب را بازگو کرده و توضیح می‌دهد که دنیس و اکهارت چگونه 23 فرد عادی را تنها در دو هفته به معامله گرانی خارق العاده تبدیل کردند.

اگر به‌عنوان یک تازه کار هنوز نمی‌دانید چگونه و از کجا شروع کنید، این کتاب کمک بسیار خوبی برای نشان دادن راه خواهد بود.

 

8. زندگی از راه داد و ستد (نسخه جدید)

ما معمولاً این کتاب معامله‌گری را به افرادی توصیه می‌کنیم که تازه وارد عرصه سرمایه‌گذاری و معامله شده‌اند. حتی پیش از این که اولین معامله خود را در بازار انجام دهید، باید این کتاب را بخوانید و اصول اولیه روان‌شناسی معامله، قواعد، کنترل ریسک و مدیریت معامله را یاد بگیرید.

این کتاب در حالی که طیف گسترده‌تری از چگونگی نحوه انجام تجزیه و تحلیل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد، در کنار ایده‌های جالب و جدیدی که به معاملات تان کمک می‌کنند، استراتژی‌های موفقیت آمیزی را هم پیشنهاد می‌دهد.

این کتاب را مطالعه کنید و یاد بگیرید چگونه بر اشتباهات رایج در معاملات غلبه کنید.

 

9. استاد شدن در معامله

در این کتاب معامله‌گری چندین استراتژی معامله را یاد می‌گیرید که می‌توانید برای موفق شدن در معاملات آن‌ها را به کار گیرید. استراتژی‌های جان اف. کارتر در بیش‌تر بازارها سودبخش خواهند بود.

در این کتاب در مورد ابزارهای ضروری و تکنیک‌های قابل اعتماد برای سوددهی در معاملات روزانه و چرخشی اطلاعات بیش‌تری کسب خواهید کرد.

این کتاب دربرگیرنده استراتژی‌های واقعی و کارساز است که می‌توانند به شما کمک کنند موفق شوید و شکست‌های تان در معاملات را جبران کنید. درست مانند صحبت کردن با یک مشاور مالی، این کتاب لحنی دوستانه دارد و حقایق درست را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

10. معامله‌گری به روش پرایس اکشن

اگر به دنبال معاملات روزانه موفق هستید، استراتژی‌های موجود در این کتاب به شما کمک می‌کنند سوددهی مداوم داشته باشید.

در این کتاب، ال بروکس سیستم معاملاتی چارت قیمت 5 دقیقه‌ای خود را همراه با مثال توضیح می‌دهد. او راهی پیدا کرده است که بدون توجه به جهت بازار بتوان سوددهی مداوم داشت. این کتاب در مورد سیستم او است که در آن می‌توانید روش معامله‌گری او را قدم به قدم در تمام مراحل دنبال کنید.

در این کتاب در مورد سوددهی مؤسسه‌ای، روش معاملاتی، بازه‌های معاملاتی و بازگشت‌ها یاد خواهید گرفت.

این کتاب همه چیز را به یک روش موفق تقسیم‌بندی می‌کند و به‌صورت جزئی به توصیف معانی شمع‌های تکی و ترکیبی از شمع‌ها می‌پردازد که به معامله‌گر می‌گویند پول هوشمند چه کاری انجام می‌دهد.

دلیل علاقه ما به این کتاب این است که به شما تکنیک‌هایی را یاد می‌دهد که می‌توانید معاملات درست را در روند‌های مختلف انجام دهید.

مطالب مشابه

مشاهده همه