آموزش Timing Solution – قسمت 33

2018/05/06 | 1397/02/16
آسترولوژی , آموزش نرم افزار , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم

دانش کهن + فناوری نوین

همانطور که احتمالا شنیده اید، در روشهای آسترولوژی قرون وسطی، در بحث قدرت سیارات برای هر یک حالتهای سیارات درجه اهمیت (وزن) متفاوتی تعریف شده است. سروری بروج دارای 5 امتیاز، شرف سیارات 4 امتیاز، و حکمرانهای سه گانه (triplicity rulers) دارای 3 امتیاز از مجموع امتیازات میباشند. دانستن این وزن دهی دیدگاه خوبی نسبت به میزان قدرتی که یک منجم برای حالتهای مختلف سیارات در نظر میگرفته، به ما ارائه می دهد. به عبارت دیگر، ما موقعیت سیارات را باتوجه به شرایطی که در آن قرار گرفته اند رتبه بندی می کنیم. این روش قدیمی با فناوری نوین به خوبی ترکیب و قابل استفاده می باشد. در اینجا دیتای مربوط به 18 سال اخیر شاخص داوجونز را دانلود کنید. سپس Neural Net را با استفاده از مدلهای نجومی و سپس حالت Training را اجرا کنید. سپس روی این گزینه کلیک کنید: در اینجا شما میتوانید لیست رتبه بندی حالات مختلف را  برای هر مدل ببینید: اولین مورد در جدول بالا "زحل در بروج اصلی (Cardinal signs) می باشد، که قوی ترین دوره در این مدل می باشد. دومین دوره قدرتمند "وجود مریخ در برج خودش" می باشد. مورد بعدی "زحل در بروج بادی" است و ... . اکنون میخواهیم قویترین گزینه ها را روی نمودار نمایش دهیم (کلید "Shift" را نگه دارید و این آیتمها را انتخاب کنید). همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید 24 آیتم اول انتخاب شده است. برای انتقال گزینه های انتخاب شده به Universal؛ زبان مخصوص این گزینه ها (ULE) روی این گزینه  کلیک کنید. درصورتی که بخواهید پنل مربوط به نتایج شبکه عصبی را مخفی کنید، این گزینه را انتخاب کنید: شما میتوانید خط پیش بینی بر اساس این 24 حالت نجومی داشته باشید. برای مشاهده اطلاعات داخلی این مدل، روی گزینه "Edit ULE" کلیک کنید:

فرمولی که در تصویر بالا در کادر قرمز رنگ ارایه شده است، به سادگی قابل درک می باشد. برای پیش بینی Dow، لازم است که این امتیازها برای حالتهای نجومی مختلف تنظیم شود:

[table id=8 /] خلاصه ای از سیکلهای نجومی بر پایه مدلهای نرم افزار Timing Solution من همیشه درهنگام کار کردن با سیکلهای نجومی با پدیده جامعه شناختی عدم قبول آسترولوژی مواجه بودم.  برای این نگرش توضیح منطقی وجود ندارد، بلکه تنها بازتاب دیدگاه جامعه نسبت به آسترولوژی می باشد. اما سیکلهای نجومی برای پیش بینی های میان مدت/بلند مدت، خطوط پیش بینی بسیار خوبی ارائه میکنند. در اینجا بصورت رندوم چندین خط پیش بینی برپایه مدلی که "مدل داینامیکی" (Dynamic Model) نامیده میشود، قرار داده ایم. این مدلها برپایه فاکتورهای نجومی است، و بارها به تفصیل بک تست برای این مدلها انجام شده است. نتایج تحقیقات به این ترتیب می باشد:
  • این مدلی کاملا ایده آل نیست، این مدل تنها بخشی از رفتار بازار سهام را شرح می دهد. اما، مادامیکه بر روی بازار سهام کار میکنید، هر اطلاعاتی می تواند مهم باشد.
  • این مدل قادر است تا یک سال آینده (250 کندل روزانه) را به درستی پیش بینی کند، این ادعا از نظر آماری نیز تایید شده است.
  • این مدل، از سیکلهای سالیانه معروف نمی باشد، و فاکتورهای دیگری در این نوع از ترکیبات بکار میرود.
من اغلب این سوال را از خودم میپرسم: "آیا آسترولوژی واقعا موثر است؟" درحقیقت ساختار نرم افزار Timing Solution، بازتاب تحقیقات من برای پاسخ به این سوال می باشد. با این نرم افزار، ما میتوانیم مدلهای نجومی را به خوبی مدلهای پیچیده ریاضی ایجاد کنیم (مانند آنالیز Spectrum، auto regression و غیره). همچنین میتوانیم این مدلها را با هم مقایسه کنیم. ابتدا بایستی روشهای astronomical/astrological موجود در نرم افزار Timing Solution را معرفی کنیم. من سعی کردم منصفانه عمل کنم یعنی مثال هایی که انتخاب شده صرفا به منظور ایجاد یک تصویر خوب از آسترولوژی نبوده است. در ادامه متوجه می شوید...

Bradley Model

این مدل توسط Donald Bradley در سال 1946 بر اساس اسپکتهای بطلیموسی برای پیش بینی بازار استفاده می شد. تصویر زیر نمایی از این مدل می باشد: نقاط برگشت  A و B که با مدل Bradley پیش بینی شده بسیار نزدیک به نمودار واقعی می باشد. حالا برای درک بهتر، این مدل را در تایم فریم بزرگتری مشاهده می کنیم: بدیهی است که نتیجه ایده آل نیست، و لازم است که بیشتر با این مدل کار کنیم. در Timing Solution شما میتوانید تنظیمات این مدل را در اسلاید سمت راست صفحه انجام دهید. شما قادرید به هزاران روش این مدل را تغییر دهید : می توانید برای اسپکتها وزنهای مختلف اعمال کنید، می توانید با Zodiac و Orbs های مختلف مدل را ایجاد کنید؛ حتی شما می توانید مدل را بر اساس نقاط میانی نیز ایجاد کنید. در لینک زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مدل Bradley پیدا کنید: http://www.timingsolution.com/TS/Study/Bradley/index.htm Donald Bradley در کتاب "Stock Market Prediction" اولین نفری است که سعی کرده روشهای astrological را با استفاده از زبانی قابل فهم برای عموم بیان کند. با این وجود لازم است که در ادامه بیشتر به این روش بپردازیم. به گمان من اگر خود او نیز اکنون درقید حیات بود، همین کار را می کرد.

مطالب مشابه

مشاهده همه