تحلیل گزارش CRA - COT

2019/07/13 | 1398/04/22
ECB , FOMC , سفته بازان , کمیته

هفته منتهي به سه شنبه 9جولای2019

تحليل عمومي

در هفته منتهی به سه شنبه 9 جولای، سفته بازان بزرگ ظاهراً تحت تاثیر گزارش مثبت NFP قرار گرفته و دست به خرید شاخص دلار و فروش طلا زدند به طوری که نزدیک به 2 میلیارد دلار از ارزش دلاری پوزیشن خالص آنها روی فلز گرانبها کاسته شد. از سوی دیگر، 2 ارز کالایی AUD و NZD نیز پس از مدتها مورد اقبال نسبی سفته بازان قرار گرفتند و از حجم پوزیشن های فروش روی آنها کاسته شد. البته هنوز نسبت خرید به فروش روی این 2 ارز به ترتیب 37% و 32% بوده و بسیار نازل است و لذا فضای ادامه رشد AUD و NZD بسیار هموار است و این بر خلاف دلار کانادا است که تنها ارزی می باشد که در برابر دلار به صورت خالص خریداری شده است. روی پوند نیز با توجه به داستان پر افت و خیز Brexit، کماکان فشار فروش ادامه دارد و در حال حاضر ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی این نماد به منفی 5.683 میلیارد دلار رسیده و عملاً پوند بیش فروش ترین ارز بازار از دید پولی می باشد و همین مسئله باعث می شود نسبت به آینده GBP خوش بین باشیم.  

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط به فرانک سوییس با 26% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به طلا با 14.1% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط به دلار استرالیا با 8.6% و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به شاخص دلار با 15% می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی شاخص دلار با 450 میلیون دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 1.982 میلیارد دلار رصد شده است.  

جداول تحلیلی:

جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته

در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.  جدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته

توضیح:

در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021