تحلیل گزارش CRA - COT

2019/07/28 | 1398/05/06
ECB , FOMC , سفته بازان , کمیته

هفته منتهي به سه شنبه 23 جولای 2019

تحليل عمومي

در هفته منتهی به سه شنبه 23 جولای، ادامه خرید دلار کانادا باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی این ارز کالایی با یک جهش 745 میلیون دلاری دیگر به سطح 2.342 میلیارد دلار برسد. به باور ما و چنانچه پیشتر نیز در وبینارها اشاره کرده بودیم، USDCAD حرکت اصلاحی صعودی دارد که بخش عمده اش را انجام داده و تا زمانی که سفته بازان بزرگ این چنین با ولع دلار کانادا را می خرند، ادامه ریزش USDCAD به سمت 1.22 به تاخیر خواهدافتاد. خرید طلا نیز علیرغم درجا زدن قیمت ادامه یافته و هم اکنون نسبت خرید به فروش روی طلا به 514% رسیده است. پیشتر نیز گفته بودیم که این مسئله برای طلا هشداردهنده است و خرید در سطوح فعلی طلا را به صلاح نمی دانیم. یورو نیز شاهد کاهش 1 میلیارد دلاری ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ بوده است و با توجه به اینکه ECB در نشست پنجشنبه 25 جولای خود عملاً برنامه ای مشخص و قطعی برای تسهیل پولی بیشتر ارائه نداد، احتمال حرکات رو به بالا در آینده خواهدداشت.  

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط به دلار نیوزیلند با 47.9% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به شاخص دلار با 43.5% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط  به پوند با 9.2% و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به دلار استرالیا با 8.2% می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 815 میلیون دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی نفت با 1.662 میلیارد دلار رصد شده است.  

جداول تحلیلی:

جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته

در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.

 جدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته

توضیح:

در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021