خرگوش هستید یا لاک پشت

2018/08/19 | 1397/05/28
سود , ریسک , تریدر , تحلیل، معامله گری , بازدهی
سیستم بی نقص را ترجیح می دهید یا یک دوست تمام عیار؟جواب معلوم است! یک دوست تمام عیار، چرا که سیستم بدون نقص وجود ندارد. بیایید با هم مساله را کمی بیشتر بررسی کنیم.

آیا شما از دسته معامله گران عجول هستید؟

منظور از معامله گر عجول کسی است که حوصله نداردبیشتر از یک روز برای معلوم شدن نتیجه یک معامله صبر کند. منطق شما وقتی که معامله گر عجول هستید این است که... _”من دوست ندارم شب ها معامله ام را باز نگه دارم، چرا که در این ساعات هر اتفاقی ممکن است بیفتد."با..._"سیگنال های من هم برای نمودار شصت ثانیه ای و هم برای نمودار هفتگی معتبر هستند و من ترجیح می دهم که قدرت تطبیق با شرایط را داشته باشم.” این ها دلایلی هستند که شما برای خودتان می آورید (صرفنظر از میزان اعتبار آنها) و تماما از سعی درونی تان برای حفظ آرامش تان ناشی می گردد.

آیا شما از دسته معامله گرانی هستید که معامله خود را تا حد امکان حفظ می کنید؟

با خودتان می گویید... _”بازار در کوتاه مدت قابل کنترل است. ولی در نهایت نتیجه منفی اثر متغیرهای بنیادی دامنگیرتان می شود.” یا..._”من دوست ندارم مرتب هزینه های مربوط به باز کردن یک معامله را بدهم. از آنجایی که روند دوست من است حتی الامکان یک معامله را باز نگه می دارم.”

آیا معامله گری هستید که در هر بازاری و هر بازه زمانی سیستم تان سیگنال دادشروع به معامله می کنید؟

باورتان این است که... _”چه در نمودار یک دقیقه ای باشد چه ماهانه، سیگنال، سیگنال است هر زمانی سیگنال دریافت کنم، معامله می کنم و اضافه میکنید که حتی گاهی اوقات نمی دانم در حال نگاه کردن به چه بازاری (سهام/ اوراق قرضه/ فارکس) هستم.  _”عوامل بنیادی برایم مهم نیست. من فقط به تحلیل تکنیکی اهمیت می دهم.” دیگر برایتان مثال نمی آورم چرا که معامله گران بی نهایت متنوع هستند. براساس تجربه هایدوران مربی گری ام مورد هایی را برایتان مثال زدم که بیشتر از بقیه به چشم خورده است و البته هیچ نوع خوب یا بدی وجود ندارد.مهم این است که شما بفهمید که چه نوع معامله گری هستید و سیستمی مطابق با خصوصیات خودتان داشته باشید. تعداد سیستم های پر سود زیاد است. بهترین راه این است که سیستمی را انتخاب کنید که با خصوصیاتتان جور باشد تا بتوانید سیگنال های آن را بدون هیچ درنگی دنبال کنید.شما به احتمال زیاد سیستمی را دنبال می کنید که با خودتان جور باشد. اکنون به درون خود بنگرید و سپس متعهد شوید تا آنچه را که سیستم معاملاتی آزمایش شده تان به شما می گویید را دنبال کنید.برای موفقیت در نبرد با بازار، باید ابتدا در نبرد درونی تان پیروز باشید.  

مطالب مشابه

مشاهده همه