ترامپ که همواره به دنبال کاهش نرخ بهره و اعمال سیاست های تسهیلی بیشتر توسط فدرال رزرو بوده است، اخیراً آشکار کرده که به دنبال نامزد کردن خانم «جودی شلتون» به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکاست. خانم شلتون همواره مواضع کبوتری – هوادار کاهش نرخ بهره – داشته و بارها از تمایل خود برای کاهش نرخ بهره تا سطح 0% سخن گفته است.

اما به نظر می رسد که خانم شلتون برای ورود به فدرال رزرو با یک مشکل بزرگ روبرو است:

طبق قوانین و آیین نامه های داخلی فدرال رزرو، از یک منطقه فدرال رزرو نمی شود 2 عضو هیات مدیره همزمان حضور داشته باشند و با توجه به اینکه خانم برینارد از منطقه Richmond در حال حاضر عضو هیات مدیره است، حضور خانم شلتون نیز که از همین منطقه است عملاً با مشکل روبروست.

گفته می شود برای حل این مشکل، کاخ سفید به خانم شلتون پیشنهاد کرده که محل سکونت خود را تغییر بدهد تا دیگر این مانع قانونی وجود نداشته باشد. مشخص نیست که آیا مجلس سنا با این شگرد موافقت خواهدکرد یا خیر.

اصرار ترامپ به ورود شلتون به فدرال رزرو این گمانه را هم تقویت کرده است که ممکن است وی جایگزین جرومی پاول رییس فعلی کمیته FOMC بشود که بارها و بارها مورد انتقاد شدید ترامپ برای افزایش چند باره نرخ بهره در سالهای اخیر قرار گرفته است.

در هر صورت، اصرار ترامپ به وارد کردن عناصر کبوتری و دارای مواضع مخالف رشد نرخ بهره می تواند در میان مدت باعث اعمال سیاست های تسهیلی – یا دستکم توقف کامل سیاست های انقباضی – شده و نهایتاً ضعف دلار را به همراه داشته باشد.