معرفی روش علمی گن - قسمت 23

2018/02/25 | 1396/12/06
آسترولوژی , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla

روش خورشید- ماه گرفتگی حقیقی ویلیام گن

 

خورشیدگرفتگی کامل تصویر مقدماتی

 در شکل 11-1 در زیر، دو دیاگرام مربوط به یک خورشیدگرفتگی کامل وجود دارد. یک دیاگرام، نمای جانبی است و دیاگرام دیگر نمای از روبرو را نشان می دهد. نمای از روبرو، در زیر عنوان «نمای از روبرو به یک خورشیدگرفتگی کامل» در شکل 11-1 قرار دارد. نمای از روبرو، دارای یک حلقه ی نقطه چین است که درون یک حلقه ی بزرگ تر حاشورخورده قرار گرفته است. حلقه ی نقطه چین، نشان دهنده ی خورشید است که به طور کامل توسط ماه، که با حلقه ی هاشورخورده ی بزرگ تر نشان داده شده، پوشانده شده است. این اساس یک خورشیدگرفتگی کامل است. ماه از مقابل خورشید عبور می کند و به طور کامل مانع از رسیدن نور تابشی خورشید به زمین می شود.

 خورشیدگرفتگی کامل، مثال 1 - گندم

 مطالعات من از کتاب"چگونه از معامله در بازار کالا سود کسب کنيم" مرا متقاعد کرده است که ویلیام گن از خوانندگانش می خواسته تا روش های نجومی را که در این کتاب مستتر ساخته است، پیدا کنند. تقریباً برای تمام مدل هایی که در این کتاب کشف کردم، گن حداقل یک روش ساده و آسانی را برای کشف این مثال نوشته بود. خورشیدگرفتگی کامل در 21 سپتامبر 1941، تنها خورشیدگرفتگی بود که گن آن را بواسطه ی یک روز مشخص در سال 1941، در اولین نسخه ی چاپ شده ی کتاب خود، شناسایی کرد. اطمینان دارم که گن می خواسته این خورشیدگرفتگی را با روشی ساده کشف کرده و به عنوان یک کلید، از آن استفاده کند. بر این اساس خوانندگان می توانند تمامی نمونه های دیگری از خورشید- ماه گرفتگی پنهان شده در این کتاب را رمز گشایی کنند. برای توضیح این که گن چگونه اطلاعات مربوط به این خورشیدگرفتگی را مورد استفاده قرار داد، ما از دو تاریخ «طبیعی» استفاده خواهیم کرد که در زیر می توانید آنها را ببینید:

  1. (صفحه 92، گندم ، دوشنبه 22 سپتامبر 1941 ، کف قیمت 122.5سنت) TSE
  2. (صفحه 92، گندم ، جمعه 17 اکتبر 1941 ، کف قیمت 109.5 سنت)

گن، تاریخ «طبیعی» مورخ روز دوشنبه 22 سپتامبر 1941 را برگزید. تاریخ مربوط به وقوع خورشیدگرفتگی کامل، روز دوشنبه 21 سپتامبر 1941 بود. لذا، پایین ترین قیمت در بازار گندم در 22ام سپتامبر که گن آن را تشخیص داد، یک روز بعد از وقوع خورشیدگرفتگی کامل، رخ داد اما تا حد امکان به خورشیدگرفتگی تشخیص داده شده، نزدیک است زیرا در روز یکشنبه، روز معاملاتی نیست. فهرستی از طول های جغرافیایی نجومی برای 21 سپتامبر 1941، و شکل 11-2 که نشان دهنده ی روابط نجومی رخ  داده در حین این خورشیدگرفتگی است، دقیقاً در زیر داده شده اند.

 یک روز قبل از خورشیدگرفتگی در 20ام سپتامبر، خورشید به نقطه ی مشترک با سیاره ی نپتون می رود و سیاره ی عطارد یک وضعیت تثلیث از مدار کامل را با سیاره ی مشتری شکل می دهد. دقیقاً در روز وقوع خورشیدگرفتگی، خورشید یک وضعیت تثلیث از مدار کامل را سیاره  ی زحل شکل می دهد. سیاره ی عطارد به نقطه ی مقابل با مریخ می رسد و ماه با حرکت رو به پایین از میان خط استوای سماوی، به یک انحراف صفر درجه ی جنوبی می رسد. این ارتباطات نجومی را می توان بر روی نمودر 11-2 مشاهده کرد. اگر یک رویداد نجومی، یک روز قبل یا یک روز بعد از وقوع پدیده ی خورشیدگرفتگی رخ دهد، من آن رویداد را به این صورت در نظر می گیرم در همان روز وقوع خورشیدگرفتگی رخ داده است. ویلیام گن به ما نشان داد که این ارتباطات نجومی، همراه با وقوع یک خورشیدگرفتگی کامل، منجر به بروز یک نقطه ی تغییر در بازار گندم، در تاریخ 22 سپتامبر 1941 می شود.

نیمه ی دوم این مثال نشان می دهد که ویلیام گن چگونه نقاط تغییر قیمت بازار را با استفاده از خورشیدگرفتگی های کامل تخمین می زند. دومین تاریخ «طبیعی» فهرست شده برای این مثال، روز جمعه 17 اکتبر 1941 است که درآن روز، بازار گندم متحمل کاهش قیمت شد. این کاهش قیمت پدید آمده در بازار گندم، بواسطه ی پیمودن یک دور کامل ماه در مدار خود، بعد از خورشیدگرفتگی کامل در روز شنبه 18 اکتبر، به وقوع پیوست. بدین مفهوم که ماه، به همان طول جغرافیایی که در طی وقوع خورشیدگرفتگی کامل اشغال کرده بود، برمی گردد. در حین وقوع این خورشیدگرفتگی، ماه در حال عبور از خط استوای سماوی است و در 18ام اکتبر، ماه مجدداً در یک انحراف صفر درجه ی جنوبی واقع می شود. نمودار 11-3 در شکل زیر، یک نمودار مربوط به بازار گندم است که بر اساس قیمت های ارائه شده توسط گن در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  به دست آمد. من به وضوح، کاهش قیمت مربوط به 22 سپتامبر را که بواسطه ی خورشیدگرفتگی کامل رخ داد،  و همچنین کاهش قمیت 17ام اکتبر را که به موجب کامل شدن مدار حرکتی ماه سبب گردید، بر روی نمودار 11-3 علامت گذاری کرده ام.

 

ماه گرفتگی کامل تصویر مقدماتی

 شکل 11-4، دیاگرام مربوط به یک ماه گرفتگی کامل است. یک پدیده ی ماه گرفتگی، زمانی رخ می دهد که ماه به پشت زمین حرکت می کند و پرتوهای خورشید نمی توانند به ماه برسند. در پشت زمین، دو مقطع از سایه ی ایجادشده توسط زمین وجود دارد. یکی از این سایه ها در جایی تشکیل می شود که از تابش پرتوهای خورشیدی به طور کامل جلوگیری می شود که به آن سایه می گویند و دومی، جایی تشکیل می شود که تابش پرتوهای خورشیدی به طور جزئی مسدود می شوند که به آن سایه روشن می گویند. زمانی که ماه یک پدیده ی ماه گرفتگی را شکل می دهد، در حالیکه به طور کامل درون سایه قرار دارد، در این صورت پدیده ی واقع شده، یک ماه گرفتگی کامل است.

 ماه گرفتگی کامل، مثال 1 - سویا

 نزدیک به سال 1951، ده سال بعد از اولین ویرایش کتاب نوشته شده با عنوان "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"، ویلیام گن باید می دانسته که هیچ کسی مفهوم آنچه را که وی در کتابش نوشته، به طور دقیق درک نمی کند. لذا در دومین چاپ سال 1951، گن یک بار دیگر سعی کرد تا روش های علمی خود را در رابطه با نجوم، به واسطه ی نشان دادن سه تاریخ «طبیعی» آشکار سازد. دو تا از این تاریخ ها، مجدداٌ به منظور پنهان ساختن مثال ساده ای از روش وی در رابطه با خورشید-ماه گرفتگی حقیقی، بکار گرفته شد. برای توضیح این مثال، من از دو تاریخ «طبیعی» زیر استفاده خواهم کرد. اولین تاریخ «طبیعی» که در زیر بیان شده است، یک ماه گرفتگی کامل را تشخیص می دهد که در روز سه شنبه، مورخ 20 سپتامبر 1950 رخ داد.

  1. (صفحه 321، سویا ، دوشنبه 25 سپتامبر 1950 ، کف قیمت 231.25 سنت) TLE
  2. (صفحه 309، سویا ، پنج شنبه 8 فوریه 1951 ، سقف قیمت 334 سنت)

در ادامه، ما رویدادهای نجومی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که در حین وقوع این ماه گرفتگی رخ داد. فهرستی از طول های جغرافیایی نجومی برای این تاریخ از وقوع ماه گرفتگی، و شکل 11-5 که نشان دهنده ی رویدادهای نجومی رخ داده در حین وقوع این ماه گرفتگی است، در زیر آورده شده اند.

 در حوالی وقوع این ماه گرفتگی کامل، چهار رویداد مهم نجومی وجود دارد. یک روز قبل از وقوع ماه گرفتگی در روز 25ام، سیاره ی مریخ وارد برج فلکی قوس می شود و ماه از میان خط استوای سماوی، رو به بالا حرکت کرد تا به یک وضعیت انحرافی در نقطه ی صفر درجه ی جنوبی برسد. دقیقاً در روز وقوع ماه گرفتگی، سیاره ی عطارد، دوره ی زمانی حرکت بازگشتی خود را خاتمه می دهد و به حرکت مستقیم الخط خود بازمی گردد. در نهایت، یک روز قبل از این تاریخ «طبیعی» که دو روز قبل از وقوع ماه گرفتگی است، سیاره ی مریخ یک وضعیت تربیع از مدار کامل را با سیاره ی مشتری شکل می دهد.

اگر ویلیام گن برای دومین بار تلاش خود را کرده باشد تا روش خورشید- ماه گرفتگی حقیقی خود را به خوانندگان نشان دهد، منطقی است که گن این مثال را به شکلی مشابه با پدیده ی خورشیدگرفتگی کامل که در نسخه ی اصلی کتاب خود مربوط به سال 1941 وجود داشت و من آن را در مثال قبلی مورد بحث قرار دادم، تنظیم کرده باشد. با فراخوانی مثال قبلی، ما یک مدار کامل پیموده شده ی ماه را با تاریخ «طبیعی» آینده، همبسته کردیم.

طول جغرافیایی ماه در حین وقوع ماه گرفتگی کامل در 26 سپتامبر 1950، بود. دومین تاریخ «طبیعی» فهرست شده برای این مثال، روز پنج شنبه مورخ 8 فوریه 1951 است. روز بعد از این تاریخ «طبیعی» یعنی روز جمعه، مورخ 9 فوریه 1951، ماه به طول جغرافیایی  بر می گردد. این پنجمین باری بود که ماه بعد از وقوع ماه گرفتگی، به این طول جغرافیایی برمی گردد. گن پنجمین مورد از برگشت ماه به این طول جغرافیایی را برای بررسی های خود برگزید چرا که در حوالی این تاریخ، رویدادهای نجومی دیگری رخ داد. یک روز قبل از این تاریخ «طبیعی» در 7ام فوریه، سیاره ی مریخ در یک حالت مقارنه در مدار کامل با سیاره ی مشتری واقع شد. یک روز بعد از این تاریخ «طبیعی» در 9ام فوریه، ماه از خط استوای سماوی تحت یک انحراف صفر درجه ی جنوبی عبور می کند  و سیاره ی عطارد نیز وارد برج دلو می شود. نمودار 11-6 ارتباطات نجومی بین این ماه گرفتگی کامل، جابجایی ماه و قیمت سویا را نشان می دهد. من فلش هایی ترسیم کرده ام که رویدادهای رخ داده در هر دو تاریخ «طبیعی» را به یکدیگر متصل می کند.

  همان گونه که پیش تر بیان کردم، معتقد هستم که این دو نوع خورشید- ماه گرفتگی توسط گن با این قصد ذکر شده باشد تا بواسطه ی آن بتوان به سادگی مثال هایی را پیدا کرد که این امکان را برای خوانندگان این کتاب فراهم سازد تا اساس روش خورشید- ماه گرفتگی او را کشف کنند. در این نقطه، من می خواهم روشی بنیادی را که بتوان از مطالعه ی این دو مثال استخراج کرد، با یکدیگر ادغام کنم. این ها در واقع ایده های اساسی در رابطه با استفاده از خورشید-ماه گرفتگی هایی است که  ویلیام گن از خوانندگان کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" می خواسته تا آن ها را کشف کنند.

 

ایده های اساسی از روش خورشید-ماه گرفتگی حقیقی گن

 1.      تاریخ مربوط به وقوع خورشید- ماه گرفتگی را مشخص کنید.

2.      به دنبال هر نوع رابطه ی نجومی در طی وقوع خورشید-ماه گرفتگی باشید.

3.      به دنبال هر سیاره ای بگردید که در حین خورشید-ماه گرفتگی، وارد یکی از نشانه های دایره البروج می شود.

4.      به دنبال هر سیاره ای بگردید که در حال شروع یا خاتمه ی یک دوره حرکت بازگشتی در حین خورشید-ماه گرفتگی است.

5.      تعیین کنید که آیا ماه یا هر سیاره ی دیگری در حین وقوع خورشید-ماه گرفتگی، در حال عبور از خط استوای سماوی، به مفهوم واقع شدن در یک وضعیت انحرافی صفر درجه ی جنوبی یا شمالی است.

6.      اگر هر یک از رویدادهای نجومی فهرست شده در بالا با شماره های 2، 3، 4 و 5، یک روز قبل یا یک روز بعد از وقوع خورشید-ماه گرفتگی رخ دهد، با آن را به این صورت در نظر گرفت که آن رویداد درست در همان روز حین وقوع خورشید-ماه گرفتگی رخ داده است.

7.      تغییر به وجود آمده در روند قیمت ها را در حوالی تاریخ مربوط به وقوع خورشید-ماه گرفتگی ملاحظه کنید. این تغییر در روند، معمولاً در همان روز دقیق خورشید-ماه گرفتگی واقع نخواهد شد.

8.      اگر خورشید-ماه گرفتگی، تغییری را در روند قیمت ها ایجاد کند، و دو سیاره نیز در حین وقوع این خورشید-ماه گرفتگی رابطه ی نجومی با یکدیگر شکل دهند، در این صورت رابطه ی نجومی دیگری را ملاحظه کنید که همان دو سیاره برای ایجاد تغییر دیگری در روند قیمت ها، شکل می دهند.

9.      با شروع از نقطه ی وقوع خورشید-ماه گرفتگی، تاریخ هایی از آینده را مشخص کنید که در آن زمان، ماه در حین این خورشید-ماه گرفتگی، یک دور کامل از مدار خود را می پیماید و به طول جغرافیایی خود بازمی گردد.

10.  به دنبال هر رویداد نجومی فهرست شده در موارد 2، 3، 4، و 5 باشید که در همان روزی واقع می شود که ماه، مدار خود را به صورت کامل می پیماید. اگر این رویدادهای نجومی، یک روز قبل یا یک روز بعد رخ دهند، باید تاریخ وقوع آن را همان تاریخی درنظر گرفت که طی آن، ماه مدار خود را به طور کامل می پیماید. 

11.  تغییر در روند قیمت ها مربوط به تاریخی که ماه، مدار خود را کامل می کند، ملاحظه کنید.

12.  در حین افزایش دقیق قیمت یا کاهش دقیق قیمت بازار، ما با طول جغرافیایی ماه کار نمی کنیم، اما حین وقوع خورشید-ماه گرفتگی، ترجیحاً طول جغرافیای ماه را بکار می گیریم چرا که موجب افزایش یا کاهش قیمت بازار می شود.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه