معرفی روش علمی گن – قسمت 40

2018/05/22 | 1397/03/01
پاتریک میکولا , روش علمی گن , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla , علمی گن آسترولوژی

 بالانس علمی زمان: حل کردن هفت پیش بینی گن

یکی از مهم ترین روش های معامله ای گن روش بالانس علمی زمان است. در این روش از پریودهای زمانی استفاده می شود. در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" از عبارت "پریود زمانی" برای توصیف دوچیز مختلف استفاده شده است. اولین مفهوم پریود زمانی مقدار زمان از قله به قله ، کف به کف، قله به کف و کف به قله معنی می شود. این به این معناست که چهار پریود زمانی ابتدایی وجود دارد. این ها با با حرکت نوسان بازار معنی پیدا می کنند. دومین مفهوم پریود زمانی  به معنی پریود زمانی ازپیش تنظیم شده و یا خودکاراست. مثال های بیشتری را در صفحه ی 56 تا 59 کتاب گن می توانید پیدا کنید. مثال های این پریود زمانی تقسیم بندی های یکساله،18 ماهه،30 ماهه،یکساله ،سه ساله و...است. دراین کتاب ما با اولین مفهوم پریود زمانی کارداریم. بسیارمهم است که برروی دانش غیرنجومی بالانس زمان گن کارکنیم. درکتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم". پنح بخش وجود دارند که باید خوب مطالعه کنید، تا زمانیکه استفاده ازپریود زمانی گن را متوجه شوید. اولین بخش " نوسان های بزرگ بازار گندم" در صفحه ی 97 تا 99 آمده است. بخش دوم بنام " قیمت های بسیارپایین گندم و پریودهای زمانی آتی برای مشاهده" است. این بخش از صفحه ی 107 تا 108 را شامل می شود. سومین بخش "زمان از مرکز سقف به مرکزسقف و زمان از مرکز کف تا مرکز کف " است. این بخش هم از صفحه ی 108 تا 109 را شامل می شود. چهارمین بخش در صفحه ای است که گن درباره ی ابریشم صحبت می کند. یعنی صفحه ی 293. در نهایت در صفحه ی 311 پارگراف اول بخش "پریود زمانی " را مطالعه کنید. در قسمت های بعد شما راجع به ماهیت چیزی که گن دراین 5بخش گفته است می خوانید. من اصرار دارم که شما این قسمت را با جدیت و دقت تمام مطالعه کنید. روشی که گن توضیح می دهد" بالانس زمان " نام دارد. برای استفاده از این روش باید با اندازه گیری یک ازپریودهای زمانی ابتدایی شروع کنید. سپس به راحتی پریود زمانی را تا جایی که به بالانس برسد ادامه دهید. برای مثال اندازه گیری از یک سقف مثل ژانویه 1912 تا سقف  سپتامبر 1916 برابر با 56 ماه است. سپتامبر 1916 بعلاوه ی 56 ماه برابر است با می 1921. بنابراین می گوییم پریود زمانی 56 ماهه  بین ژانویه 1912 و سپتامبر 1916 در می 1921 بالانس می شود. در صفحه 293 کتاب  "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"، گن می گوید:" ما از12.5% ، 25%، 50%، 75% و 100%  پریود زمانی استفاده می کنیم تا پریود زمانی های آتی را محاسبه کنیم.".ویلیام گن توضیح داد که چگونه زمان را تقسیم کنیم تا جایی که به تقسیم بندی یک هشتم برسیم. در مثال ما پریود زمانی 56 ماهه بود بنابراین پریود زمانی های زیر باید مورد مشاهده قرار گیرند: 12.5% نقطه 7 ماهه است، 25% این نقطه  14 ماهه است،50% این نقطه 28 ماهه است،75% این نقطه 42 ماهه است و 100% 56 ماهه است. بقیه روش های گن از تقسیم بندی های یک سوم و یک ششم تشکیل می شوند. این تقسیم بندی دراین روش استفاده نمی شوند.

بالانس علمی زمان

نقل قول های گن در خصوص این تکنیک

در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" چند جمله وجود دارد که بیشتر شبیه به فلسفه ی مالی هستند تا دستوراتی معنادار. من دوتا از این جملات را برای شما ترجمه می کنم و نشان می دهم که گن چطور روش نجومی بالانس زمان را توضیح داده است. در پایین صفحه ی 99 فصل چهار در کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" بخشی جدید شکل می گیرد:" پیشرفت و یا کاهش نقاط سقف  و کف". اولین جمله این بخش تقریبا به اندازه یک پاراگراف است که می توانید در زیر ببینید:تمام نوسانات قیمت گندم یا دیگر غلات از یک قانون ریاضی پیروی می کنند. نتیجه شان هم با نقاط قله و کف و پایداری هماهنگی می کند.
< تمام نوسانات قیمت گندم یا دیگر غلات از یک قانون ریاضی پیروی می کنند. نتیجه شان هم با نقاط قله و کف و پایداری هماهنگی می کند >
این جمله دو ایده ی مهم را درباره ی قیمت کالا به ما می گوید. اول اینکه" قیمت ها از یک قانون ریاضی طبیعی پیروی می کنند". دراصطلاحات گن می دانیم که "قانون ریاضی" به معنی ریاضی سیارات است و "طبیعی" به معنی تاثیرات سیاره ای است. بنابراین جمله ی" قانون ریاضی طبیعی" به معنی ریاضی است که وقایع نجومی را توصیف می کند. کلمه ریاضی در اصطلاحات گن بسیار گمراه کننده است. زیرا گن روش های ریاضی غیر نجومی هم داشت اما به این روش ها با عنوان" قانون" اشاره نمی شود. نیمه دیگر جمله بالا می گوید:"تمام نوسانات با سطح  سقف ، کف و پایداری حرکت می کند هماهنگ است. کلمه "هماهنگ" به معنی سازش، مطابقت و توازن است. کلمه "هماهنگ" کلمه ای مبهم است. به نظرمن کلمه ی" توازن" جایگزین بهتری است. در وهله ی اول به نظر می آید که قسمت دوم جمله درباره ی قیمت است. عبارت" سطح پایداری" این شک را به یقین تبدیل می کند. درحقیقت گن دراینجا راجع به قیمت و زمان هردوصحبت می کند. کلمات"سقف" و "کف" به زمان و تاریخ اشاره می کنند و "سطح پایداری" به قیمت اشاره دارد. بنابراین قسمت دوم جمله به این معناست که تمام نوسانات بازار به قیمت وزمانی ختم می شود که با زمان و قیمت بازار قبلی در توازن است. ترجمه کامل سخن گن را درزیر می توانید ببینید.
< تمام نوسانات گندم و دیگر غلات، دلیلی نجومی دارند و به زمان و قیمتی ختم می شوند که با سقف و کف و سطح پایداری قبلی در توازن است."چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  صفحه ی 99 >
نقل قول زیر از کتاب"چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" فصل اول صفحه نهم است.
< با مطالعه گذشته و علم به اینکه آینده چیزی جز تکرار گذشته نیست، می توانید علت را توسط زمان و شرایط مشخص کنید >
قسمت اول این جمله مشخص است.برای فهم قسمت دوم جمله باید 3 کلمه ی: علت ، زمان ، شرایط را معنا کنیم. ازفصل 1 این کتاب می دانید که منظور گن از "علت" وقایع نجومی است. وقایعی که باعث تغییری در خطوط مغناطیسی انرژی ای می شوند که از خورشید به زمین می رسد. این توضیح را درذهن داشته باشید چون من کلمه ی نجومی را به این نقل قول اضافه می کنم تا قابل خواندن شود. دراین نقل قول کلمه ی"زمان" به معنی وقتی است که اتفاقی می افتد. در آخر کلمه ی "شرایط"در اصطلاحات گن به معنی وضعیت کار است. برای مثال اگر درباره ی اقتصاد عمومی صحبت می کنیم ، کلمه شرایط می تواند به معنی نرخ سود، رشد پایین شغلی، افت GDP و .... است. این ها هم باهم "شرایط" اقتصاد را شکل می دهند. بنابراین در این نقل قول کلمه "شرایط" به معنی وضعیت عمومی کار در بازار است. دراین نقل قول گن می گوید با مطالعه زمانی که بعضی شرایط بازار اتفاق می اتند، می توانیم واقعه ی نجومی که باعث این شرایط بازار شده است را مشخص کنیم. بنابراین می توانیم دفعه ی بعدی را که همین اتفاقات و وقایع می افتند پیش بینی کنیم. ترجمه ی نقل قول در زیر است:
< بامطالعه گذشته و علم به اینکه آینده چیزی جز تکرارگذشته نیست، می توانید علت نجومی را بامقایسه ی زمان و شرایط بازاربا حوادث نجومی مشخص کنید >

عقاید پایه - بالانس زمان

این دونقل قول ما را با سه ایده ی پایه ای که اساس روش بالانس زمان است آشنا کرد.
  1. تمامی نوسانات بازار کالا ازعلل نجومی پیروی می کنند.
  2. با مطالعه زمان و شرایط بازاری که نقاط سقف و کف دارد، می توانیم مشخص کنیم که چه علت نجومی ای باعث تاثیر بر روی بازار می شوند.
  3. وقتی میدانیم که چه علتی نجومی باعث تاثیر برروی بازار شده است، می توانیم شرایط بازار را پیش بینی کنیم.

بالانس علمی زمان

راه حلی برای پیش بینی گن #1 -  دسامبر1944، گندم

اولین چاپ کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" در نوامبر1941 کامل شد.درنتیجه برای یک پیش بینی خوب، تاریخ پیش بینی باید ورای 1941 باشد. هرچه از 1941 بیشتر فاصله گیرد بهتراست. در فصل 4 کتاب گن،در مبحث گندم، قسمتی است بنام " نوسانات بزرگ گندم" که در سه صفحه ی 97 تا 99 است.دراین بخش گن از روش بالانس زمانی غیر نجومی گفت. درصفحه 99 پارگراف"نوسانات بزرگ گندم" گن از این روش برای پیش بینی استفاده کرد. در پیش بینی صفحه 99 گفت:
< اضافه کردن 25 سال ویا یک پریود زمانی کامل به دسامبر 1919 می شود دسامبر 1944 که ماهی بسیار مهم است برای مشاهده ی نقاط قله و کف و یا تغییرات روند گندم." کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" صفحه 99 >
پیش بینی دسامبر1944 بیش از 3 بار در آینده انجام شد. "پریود زمانی کامل" که در زمان پیش بینی به آن اشاره شد25 سال از کف  ژانویه 1895 تا سقف دسامبر 1919 است.گن این 25 سال را گرفت و آن را به دسامبر 1919 اضافه کرد تا به دسامبر 1944 رسید. این نگاهی غیر نجومی بود و این روش پیش بینی را بر روی آن انجام داد.اما معلوم نیست که چرا گن فکر کرد این پریود زمانی پیش بینی بهتری نسبت به پریود های زمانی دیگر که می تواست انخاب کند داشت. وقتی گن به ما آموزش داد که "زمان" بازار "شرایط" را مطالعه کنیم، دراین صورت می توانیم "علت" نجومی این نوسان بزرگ گندم را بررسی کنیم. در زمان ژانویه 1895، خورشید در حالت مقارنه با عطارد قرارگرفت ، ونوس تثلیث  با مشتری برقرار کرد و ونوس با اورانوس تربیع تشکیل داد. در زمان دسامبر 1919هم، این ترکیب سیاره ای وجود داشت: خورشید در مقارنه عطارد قرارگرفت ونوس با مشتری تربیع تشکیل می داد و با اورانوس تثلیث. گن بعدا دسامبر1944 را در تقویم نجومی بررسی کرد و دید که در زمان دسامبر 1944 همین ترکیب سیاره ای اتفاق خواهند افتاد. خورشید در مقارنه عطارد قرارگرفت رابطه ی ونوس-مشتری تثلیث بود  و ونوس اورانوس هم تثلیث . دراینجا گن می دانست که بازار هم از همین علل نجومی دسامبر 1944 پیروی خواهد کرد. همانطور که از 1895 و 1919 پیروی کرده بود و تاثیرات مشابهی گذاشته بود. گن اینها را درپیش بین هایش " تغییرات روند گندم" نامید. این بود دلیل اینکه گن این تاریخ و پریود زمانی را برای پیش بینی انتخاب کرده بود. نمودار 20-1 راه حلی نجومی برای اولین پیش بینی گن را نشان می دهد.

بالانس علمی زمان

راه حل برای پیش بینی گن #2 _ دسامبر 1945 ، گندم

پیش بینی بعدی گن در فصل 4 صفحه ی 107 با نام "قیمت های بسیار پایین گندم و پریود های زمانی آتی برای مشاهده" است. در اولین پارگراف این بخش گن پیش بینی اش را انجام داده است. مهم ترین قسمت این پیش بینی در زیر آمده است.
دسامبر 1932، کف قیمت ، از سقف دسامبر 1919 زمان156  ماه. این عدد را به دسامبر 1932 اضافه کنید. دردسامبر1945 بالانس می شود. این نکته مهمی است. کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم" صفحه ی 107
در روش غیرنجومی به راحتی زمان  کف دسامبر 1919 و زمان دسامبر 1932 درنطرمی گیریم.سپس پریود زمانی 156 ماهه را بعلاوه ی کف دسامبر 1932 می کنیم.دراین صورت به پریود زمانی دسامبر 1945 در آینده می رسیم. اما چه چیزی به گن اعتماد به نفس داده است تا بتواند 4سال کامل در آینده پیش بینی کند؟ در دسامبر 1919 وقتی که نقطه ی سقف مشخص شد، خورشید در حرکت بازگشتی عطارد، درصورت فلکی قوس به مقارنه می رسد . در دسامبر 1932 وقتی که تاریخ کف قیمت شکل گرفت ، همان وقایع نجومی اتفاق می افتند. بعداز تاریخ کف دردسامبر 1932 گن 156 ماه را به دسامبر 1932 اضافه کرد و به دسامبر 1945 رسید. بعد درتقویم نجومی دسامبر 1945 را بررسی کرد و دید در طول این ماه دقیقا همین وقایع نجومی اتفاق می افتد. خورشید در حرکت بازگشتی عطارد درصورت فلکی قوس به مقارنه می رسد. این دلیلی است که چرا گن با این تاریخ های سقف و کف پیش بینی اش را انجام می دهد. این باعث می شود که  گن اعتماد به نفس پیش بینی برای 4سال را داشته باشد. راه حل نجومی این پیش بینی در نمودار 20-2 آمده است.

بالانس زمانی علمی

راه حلی برای پیش بینی گن # 3- جولای 1947، گندم

سومین پیش بینی مستقیما درزیر پیش بینی قبلی در صفحه 107 کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  آمده است. پاراگراف دوم قسمت "قیمت های بسیار پایین گندم و پروید های زمانی آتی برای مشاهده" بود. مهم ترین اطلاعات پاراگراف دوم درزیر آمده است.
< می سال 1917 ، سقف....دسامبر، کف1932....زمان،187 ماه. اضافه کردن این زمان به نقطه کف تاریخ جولای 1947 را به ما می دهد. این تاریخ مهم دیگری است که روند تغییری درآن اتفاق افتاده است." کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  صفحه ی 107 >
این نقل قول گن از توضیح بالانس زمانی غیرنجومی است که احتمالا برای این پیش بینی استفاده کرده است. اما گن ازهیچ یک از روش های نجومی که استفاده کرده نام نبرده است. در زمان تاریخ اول می 1917، خورشید در حرکت بازگشتی عطارد، درصورت فلکی قوس به حالت مقارنه می رسد. در زمان تاریخ دوم دسامبر 1932 همان واقعه نجومی اتفاق افتاد. بعد گن 187 ماه به دسامبر 1932 اضافه کرد و مشخص کرد که تاریخ بالانس جولای 1947 است. بعد جولای 1947 را در تقویم بررسی کرد و دید که دراین ماه همان وقایع نجومی اتفاق می افتد. خورشید در حرکت بازگشتی عطارد درصورت فلکی قوس به مقارنه می رسد. این بود دلیلی که گن جرات کرد که تا 5سال آینده را پیش بینی کند. راه حل نجومی برای این پیش بینی در نمودار زیر آمده است.

بالانس علمی زمان

راه حلی برای پیش بینی گن # 4- جولای 1949 ، گندم

در صفحه ی 108 کتاب گن در بخش " بخش "زمان از مرکز سقف(قیمت) به مرکزسقف و زمان از مرکز کف(قیمت) تا مرکز کف " است. دراین بخش لیستی از پریود های زمانی وجود دارد. برای مثال دومین تاریخ لیست" دسامبر 1845 تا سپتامبر 1848، 45 ماه " است. 44 مورد در لیست زیر مثل همین نمونه وجود دارد. در زیر لیستی که ویلیام گن در صفحه 109 کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  نوشته است را آورده ام. دراین لیست وقایع نجومی که در آن پریود زمانی اتفاق افتاده است راهم آورده ام. هر تاریخ آغازی درسمت چپ شامل دوسیاره است که باهم تشکیل رابطه ای داده اند. تاریخ های پایانی در سمت راست هم رابطه بین همان دوسیاره است. برای مثال، تاریخ دوم لیست رابطه ی بین ونوس و زحل را در دوتاریخ "دسامبر 1845" و "سپتامبر 1848" نشان می دهد. این نوع تحقیقی است که باید بدنبال دلیل برای پیروی بازار از آن واقعه نجومی پیداکرد. درلیست زیر تنها یک نوع ترکیب سیاره ای برای هرگروه تاریخی ارائه داده ام. بااینکه ممکن است بیش از یک واقعه درطول زمان شروع و پایان اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که یک ستاره(*) درسمت راست و کنار تاریخ 1855 وجود دارد. درکتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  گن این سال را بعنوان "1855" لیست می کند. اگر این پریود های زمانی را به دقت مطالعه کنید می توانید بفهمید که 1855 است که من در لیست زیر قرار داده ام. ویلیام گن ما را رها نکرد تا برای استفاده از این تحقیق حدس بزنیم. اومثالی دقیق داد که بفهمیم چگونه باید ازاین اطلاعات استفاده کنیم.  بعد ازاین لیست گن بااستفاده از تاریخ های "ژانویه 1925" و "آوریل 1937" برای پیش بینی استفاده کرد. این پیش بینی در زیر آمده است.
< با اضافه کردن 147 ماه به آوریل 1937 به جولای 1949 می رسیم. این پریود زمانی مهمی است که حتما تغییری مهم در روند بازار اتفاق می افتد. کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  صفحه ی 109  >
در پیش بینی" 147 ماه" زمانی است بین "ژانویه 1925" و " آوریل 1937". درلیست می بینید که درزمان "ژانویه 1925" ، ونوس با مشتری در وضعیت مقارنه قرارگرفت و درزمان "آوریل 1937" ونوس با مشتری وضعیت تربیع تشکیل دادند باتوجه به تمام اطلاعاتی که دراین فصل به شما د ادم، شما این انتظار را دارید که درماه جولای 1949 همان ترکیب سیاره ای بین  ونوس و مشتری اتفاق بیفتد. درزمان جولای 1949 ونوس در 180 درجه ی مشتری قرار می گیرد(مقابله) این نشان می دهد که گن تنها از روشهای غیرنجومی استفاده نکرده است بلکه از روش نجومی برای پریود زمانی استفاده کرده است. وقتی که پیش بینی توسط ویلیام گن اتفاق افتاد،1949 بیش از 7 سال در آینده بود. این اثبات اززبان خود گن بسیارسخت است. هیچ شکی نیست که گن از وقایع نجومی برای پیش بینی پریود های مهم زمانی درآینده استفاده کرده است. نمودار 20-4 راه حل این پیش بینی را نشان می دهد.

بالانس علمی زمان

راه حل گن برای پیش بین #5 – جولای 1949 ، ابریشم

مبحث ابریشم در کتاب  "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  تنها یک تاریخ "طبیعی" دارد. اما مبحث ابریشم در کل 3 پیش بینی دارد. تمامی پیش بینی ها در صفحه ی 293 کتاب گن آمده اند. اولین پیش بینی در دوپاراگراف توضیح داده شده که در زیر می بینید.
< از 1919، مقدار سقف در دسامبر 1933، کف فوریه و آوریل، زمان 13 سال و 2 ماه و 13 سال و 4ماه بود.
....سپس، اگر پریودهای زمانی را درنطربگیریم، به همان 13 سال و 2 ماه می رسیم.اگر آن را به مقدار کف اضافه کنیم ، به ماه فوریه ، مارس یا آوریل 1946 بعنوان تاریخ مهمی دیگر می رسیم. تاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  صفحه ی 293 >
دراین پیش بینی گن ابتدا زمان دسامبر 1919 تا فوریه و آوریل 1933 را درنظر گرفت که به میزان 13 سال و 2 ماه و 13 سال و 4 ماه بود. دوم گن این زمان را با اضافه کردن به فوریه وآوریل 1933 افزایش داد تا به تاریخ مارس یا آوریل 1946 رسید. بیایید نگاهی دقیق تر به این تاریخ های بیندازیم. اگر زمان را از دسامبر 1919 تا فوریه 1933 درنظربگیریم، 13 سال و 2 ماه داریم. این مقدار را بعلاوه ی فوریه 1933 می کنیم و به آوریل 1946 می رسیم. اگر دومین پریود زمانی گن را درنظر بگیریم که از دسامبر 1919 تا آوریل 1933 است، به مقدار 13 ماه و 4 ماه می رسیم. اگر این مقدار را به آوریل 1933 اضافه کنیم ، به آگوست 1946 می رسیم. اینجا سوالی پیش می آید که  چرا در پیش بینی گن 1 ماه درست، آوریل، و 2 ماه نادرست وجود دارد. چرا فوریه و مارس 1946 شامل ماه درست آوریل 1946 نمی شوند؟ اگر گن از روش غیر نجومی بالانس زمان  برای پیش بینی تاریخ استفاده کرده بود تنها به تاریخ آوریل و آگوست 1946 می رسیدیم. اما این مسئله ما نیست. زیرا گن از روش بالانس علمی زمان برای پیش بینی اش استفاده کرده بود. وقتی از روش علمی زمان استفاده می کنید، شمابدنبال وقایع نجومی می گردید که در دوتاریخ اول اتفاق افتاده اند و با آنها می توانید تاریخ سوم را پیش بینی کنید. این پروسه با پیداکردن یکی از 4 پریود زمانی آغاز می شود.در اینجا، دسامبر 1919 تا فوریه و آوریل 1933 است. این سقف و کف پریودهای زمانی 13 سال و دوماه و 13 سال و 4 ماه شد. حال باید بدنبال وقایع نجومی بگردیم که دراین تاریخ ها اتفاق افتادند. در زمان بالا دسامبر 1919 خورشید در مقارنه با حرکت بازگشتی عطارد قرارگرفت  و ونوس با حرکت بازگشتی مشتری زاویه 90 درجه تشکیل داد. در زمان اولین ماه کف که فوریه 1933 است، خورشید با عطارد دروضعیت مقارنه قرار می گیرد و ونوس با حرکت بازگشتی مشتری 90 درجه تشکیل می دهد در زمان کف ماه دوم که آوریل 1933 است ، خورشید با عطارد دروضعیت مقارنه قرار نمی گیرد و ونوس ومشتری هم هیچ رابطه ای باهم ندارند. این به این معناست که ، اتفاق نجومی که بازار ازآن پیروی می کرد در دسامبر 1919 و اول فوریه 1933 اتفاق افتاده اند این ها شامل آوریل 1933 نمی شود.بنابراین دومین تاریخی که توسط گن لیست شده است ، آوریل 1933 در بالانس علمی زمان استفاده نمی شود. قبلا اشاره کردم که زمان سقف به کف دسامبر 1919 به آوریل 1933 در آگوست 1946 بالانس می شوند. گن آگوست 1946 را درپیش بینی خود اشاره نکرد زیرا که این تاریخ از آوریل 1933 پیش بینی می شد. آوریل 1933 هم دلیل نجومی نداشت. این به صراحت نشان می دهد که ویلیام گن از وقایع نجومی برای انتخاب سقف و کف این روش استفاده کرده است. وقتی 13 سال و 2ماه را از فوریه 1933 ادامه می دهیم به تاریخ آوریل 1946 می رسیم. وقتی درتقویم نجومی تاریخ آوریل 1946 را نگاه می کنیم، می بینیم که هیچ کدام از علل نجومی  مقارنه خورشید و عطارد و روابط ونوس-مشتری اتفاق نمی افتند. در پیش بینی گن دوتاریخ وجود داشت که با پریود های زمانی غیرنجومی ارتباطی نداشت.فوریه 1946 و مارس 1946.  وقتی این دوتاریخ را درتقویم نجومی نگاه می کنیم ، می بینیم که درفوریه 1946 خورشید با عطارد در وضعیت مقارنه قرارگرفته  و ونوس با حرکت بازگشتی مشتری تثلیث تشکیل داده است. در زمان مارس 1946 هم خورشید با حرکت عطارد در وضعیت مقارنه و ونوس به 180 درجه ای حرکت بازگشتی مشتری رسیده است. این به صراحت نشان می دهد که ویلیام گن تنها پریود زمانی را ارائه نداده بلکه از وقایع نجومی استفاده کرده تا مشخص کند از تاریخی هایی می تواند برای پیش بینی استفاده کند. برای همین گن، ماه های فوریه 1946 و مارس 1946 را درپیش بینی اش استفاده کرده است. نمودار 20-5 راه حل این پیش بینی را نشان می دهد.

خلاصه:

1- در زمان دسامبر 1919 و فوریه 1933 خورشید در وضعیت مقارنه با عطارد قرارگرفت و ونوس هم با مشتری رابطه ای برقرار کرد. بنابراین گن ازاین دوتاریخ بعنوان پریود های زمانی استفاده کرد. 2- ماه آوریل 1933 هیچ کدام از دو واقعه ی نجومی را شامل نمی شود. بنابراین گن از آنها استفاده نکرده است. این نشان می دهد که چرا گن از آگوست 1946 که از بالانس آوریل 1933 آمده استفاده نکرده است. 3- تاریخ ارائه شده از فوریه 1933 آوریل 1946 بود و این تاریخ هیچ کدام از وقایع نجومی را که گن می گفت بر روی بازار تاثیر دارد شامل نمی شد. گن دوماه فوریه 1946 و مارس 1946 را درپیش بینی اش استفاده کرد زیرا این دوتاریخ هیچ کدام از وقایع نجومی را شامل نمی شدند.

بالانس علمی زمان

راه حلی برای پیش بینی گن # 6- ژانویه 1942 ، ابریشم

پیش بینی بعدی اولین باری است که از تقسیم بندی های پریود زمانی برای پیش بینی استفاده می کند. این پیش بینی را در زیر می بینید.
< در نظرگرفتن پریود زمانی حدی(دسامبر)1919 تا آگوست 1934 ،14 سال و 9ماه بود. با اضافه کردن این پریود زمانی به آگوست 1934، یا نیم از این زمان، به 1942  در ماه ژانویه می رسیم.  این تاریخ ، تاریخی مهم برای تغییر در روند است. کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  ص 293 >
دراین پیش بینی گن پریود زمانی دسامبر 1919 تا آگوست  1934 را درنظرگرفته است که 14 سال و 9 ماه بود. بعد گن این زمان را به دوقسمت تقسیم می کند و نصف آن زمان را بعلاوه آگوست 1934 کرد. تاریخ پیش بینی شده ژانویه 1943 است. زمانی که می توانید درآن بدنبال تغییردر روند بگردید. برای انجام این پیش بینی گن وقایع نجومی که در این دوتاریخ اتفاق افتاده بود را بررسی کرد. در زمان دسامبر 1919، ونوس با مشتری تربیع تشکیل داد. و در زمان آگوست 1934، ونوس دوباره با مشتری تشکیل تربیع داد. برای اینکه این پیش بینی براساس روش بالانس علمی زمان باشد،  تاریخ آتی وقتی ارائه می شود که در آن تاریخ حتما یک رابطه ی ونوس-مشتری اتفاق بیفتد. گن زمان بین بالاترین و پایین ترین را بین 14 سال  و 9 ماه لیست کرد. این ممکن نمی شد مگر اینکه دقیقا نقاط سقف  و کف اتفاق بیفتند. با این پیشینه که  ما می دانیم نقطه ی وسط ژانویه  1942 است،  کل پریود زمانی از آگوست 1934 می شود می 1949. در زمان می 1949 ونوس با مشتری تثلیث شکل می دهد . این نشان می دهد که قبل ازاینکه گن تصمیم بگیرد تا از نقطه وسط ،ژانویه 1942، آغاز کند،  اول مطمئن شد که نقطه بالانس شامل واقعه ای نجومی می شود. بعدازاینکه فهمید می 1949 شامل واقعه ای نجومی می شود، متوجه شد که از همین نقطه ی وسط می تواند مثل زمان کامل استفاده کند. این پیش بینی در نمودار20-6 است.

بالانس علمی زمان

راه حلی برای پیش بینی گن # 7 – آگوست 1942 ، ابریشم

بارها در این کتاب گفته ام که ویلیام گن، تنها از یک تاریخ"طبیعی" برای ارتباط دو روش استفاده کرد. این کار انجام شد تا یک محقق به راحتی از روشی به روشی دیگر هدایت شود. واین تنها با مطالعه ی تاریخ های "طبیعی" ممکن است. من براین باورم که این پیش بینی برای ارتباط دو روش بالانس علمی زمان و روش صحیح خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی در فصل پیش است. این پیش بینی آخر گن مرتبط با مبحث ابریشم است.در این پیش بینی هم گن از روش تقسیم پریود زمانی استفاده کرد. او بزرگترین تقسیم بندی عدد را ایجاد کرد.این پیش بینی را می توانید درزیر ببینید.
< از کف آگوست1934  سقف 1939 ، پریود زمانی 64 ماه بود. یک دوم این ماه می شود 32 ماه، یک چهارم آن 16 ماه و یک هشتم آن ۸ ماه است. اگر ۸ ماه را اضافه کنیم می شود آگوست 1940 ،یک قیمت کف وجود داشت و بعدازآن قیمت ها بالا رفتند. اگر 16 ماه اضافه کنیم می شود آوریل 1941.قیمت ها از ژانویه 1941 رشد کردند.اضافه کردن یک دوم پریود زمانی به(32 ماه) به دسامبر 1939 می شود آگوست 1942 ، که می تواند تحولی مهم در این تاریخ اتفاق بیفتد. کتاب "چگونه از معامله  در بازار کالا سود کسب کنيم"  صفحه 293 >
در این پیش بینی پریود زمانی ازآگوست1934 تا دسامبر1939 است. این زمان برابر با 64 ماه است.این پیش بینی بسیار منحصربه فرداست. زیرا از خورشید گرفتگی کامل 10 آگوست 1934 استفاده کرده است.دراین خورشیدگرفتگی مریخ در طول جغرافیایی 17 درجه و 0 دقیقه برج سرطان است. سپس در زمان دسامبر1939 مارس در شانزدهم  به طول جغرافیایی 17درجه و 0 دقیقه حوت خودش رسید. این به این معنی است که، طول جغرافیایی مریخ در شروع این پریود زمانی در 210 درجه خودش درپایان این پریود بود. این پایه ی روش صحیح ماه و خورشیدگرفتگی گن است که من درفصول قبل راجع به آن توضیح دادم. وقتی پریود زمانی 64 ماهه را از دسامبر 1939 ادامه می دهیم، به بالانس اوریل 1945 می رسیم. به خاطر داشته باشید که ما ازروش بالانس علمی زمان استفاده می کنیم تا تاریخ های را دراینده بیابیم که درانها وقایع نجومی برروی بازار تاثیرگذاشته اند. درزمان اوریل 1945 ، مریخ به طول جغرافیایی 17درجه و 0 دقیقه حوت خودش در شانزدهم ماه رسید. این همان طول جغرافیایی است که مریخ در سال 1939 هم طی کرد. روابط در راه حل این پیش بینی را می توانید درشکل 20-7 و نمودار 20-8 ببینید. دراین پیش بینی گن به تقسیم های زمانی12.5، 25 و 50 درصد می رسد . این روشی درست است که باید انجام گیرد. وقتی مشخص کردید که تاریختان همان تاریخی است که وقایع نجومی مهم در بازار در آن اتفاق می افتند، حال باید به تقسیم بندی های زمانی برسید. سپس می توانید با دقت به این تاریخ ها زمان چرخش در بازار را بیابید.

روش علمی ویلیام گن

بالانس علمی زمان

مرحله اول:  یک پریود زمانی را مشخص کنید.این به معنای انتخاب چهار تاریخ اساسی است: سقف به کف، سقف به سقف، کف به سقف و کف به کف. مرحله دوم :  هرگونه واقعی ی نجومی که در شروع پریود زمانی و یا پایان آن اتفاق افتاده است را مشخص کنید. مرحله سوم:  مقدار پریود زمانی را از آخرین تاریخ بازه زمانی جلو ببرید تا تاریخ بالانس را پیداکنید. مرحله چهارم: مطمئن شوید که همان وقایع نجومی که در طول پریود زمانی اتفاق می افتند در زمان تاریخ بالانس شده هم اتفاق بیفتند.اگر روابط سیاره ای در هر سه تاریخ اتفاق افتاد، زمان بالانس شده را تاریخی مهم برای تحولی در بازار زیرنظر بگیرید. مرحله پنجم: مشخص کنید که آیا در تاریخ شروع ماه و یا خورشیدگرفتگی اتفاق افتاده  است یا خیر.طول جغرافیایی سیارات را در زمان خورشید ویا ماه گرفتگی و پایان پریود زمانی مشخص کنید. بررسی کنید که آیا سیارات در شروع و پایان طول جغرافیایی تشکیل رابطه می دهند یاخیر. مرحله ششم :  آن سیاراتی طول جغرافیاییشان باهم تشکیل رابطه داد(مرحله ۵) بررسی کنید که آیا در زمان تاریخ بالانس شده هم همین رابطه را تشکیل می دهند. دراین صورت اگرروابط آن سیارات در دوتاریخ یکی بود، تاریخ بالانس را هم باید تاریخی مهم برای زیرنظرگرفتن بازار حساب کنید. مرحله هفتم: اگر تاریخ بالانس شده دلایل نجومی شامل می شد سپس زمانتان را تا یک هشتم جلو ببرید و دراین تاریخ ها هم بدنبال تغییری در بازار باشید.

مطالب مشابه

مشاهده همه