معرفی روش علمی گن – قسمت 41

2018/05/25 | 1397/03/04
پاتریک میکولا , روش علمی گن , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla , علمی گن آسترولوژی

معرفی

جلد دوم با این فرض نوشته شده است که خواننده به مباحث پایه ای ستاره شناسی در فصل ۲ جلد اول آشناست. به همین دلیل توضیح مفصل درباره پایه ستاره شناسی نخواهیم داشت. این مقدمه اطلاعات ضروری برای درک ایده های بسط داده شده در جلد دوم را بیان میکند.

نامگذاری قیمت گن و زاویه زمانی

دانستن نام گذاری قیمت گن و زاویه زمانی برای درک نموداری به شما کمک فراوانی خواهد کرد. در این کتاب ارجاع هایی به قیمت و زاویه های زمانی غیر ستاره شناسی- سنتی گن – داده می شود مانند زاویه های ۱x۱ و2x1.. گن زاویه های خود را به شکل های ۴x۱,۲x۱, ۱x۱, ۱x۲, ۱x۴و غیره بیان کرد. حال تعریف میکنیم که منظور از ۱x۴ چیست. اولین عدد در ۱x۴ تغییر افزایشی یا کاهشی در قیمت و عدد دوم, حرکت زمان به سمت راست است. پس شیب به سمت بالای زاویه ۱x۴ توسط افزایش ۱ واحدی قیمت و حرکت ۴ واحدی زمان ایجاد می گردد. زاویه ۱x۱ یک واحد قیمت را به بالا یا پایین می برد و ۱ واحد در زمان حرکت میکند. تمام بحث در همین حد است.

شماره شکل ها و چارت ها

در جلد ۲, شکل ها و چارت ها همانند جلد ۱ است. هر شکل و چارت دارای ۲ شماره می باشد, به طور مثال شکل ۵-۷. عدد اول همواره شماره فصل و عدد دوم شماره آیتم در یک فصل است. این یعنی شکل ۵-۷, هفتمین شکل در فصل ۵ میباشد.

اطلاعات پایه ای ستاره شناسی

دایره البروج یک دایره است که به ۱۲ بخش که علامت ها نام دارند تقسیم شده است. هر علامت دایره دایره البروج نشان دهنده یک حرکت ۳۰° ای است. شکل م-۱ را ببینید. علامت ها, به ترتیب پادساعتگرد عبارتند از:
  • برج حمل °0 به °9
  • برج ثور   °30 به  °9
  • برج جوزا °60 به °9
  • برج سرطان °90 به °9
  • برج اسد °120 به °9
  • برج سنبله °150 به °9
  • برج میزان °180 به °9
  • برج عقرب °210 به °9
  • برج قوس °240 به °9
  • برج جدی °270 به °9
  • برج دلو °300 به °9
  • برج حوت °330 به °360
در ستاره شناسی, سیاره ها نیز نماد هایی به نام حروف دارند . حروف سیاره ای به ترتیب مقابلند: طول جغرافیایی یک سیاره معمولا بر حسب درجه های دایره البروج لیست می شود. برای مثال اگر ونوس در حوزه °156 دایره البروج به صورت   لیست می شد که خوانده می شود شش درجه و صفر دقیقه برج سنبله. طول و عرض جغرافیایی, مختصات سیارات مشاهده شده از زمین هستند. طول ها و عرض های جغرافیایی به مرکز خورشید, مختصات سیارات مشاهده شده از خورشید هستند. انحراف, میزان درجاتی است که یک سیاره بالا یا پایین استوای نجومی قرار دارد. حرف “s” مشخص کننده درجه به سمت جنوب یا زیر استوای نجومی و کلمه “n” مشخص کننده درجه به سمت شمال یا بالای استوای نجومی است. این ها به صورت  s 47ꞌ֩24  یا  n 47ꞌ֩24  نوشته می شوند. طول جغرافیایی همان مفهوم انحراف از محور را دارد بجز اینکه از خط استوای دیگری استفاده میکند. دو نوع طول جغرافیایی وجود دارد, طول جغرافیایی آسمانی و طول جغرافیایی زمینی. طول جغرافیایی زمینی, طول جغرافیایی مربوط به زمین است که از استوای زمین استفاده می کند. طول جغرافیایی آسمانی, استوای زمین را به فضا طرح ریزی  کرده و تا بتواند فاصله سیاره را تا بالا یا پایین استوای زمین اندازه گیری کند. برای ساده نگه داشتن اصطلاحات, در جلد۱, من تفاوت های سیارات به اندازه زاویه های از پیش تعیین شده مثل °۹۰ را“نسبت های سیاره ای” نامیده ام. نام اصلی نسبت های سیاره ای “اسپکت” است. پس هنگامی که دو سیاره, مثلا مریخ و مشتری, ۹۰° فاصله دارند, گفته می شود که مریخ و مشتری یک اسپکت تربیع تشکیل می دهند. در نوشته های مربوط به ستاره شناسی به کرّات خواهید دید که این به صورت ساده نوشته شده, مریخ تربیع با مشتری. اطلاعات رایج ترین اسپکت ها در زیر لیست شده است.

فصل ۱ : قانون

سه مبحث بود که گن در آنها از کلمه قانون استفاده می کرد. استفاده اول برای بیان تعریف عمومی کلمه قانون بود. بطور مثال در موقعیت هایی که گن درمورد دولت صحبت می کرد که قانون های جدید یا قانون های عرضه و تقاضا را عرضه می کرد. استفاده دوم, زمان هایی بود که گن از کلمه قانون برای بیان قانون های علمی استفاده می کرد که توضیح می داد چرا ستاره شناسی بر پایه ی یک سری قوانین پایه است. این استفاده از کلمه قانون مورد توجه ما در این کتاب است. استفاده سوم گن از کلمه قانون برای بیان معنی فرازمینی قانون است که به قانون خدا از آن یاد می شود. از زمانی که ستاره شناسی وجود داشته است, ستاره شناسان در تلاش بوده اند که اثبات کنند چرا و چگونه این علم بر پایه یک سری قوانین پایه ای استوار است. یکی از پایه های علمی ممکن برای ستاره شناسی حاصل ترکیب نظرات ستاره شناسی و یکی از قوانین فیزیکی است که قانون عمل و عکس العمل را بیان می کند. ستاره شناسان قانون فیزیکی را اینگونه تفسیر می کنند که بیان کنند که برای هر اتفاقی که در آسمان می افتد یک عمل متقابل در روی زمین اتفاق می افتد. ایده ی پشت این تئوری این است که سیاره ها که بر روی مدار خود در حرکتند و در فضا شناور نمی شوند, به دلیل وجود نیروی مغناطیسی که به خورشید متصل است و مدام در حال تعامل با نیروهای مغناطیسی مربوط به سایر سیاره هاست. این به این معنی است که هر سیاره با توجه به نیروهای مغناطیسی مربوط به سایر سیاره ها و تعامل این نیرو ها در شبکه جهانی سیارات تاثیر گذار بر روی خورشید عمل میکند. روی هم رفته, تعامل نیروهای مغناطیسی شبکه جهانی و تاثیر این نیرو ها بر خورشید, رفتار کاهشی یا افزایشی مغناطیسی اتمسفر زمین را تعیین میکند. و این رفتار, هر رخداد طبیعی که در جهان اتفاق می افتد, مانند اقلیم, رشد گیاهان, روانشناسی انسان و سایر را تعیین می کند. این قانون شبه علمی توسط گن به اسم های “قانون”, “قانون ریاضی”, “قانون هندسی” یا “قانون طبیعی” استفاده می شد.
< این یک قانون طبیعی است. عمل مساوی عکس العمل در جهت مخالف می باشد. ما در جزر و مد آن را می بینیم و می دانیم که شکوفه های تابستان, برگ های مرده زمستان را به دنبال دارند. گن, ۱۹۲۹ stock forecast, ص.۱۷ >
به  این نقل قول  توجه کنید که گن “قانون طبیعی” و “عمل مساوی عکس العمل” را مستقیما به هم مربوط می کند. اینها, دو بخش اصلی قانون هستند. در جلد ۱ این سری, صفحه ۱۵, من عبارت “قانون طبیعی” را به صورت “ستاره شناسی از نظرگاه علم” تعریف کردم و آن را در نقل قولی از گن به صورت “قوانین علم در زمین” تعبیر نمودم. در جلد۱, فقط نیاز بود که  “قانون طبیعی” به صورت دیدگاه علمی ستاره شناسی معنی شود. حال در جلد۲, دانش خود را به سطح جزئی تری می بریم و  قانون علمی خاص بر روی زمین از دیدگاه گن را تعریف می کنیم. که برای بار دیگر عبارت است از: برای هر اتفاقی که در آسمان می افتد, یک عمل متقابل و مساوی آن بر روی زمین وجود دارد. با توجه دوباره به معادله بالا, می بینیم که گن دو مثال برای تساوی عمل آسمانی و عکس العمل زمینی مطرح کرده است. اولی اینکه گن به “جزر و مد” اشاره کرده که به علت عمل ماه و عکس العمل دریاست. دومی اینکه گن این را عنوان کرد که “شکوفه های تابستان برگ های مرده زمستان را به دنبال دارند” که علت آن نیز عمل چرخیدن زمین به دور خورشید و عکس العمل اقلیم زمین است. در این نقل قول گن صراحتا اظهار کرده عمل آسمان مساوی عکس العمل در زمین است. حال, نقل قول دوم را بخوانید.
< پیشرفت و تجارت سودآور در آینده خواهد آمد و اضطراب هم در آینده خواهد آمد, همانطور که در گذشته نیز آمده اند. این همان عمل و عکس العمل در جهت مخالف است. گن, New Stock Trends Detector ۱۹۳۶, ص.۱۴ >
در نقل قول دوم, گن دوباره به ارتباط بین قانون طبیعی و عمل باعث شونده عکس العمل اشاره می کند.
< همه چیز حرکت دایره ای دارد بخاطر قانون طبیعی مربوط به عمل و عکس العمل. توسط یک بررسی در گذشته, من توانستم دریابم چه چیز هایی در آینده حرکت دایره ای خواهند داشت. گن, stock market course >
در سومین و آخرین نقل قول این بحث, گن بار دیگر قانون طبیعی و عمل و عکس العمل را به هم مربوط می سازد. هنگامی که درمی یابیم که گن چگونه از عبارت قانون طبیعی استفاده کرده و اینکه او از ستاره شناسی نیز استفاده کرده است, این نقل قول معنی تازه ای می یابد. ما در قدم بعد بررسی می کنیم که  در ذیل ۴ نقل قول آمده که گن درباره قانون نوشته است:
< چارت اصلی سطح مقاومت اصلی را نشان می دهد و با استفاده از دوره زمانی شما قانون پایه ای ریاضی و هندسه را برای حرکت بازار خواهید آموخت. گن, Master Egg Course ۱۹۴۹, ص.۱۲۱ >
چارتی که به آن در نقل قول بالا اشاره شده Master Even Square بود. گن نشان داد که ما می توانیم قوانین پایه ای اتفاق های آسمانی و عکس العمل های بازار را با مطالعه این چارت بیاموزیم.
< طرح های کلی و تمام حرکت های بازار که مبتنی بر قیمت و زمان هستند را با توجه به این چارت ها و قوانین مطالعه کنید, به زودی کارکرد قانون ریاضی برای مشخص کردن حرکت های بازار را خواهید آموخت. گن, Master Egg Course ۱۹۴۹, ص.۱۲۷ >
چارت اشاره شده در این نقل قول, چارت دایره است. گن به خوانندگانش یاد داد که چگونه تاریخچه بازار را به همراه چارت دایره مطالعه کنند تا یاد بگیرند اتفاق های آسمانی تولید کننده عکس العمل های بازار, حرکت های بازار را مشخص می نمایند.
< در همه دوره های زمانی آینده و سطوح مقاومت فکر کنید, و مدارک گذشته را مطالعه کنید و خواهید دید که قیمت ها چقدر خوب از قانون طبیعی پیروی می کنند. گن, Master Egg Course ۱۹۵۳, ص.۱۴۱ >
در نقل قول بالا گن به چارت دایره اشاره می کند. گن نشان داد که با تطبیق چارت دایره بر دوره های زمانی آینده, می توان دید که قیمت ها از قانون اتفاقات آسمانی باعث شونده عکس العمل های بازار, پیروی می کند. گن به چند صورت بارها گفت که علت این دایره ها را فاش نمی کند. بهترین مثال برای این موضوع از کتاب سال ۱۹۲۷ گن به اسم Tunnel Thru The Air بر می آید که نوشته است:
< هدف من این نیست که علت این دایره ها را توضیح دهم. عموم مردم هنوز برای آن آماده نیستند و احتمالا اگر آن را توضیح دهم آن را نخواهند فهمید و باور نخواهند کرد. گن, Tunnel Thru The Air ۱۹۲۷, ص.۷۸ >
وقتی گن گفت که علت دوایر را به عموم نخواهد گفت, درباره دایره های اقتصادی بازار و دایره زمینی صحبت می کرد. در جلد ۱ این سری, در صفحه ۸ کلمه “علت” به صورت “هر رخداد ستاره شناسی ای که تغییرات خطوط نیروی مغناطیسی رسیده از خورشید به زمین را نشان می دهد” تعریف شده بود. حال توضیح “قانون” را به خاطر بسپارید, که بدین صورت است که هر برای رخداد آسمانی یک عکس العمل مساوی و در خلاف جهت در زمین وجود دارد. در تعریف “قانون” کلمه “رخداد” همان معنی کلمه “علت” را داراست. بیایید تعریف کلمه “علت” را با کلمه “رخداد” در تعریف “قانون” عوض کنیم. حال تعریف قانون به صورت مقابل است, برای هر رخداد ستاره شناسی که نشان دهنده یک تغییر در خطوط نیروی مغناطیسی رسیده از خورشید به زمین است, یک عکس العمل مساوی و در خلاف جهت وجود دارد. بنابراین علت دایره های بازار  قانون بر روی خودش در یک دوره زمانی است. با اتفاق افتادن یک علت یا رخداد آسمانی که باعث تغییر خطوط نیروی مغناطیسی از طرف خورشید به زمین می شود, یک عکس العمل زمینی یا تغییر در بازار نیز رخ می دهد. این همان علت دایره های بازار است که گن عقیده داشت افکار عمومی آماده دریافت آن نبود. برای بیان آن در کمترین کلمات ممکن, می توان گفت علت دایره های بازار, قانون است. در زیر, تعریف قانون برای دسترسی آسان آمده است.
< قانون, قانون طبیعی, قانون هندسی و ریاضی, همه و همه اشاره به قانون شبه علمی دارند که عنوان می کند برای هر رخداد آسمانی یک رخداد زمینی مساوی و در خلاف جهت آن وجود دارد . >

مطالب مشابه

مشاهده همه