تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای اصلی

2020/02/23 | 1398/12/04
EURUSD , GBPUSD , AUDUSD , NZDUSD , USDCAD , USDCHF , USDJPY

تحلیل تکنیکال روزانه EURUSD
مطابق با تحلیل ارائه شده یورو به تارگت پوزیشن های فروش خود بر اساس ارتفاع کانال شکسته شده اش رسید. در محدوده 1.07 تا 1.08 حمایت های متعدد هفتگی به همراه گپ ناشی از پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه وجود دارد و انتظار داریم از این محدوده ها به تدریج موج عرضه فروکش کرده و تدریجاً خریداران بلندمدتی وارد بازار بشوند. به دنبال تریگر خرید هستیم که می تواند شکل گیری یک کندل صعودی قدرتمند باشد.

تحلیل تکنیکال روزانه GBPUSD
قیمت در تایم روزانه پس از پایان یک رالی موج 5 مدتی است که وارد فاز نوسانات نزولی شده است. انتظار داریم این اصلاح بزرگ نزولی تا دستکم محدوده 1.26 ادامه داشته باشد. احتمالی برای تکمیل یک الگوی هارمونیک Gartley در تایم پایین تر وجود دارد که باز هم نتیجه نهایی آن نزول پوند است. پس بهترین راهبرد معاملاتی، فروش در محدوده های مقاومتی است. در حال حاضر به کف کانال نزولی اش رسیده و احتمالاً یک دور رشد اصلاحی رو به بالا داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال روزانه AUDUSD
تا زمانی که سقف کانال نزولی شکسته نشود ورود به پوزیشن های خرید بسیار ریسکی است. کماکان منتظر شکسته شدن کانال نزولی هستیم.

تحلیل تکنیکال روزانه NZDUSD
پس از یک رالی مناسب، قیمت به محدوده PRZ یک الگوی هارمونیک Shark و خط روند نزولی اصلی خود رسید و فشار فروش افزایش یافت. به نظر می رسد که این اصلاح نزولی کماکان ادامه داشته باشد. با توجه به نوع رفتار قیمت، بایستی منتظر شکسته شدن کانال نزولی برای ورود به پوزیشن های خرید میان مدت به بالا باشیم. در صورتی که کانال نزولی شکسته بشود وارد پوزیشن های خرید خواهیم شد.

تحلیل تکنیکال روزانه USDCAD
مطابق با تحلیل ارائه شده قبلی در تایم روزانه، پس از تکمیل الگوی AB=CD در محدوده پیوت حمایتی 1 سالانه، تقاضای مناسبی وارد این نماد شد و قیمت رشد کرد. مطابق با مسیر ترسیم شده انتظار ادامه اصلاح صعودی تا محدوده های مشخص شده را داشتیم که محقق شد. با توجه به کندل پرقدرت نزولی روز سه شنبه 11 فوریه، می با شکست Low این کندل وارد پوزیشن های فروش میان مدتی شده ایم. فعلاً حد زیان در سطح 1.3392 و حد سود 1 ما در سطح 1.3186 قرار دارند. واکنش ضعیف خریداران نشانگر این است که احتمال اول در این نماد ادامه ریزش است.شکسته شدن کانال صعودی احتمال ادامه ریزش را تقویت کرده است.

تحلیل تکنیکال روزانه USDCHF
مطابق با تحلیل ارائه شده، پس از تکمیل الگوی AB=CD در محدوده پیوت حمایتی 1 سالانه، تقاضای مناسبی وارد این نماد شد و قیمت رشد کرد. مطابق با مسیر ترسیم شده انتظار ادامه اصلاح صعودی تا محدوده های مشخص شده را داریم. در حال حاضر منتظر تشکیل یک الگوی 123 هستیم برای ورود به پوزیشن های فروش. بدون تریگر گرفتن ورود به پوزیشن های فروش توصیه نمی شود. از روز گذشته یعنی پنجشنبه 20 فوریه به محدوده پیوت مرکزی سالانه اش رسیده و روند صعودی با چالش روبرو شده است.

تحلیل تکنیکال روزانه USDJPY
از پوزیشن های فروش با زیان جزئی خارج شدیم. روز گذشته یک کندل بلند صعودی شکل گرفته که نشان از قدرت بالای خریدار دارد. فعلاً هولد هستیم تا در محدوده های پایین تر دنبال فرصت های خرید باشیم. اگر بدون اصلاح نزولی به محدوده مقاومت هفتگی بالا برسد دچار فشار فروش سنگینی خواهدشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل تکنیکال روزانه DTA - طلا، نفت و سایر شاخص‌ها

تحلیل تکنیکال روزانه Gold به نظر می رسد...

تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای فرعی

تحلیل تکنیکال روزانه EURAUD اصلاح صعودی...

تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای اصلی

 تحلیل تکنیکال روزانه  EURUSD ...