تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای اصلی

2020/02/13 | 1398/11/24
EURUSD , GBPUSD , AUDUSD , NZDUSD , USDCAD , USDCHF , USDJPY

تحلیل تکنیکال روزانه EURUSD

پس از شکسته شدن کانال صعودی، انتظار داریم هر بالایی فرصت فروش باشد. بر اساس ارتفاع کانال شکسته شده، هدف موج نزولی فعلی محدوده 1.0809 می باشد. مطابق با تحلیل ارائه شده از محل کف کانال شکسته شده ریزش دوباره خود را شروع کرد و پس از یک اصلاح مختصر که در روزهای پیش به آن اشاره کردیم دوباره مسیر نزولی خود را از سر گرفت و کف جدید ثبت کرد. کماکان تحلیل و مسیر 2 ماهه ای که ترسیم شده معتبر است.

 تحلیل تکنیکال روزانه  GBPUSD

قیمت در تایم روزانه پس از پایان یک رالی موج 5 مدتی است که وارد فاز نوسانات نزولی شده است. انتظار داریم این اصلاح بزرگ نزولی تا دستکم محدوده 1.26 ادامه داشته باشد. احتمالی برای تکمیل یک الگوی هارمونیک Gartley در تایم پایین تر وجود دارد که باز هم نتیجه نهایی آن نزول پوند است. پس بهترین راهبرد معاملاتی، فروش در محدوده های مقاومتی است. با توجه به شکسته شدن این خط منتظر تشکیل الگوی یادشده نمی مانیم و وارد پوزیشن های فروش با هدف 1.26 شده ایم. دیروز به محدوده حمایت شکسته شده پولبک کرد و دوباره مسیر نزولی خودش را انتظار داریم که ادامه بدهد.

تحلیل تکنیکال روزانه  AUDUSD

مطابق با تحلیل ارائه  شده، تا محدوده 0.6721 ریزش ادامه پیدا کرد. پس از رسیدن به سطح حمایتی روزانه شاهد اصلاح رو به بالا بودیم اما محتمل ترین سناریو ادامه ریزش بعد از پایان اصلاح می باشد که این امر در 2 روز پایانی هفته گذشته روی داد و کف جدیدی ثبت شد. در حال حاضر واگرایی مثبت داریم و قیمت هم به کف کانال نرسیده که نشانگر ضعف فروشنده است. با شکسته شدن سطح 0.678 می توانیم وارد پوزیشن های خرید بشویم. امروز و با برخورد قیمت به سقف کانال نزولی دوباره فروشنده ها وارد شده اند. اگر کف جدید ثبت نشود می توانیم بر اساس تریگری که پیشتر ارائه شد وارد پوزیشن های خرید بشویم. در صورت ثبت کف جدید اما نیاز به دریافت تریگر جدید خرید داریم.

 تحلیل تکنیکال روزانه  NZDUSD

پس از یک رالی مناسب، قیمت به محدوده PRZ یک الگوی هارمونیک Shark و خط روند نزولی اصلی خود رسید و فشار فروش افزایش یافت. به نظر می رسد که این اصلاح نزولی کماکان ادامه داشته باشد. با توجه به نوع رفتار قیمت، بایستی منتظر شکسته شدن کانال نزولی برای ورود به پوزیشن های خرید میان مدت به بالا باشیم. دیروز و با محرک نشست RBNZ شاهد یک رالی صعودی بودیم که امروز شاهد اصلاح آن هستیم. در صورتی که کف پایین تر ثبت نکند با تریگر کلوز قیمت بالای سقف کندل روز 12 فوریه می توانیم وارد پوزیشن های خرید بشویم.

 تحلیل تکنیکال روزانه  USDCAD

مطابق با تحلیل ارائه شده قبلی در تایم روزانه، پس از تکمیل الگوی AB=CD در محدوده پیوت حمایتی 1 سالانه، تقاضای مناسبی وارد این نماد شد و قیمت رشد کرد. مطابق با مسیر ترسیم شده انتظار ادامه اصلاح صعودی تا محدوده های مشخص شده را داشتیم که محقق شد. با توجه به کندل پرقدرت نزولی روز سه شنبه 11 فوریه، می با شکست Low این کندل وارد پوزیشن های فروش میان مدتی شده ایم. فعلاً حد زیان در سطح 1.3392 و حد سود 1 ما در سطح 1.3186 قرار دارند.

تحلیل تکنیکال روزانه USDCHF

مطابق با تحلیل ارائه شده، پس از تکمیل الگوی AB=CD در محدوده پیوت حمایتی 1 سالانه، تقاضای مناسبی وارد این نماد شد و قیمت رشد کرد. مطابق با مسیر ترسیم شده انتظار ادامه اصلاح صعودی تا محدوده های مشخص شده را داریم. در حال حاضر خط روند کوتاه مدتی شکسته شده است و منتظر تشکیل یک الگوی 123 هستیم برای ورود به پوزیشن های فروش.

تحلیل تکنیکال روزانه USDJPY

کماکان در پوزیشن های فروش خود هستیم. با انتشار ویروس کرونا جو ریسک گریزی تشدید شده و لذا انتظار داریم پس از یک اصلاح صعودی و احتمالاً پر کردن گپ نزولی، دوباره شاهد افت قیمت تا محدوده 107.4 در گام نخست و سپس 105 در گام نهایی باشیم. از هر یک از این دو محدوده احتمال پایان اصلاح نزولی و آغاز رشد سنگین قیمت می رود و کندل های روزانه در این سطوح را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر یک الگوی AB=CD شکل گرفته که احتمالاً مقدمه یک اصلاح خوب رو به بالا خواهدبود که از روز سه شنبه 4 ژانویه آغاز شده و تا این لحظه ادامه دارد.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل تکنیکال روزانه DTA - طلا، نفت و سایر شاخص‌ها

تحلیل تکنیکال روزانه Gold به نظر می رسد...

تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای فرعی

تحلیل تکنیکال روزانه EURAUD اصلاح صعودی...

تحلیل تکنیکال روزانه DTA - جفت ارزهای اصلی

 تحلیل تکنیکال روزانه  EURUSD ...