پیش‌بینی جفت ارز EUR/USD و نگاهی به وضعیت پوند و برگزیت

2020/11/16 | 1399/08/26
EUR/USD , پوند , برگزیت

قیمت کنونی جفت ارز EUR/USD: 1.1814

  • دلار آمریکا با خبرهای خوب در مورد کشف یک واکسن دیگر برای درمان کرونا با بازار سهام همراه شد و وضعیت صعودی به خود گرفت.
  • کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که قرنطینه بهترین راه برای مقابله با بیماری کووید-19 نیست.
  • جفت ارز EUR/USD از نظر تکنیکال خنثی است و ریسک دارد روز به روز کمتر می‌شود.

همان‌طور که پیش از این پیش‌بینی می‌شد، اخبار مربوط به کشف واکسن‌های مختلف برای بیماری کووید-19، باعث افزایش ارزش سهام و دلار آمریکا شد. جفت ارز EUR/USD دارد از سطح روزانه 1.1868 به 1.1800 نزدیک می‌شود. این اتفاقات پس از کشف واکسن مُدرنا افتاد که اعلام می‌شود در پیشگیری از کرونا، 94.5 درصد اثربخشی دارد. به علاوه انتظار می‌رود که این واکسن در دمای استارندارد یخچال 2 تا 8 درجه سانتی گراد به مدت 30 روز پایدار بماند. در صورتی که این واکسن در دمای فریزر (منفی 20 درجه سانتی گراد) قرار داده شود تا 6 ماه پایدار می‌ماند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که واکسن‌ها از شک و تردید حاکم بر بازار می‌کاهند و قرنطینه بهترین روش برای مقابله با کرونا نیست.

چشم انداز کوتاه‌مدت تکنیکال جفت ارز EUR/USD

این جفت ارز با همین سطوح معامله می‌شود و تغییرات چندانی نخواهد داشت. در صورتی که این جفت ارز از 1.1790 پایین‌تر بیاید، احتمالاً شاهد حمایت‌های فوری خواهیم بود. البته در حال حاضر بعید است که شکست قابل توجهی رخ دهد.

سطوح حمایت: 1.1740   1.1695   1.1650

سطوح مقاومت: 1.1840   1.1885  1.1920

یک مهلت زمانی دیگر هم گذشت و توافقی بر سر برگزیت حاصل نشد

پوند در حالت انتظار قرار دارد و منتظر یک اتفاق جدید است تا تغییر را آغاز کند. این مهلت زمانی دیگر که برای توافق انگلستان و اتحادیه اروپا تعیین شده بود هم رد شد و توافقی صورت نگرفت. اقتصاددانان بریتانیایی بر این باور هستند که چشم انداز توافق کمی روشن‌تر شده  ولی مسائل اصلی هنوز حل و فصل نشده است.

مشخص است که هر دو طرف تمایل دارند که هر چه زودتر به توافق برسند. این توافق می‌تواند آثار قابل توجهی روی ارزش پوند داشته باشد. گزارش‌های اقتصادی انگلستان (شاخص قیمت مصرف کننده، خرده فروشی و شاخص مدیران خرید ) یکی دیگر از عوامل موثر روی پوند است که به زودی منتشر می‌شود.

در مورد وضعیت دلار استرالیا هم می‌توانیم بگوییم که رزرو بانک استرالیا چندی پیش نرخ‌ها را کاهش و تسهیل کمی را گسترش داد. سوال این است که آیا این کشور باز هم می‌تواند اقدامی انجام دهد؟

بعید است که این بانک مرکزی دوباره بخواهد اقدام جدیدی انجام دهد. تقریباً هیچ کس انتظار ندارد که رزرو بانک استرالیا بخواهد نرخ‌ها را دوباره کاهش دهد.

مطالب مشابه

مشاهده همه