رزرو بانک استرالیا در مسیر بهبود!

2021/10/19 | 1400/07/27
دلار استرالیا , رزرو بانک استرالیا

گزارش اخیر رزرو بانک استرالیا نشان می‌دهد که استرالیا، بدترین وضعیت را پشت سر گذاشته و اقتصاد این کشور با موج‌های منفی مختلفی روبرو بوده است. این موج‌های منفی اخیراً منجر به ثبت چند فروش از جانب سفته‌بازان در گزارش اخیر COT شد. افت قیمت سنگ‌آهن (که با افزایش زغال‌سنگ تا حدودی جبران شد)، کند شدن رشد اقتصادی چین، بحران اورگراند و اجرای محدودیت‌ها در بخش‌هایی از این کشور به ‌دلیل شیوع گونه دلتا به این معنا است که فروشندگان تحریک و تشویق شده‌اند. در ادامه چارت اخیر COT را مشاهده می‌کنید:

بنابراین رزرو بانک استرالیا اصلاً بازارها را شگفت‌زده نکرد و به روند اصلی خود پایبند بود؛ نرخ بهره این کشور 0.10 درصد باقی ماند. سرعت خرید دارایی‌ها حداقل تا اواسط فوریه 4 دلار در هفته باقی می‌ماند و انتظار می‌رود که تا آوریل 2024 بازده اوراق قرضه دولتی استرالیا روی 0.10 درصد حفظ شود. انتظار داریم که تا 2024 نرخ بهره افزایش نیابد و شرایط پولی آسان پابرجا باشد.

البته رزرو بانک استرالیا نشان داد که پایان اوضاع فعلی چندان دور نیست. پیش‌بینی می‌‎شود که عقب‌نشینی در توسعه اقتصادی در استرالیا موقتی باشد. همچنین رزرو بانک استرالیا اعلام کرد که با افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌ها، انتظار می‌رود که اقتصاد هم روند بهبود را در پیش بگیرد. رزرو بانک در حال آماده کردن خود برای خروج از این وضعیت سخت در سال آینده است. طبیعی است که در چنین وضعیتی شاهد کاهش موقعیت‌های فروش بزرگ دلار استرالیا باشیم.

 دلار استرالیا هنوز مورد اقبال نیست ولی موقعیت‌های فروش به حد افراط رسیده و نشست اخیر رزرو بانک استرالیا این موضوع را تأیید کرده است. سطح حمایت کلیدی، بالای 200EMA روی چارت هفتگی AUDJPY باقی می‌ماند.

مطالب مشابه

مشاهده همه