استراتژی معاملاتی 123

معرفی

وظیفه اصلی تحلیلگر تکنیکال در این جمله «مارتین پرینگ» از اساتید مسلم و برجسته تکنیکالیست خلاصه می شود: «تشخیص روند در مراحل آغازین آن و موج سواری بر اساس آن تا زمانی که وزن گواهی ها رای به پایانش بدهد».  برای حصول و تحقق این هدف سترگ، 2 گام اصلی نیاز است:

  • تشخیص روند حاکم بر بازار جهت موج سواری بر اساس آن
  • رهگیری و رصد نشانه های دال بر پایان روند حاکم و احتمالاً شکل گیری روند جدید

در این راستا، عملاً می توان 2 استراتژی کلان تکنیکالی تعریف نمود که یکی «تعقیب مومنتوم» - Momentum Following – و دیگری «برگشت به میانگین» - Mean Reversion – می باشد. در قالب استراتژی نخست معامله گر صرفاً به دنبال ورود در جهت روند غالب بازار است و در چهارچوب استراتژی دوم معامله گر به دنبال یافتن نشانه هایی از ضعف روند حاکم جهت استفاده از فرصت های برگشت بازار در محدوده های قیمتی و زمانی مناسب می گردد.

هر کدام از این استراتژی ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در حالی که در استراتژی های تعقیب مومنتوم، امکان شکار روندهای قدرتمند طولانی وجود دارد، اما در عوض یافتن محدوده های مناسب برای تعیین حد زیان از دشواری های این سبک است. در استراتژی های برگشت به میانگین، در حالی که ریوارد به ریسک خوبی در موقعیت های احتمالی وجود دارد، اما امکان شکار روندهای بزرگ غالباً ممکن نیست.

اما آیا استراتژی معاملاتی می توان یافت که تا حد زیادی این ضعف ها را پوشش داده و در عین حال به صورت نسبی نقاط قوت هر دو استراتژی کلان تکنیکالی یادشده را دارا باشد؟!

به باور ما استراتژی معاملاتی مبتنی بر الگوی 123 پاسخی است به پرسش و نیاز فوق. در این استراتژی هر چند بر خلاف استراتژی های برگشتی به دنبال خرید در پایین ترین کف یا فروش در بالاترین سقف ممکن نیستیم و هر چند که ضریب اطمینان موقعیت های ایجادشده به اندازه موقعیت های استراتژی های تعقیب مومنتوم بالا نیست، اما در عوض در مراحل ابتدایی روندهای جدید ورود خواهیم داشت و می کوشیم تا از بخش عمده روند جدید استفاده کرده و سودهای مناسبی کسب کنیم.

نکته مهم آنکه در دوره حاضر می کوشیم تا بر خلاف دوره های مشابه، فرآیند تشخیص و شکل گیری الگوی 123 را به صورت کامل به شیوه مکانیکی و بدون دخالت سلیقه انسانی دربیاوریم تا ضریب اطمینان سیستم افزایش یابد و امکان تداوم بخشی به فرآیند سوددهی فراهم گردد.

مخاطبین

معامله گران بازار فارکس

اهداف

آشنایی با مبانی تئوریک استراتژی معاملاتی 123

تسلط کامل به استراتژی معاملاتی 123 و توان کاربست آن در بازارهای مالی

پیش نیاز

تسلط نسبی به مباحث تحلیل تکنیکال

آشنایی با نسبت های مختلف فیبوناچی

سر فصل ها

  • مبانی نظری
  • آموزش عملی استراتژی معاملاتی 123
  • نکات و روشهایی برای بهینه سازی استراتژی
امتیاز مورد نیاز :

35 امتیاز

ظرفیت : 0
مدت زمان: 3 ساعت
روزهای برگزاری: یکشنبه ها
ساعات برگزاری: 18 الی 21
تاریخ های برگزاری:
نوع برگزاری: آنلاین
دسته بندی: بازار جهانی