hamidmousavi-borna

با سلام. شاید خیلی از سهامداران مثل من در هر اصلاح بازار فکر کنند دیگر آخرین صعود بورس ایران هست و این اصلاح قرار است به ریزش تبدیل شود و بورس روند نزولی بگیرد.و این نگرانی همیشه مرا اذیت میکند و باعث میشود با هر اصلاحی فروش های احساسی داشته باشم و نتوانم نگاه بلند مدت به بازار داشته باشم این شد که من شاخص را در تایم فریم ماهانه نگاه کردم و متوجه شدم شاخص کل تقرایبا از سال 77 یه چرخه 10 ساله رو تکرار میکند. یعنی 5 سال صعود داشته و دنبال اون 5 سال دیگر نزول.(به قول یوز آرسیو 5 سال فراوانی و 5 سال قحطی) در عکس پیوست مشخص است. به نظرتان این نظریه میتواند درست باشه یا بنده اشتباه میبینم؟ طبق چارت ضمیمه اگر این چرخه مانند سابق ادامه پیدا کند یعنی ما تا سال 1401 روند صعودی شاخص را باید ببینیم. لطفا نظرتان را در این مورد بفرمایید و اینکه از دید شما روند شاخص در سال 99 چطور خواهد بود؟

تصویر پیوستی :

پاسخ ها

    • سلام و احترام

       

      برای موفقیت در بازار باید طبق پلن معاملاتی خود عمل کنید. هر تصور مبنی بر اینکه بازار ریزشی می شود بالاخره یک بار این اتفاق خواهد افتاد ولی با این ذهنیت اگر بخواهید همواره معامله کنید بازار عذاب آور خواهد بود.

      طبق سیستم معاملاتی با حد ضرر معامله کنید و نگران آسیب نباشید.

    • ممنون از پاسخ شما. ولی سوال اصلی من در مورد صحت این چرخه است.صحت این چرخه چقدر میتونه باشه.نظر شما در مورد این چرخه و آینده بازار چیه؟مخصوصا برای سال ۹۹