k.sbahrami

با سلام. گاهی اوقات پیش می آید که بازار در محدوده ای رنج ( سایدوی ) می شود. در این موارد اگر ما بخواهیم از ابزار های تحلیل زمانی استفاده کنیم از کدام پیوت باید استفاده کرد؟ در تصویر ضمیمه یورو دلار در محدوده سقف چند روزی بازی کرده و رنج شده بوده. برای رسم هر کدام از ابزار های تحلیل زمانی از کدام پیوت باید استفاده کرد؟ برای رسم RET برای حرکت اصلاحی بعدی از کدام پیوت باید استفاده کرد؟ برای رسم ATP به جهت نگاشت حرکت صعودی فعلی از کدام پیوت سقف باید استفاده نمود؟ برای رسم هر کدام از ابزار ها نقطه ای جداگانه باید انتخاب کنیم و یا برای همه ابزار ها از یک نقطه استفاده می شود؟ ( با توجه به این که پیوت 1 اولین پیوتی بوده که قیمت به محدوده رنج رسیده و محدوده پیوت 4 اخرین سقف بوده و ریزش از آنجا شروع شده)اگر به سوالات به صورت جداگانه پاسخ دهید سپاسگزار خواهم بود.

پاسخ ها

    • سلام و احترام

       

      بطور کلی بازارهایی که اصلاح زمانی دارد و همانند مثلث فاز فشرده سازی را طی می کند، ابزار زمانی بین ابتدا تا انتهای فشرده شده ترسیم می شود.

    • سوال من اینه که برای رسم ابزار زمانی در منطقه رنج از کدام پیوت باید استفاده کرد؟ اولین پیوتی که قیمت به محدوده رنج رسیده یا اخرین پیوتی که قیمت از محدوده رنج خارج میشود؟
    • اولین کندلی که وارد رنج شده و آخرین کفی (کف زمانی) که در رنج ساخته است.