sepehrth-cwg

با سلام و احترام. مطابق تصویر پیوستی شاهد ترند نزولی هستیم که خط روند نزولی خود را به بالا شکسته و روند صعودی را آغاز کرده است. سوالی که برای بنده پیش آمده این است که آیا شکست معتبر خط روند نزولی (*) بیانگر اتمام روند نزولی خواهد بود یا همانطور که در تصویر به لاتین قید شده است، شکست معتبر آخرین سوئینگ High اصلی (**) که با خط چین نشان داده شده است نشان از چرخش و اتمام ترند نزولی است؟ کدام بر دیگری مقدم است؟ شکست خط روند یا شکست سوئینگ؟ چرا؟ سپاسگزارم.

تصویر پیوستی :

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      موقع شکست ها دو اتفاق ممکن است بیفتد

      1- در اخرین ریزش یک روند نزولی کف پایین تر ثبت نشود و اخرین کف ماژور باشد با شکسته شدن خط روند نزولی رسماً روند شکسته شده
      2- در اخرین ریزش از یک روند نزولی چنانچه کف پایین تر ثبت شده باشد برای تغییر روند از نزولی به صعودی حتماً باید آخرین ماژور سقف فتح شده باشد.

    • مطابق مورد یک از فرمایش شما گاهی شاهد آن هستیم که در یک روند نزولی، قیمت کف پایین تر نمیزند و فاز شک از چرخش روند ایجاد می شود ولی گام اصلاحی صعودی به صورت یک کامپلکس پولبلک AB = CD هست که نرخ اصلاح آن 61.8% تا 78.6% ادامه می یابد و در این گام اصلاحی قیمت از خط روند نزولی عبور کرده و چنین استنباط می شود که روند نزولی تمام شده ولی با اتمام اصلاح قیمت مجدداً به زیر خط روند نزولی می رود و ادامه روند نزولی پیش گرفته می شود. خلاصه این است که در پولبک (اصلاح) های کامپلکس به صورت زیگ زاگ؛ شاهد آنیم که قیمت کف پایین تر نمیزند و حتی ممکن است به دلیل عمق اصلاح خط روند نزولی هم شکسته شود، ولی باز قیمت به زیر خط روند باز گردد و روند نزولی ادامه یابد که در این صورت یقین در خصوص بازگشت روند نقض خواهد شد.