Omissaforex

سلام وقت بخیر. در قسمت تحلیل های جناب اشکبوس، ارزیابی ریسک گروه‌های بازار سرمایه: 1-موقعیت میانگین ریسک گروه نسبت به میانگین ریسک بازار و حداقل ریسک بازار توضیح دهید 2- ریسک سهم نسبت به گروه خود و بازار چطور باشد گزینه بهتری است (ویدیو یا فایلی جهت اموزش نحوه استفاده از این نمودارها وجود دارد)

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      ۱. میانگین ریسک گروه، جمع ریسک های سهام گروه تقسیم بر تعداد سهامی است که در آن گروه قرار دارند. میانگین ریسک بازار هم از جمع ریسک های گروه های مختلف بازار تقسیم بر تعداد گروهها به دست می آید. حداقل ریسک هم در مواردی که سهم به شدت حباب منفی دارد ملاحظه می گردد.
      ۲‌. ریسک سهم نسبت به گروه خود و بازار عقب باشد، بهتر است اما باید دقت کرد که همین سهام کم ریسک را در قیمت هایی باید خرید کرد که بازار و گروه هم شرایط خوبی داشته باشند و ظرف زمانی سهم پر شده باشد وگرنه خرید سهم کم ریسک هم می تواند به زیان فرد بیانجامد. هدف از خرید سهام کم ریسک، فقط سود کردن نیست؛ در صورت ریزش بازار از این سهام به راحتی می توان خارج شد‌. حدود ۷۰ درصد سهام کم ریسک نیز پس از ریزش به سرعت به قیمت های پس از ریزش و بالاتر از آن باز می گردند. باید توجه داشت که ارزیابی ریسک فقط یکی از آیتم های ۱۴ گانه برای خرید سهام است و سایر آیتم ها عبارتند از:

      ۱- اقبال فعالین به بورس
      ۲-اقبال مردم عادی به بورس
      ۳- خرید و فروش حقوقی بازار
      ۴- خروج نقدینگی بازار
      ۵-خروج نقدینگی گروه
      ۶- اقبال فعالین به سهم
      ۷- اقبال مردم عادی به سهم
      ۸- خروج نقدینگی(رانت) سهم
      ۹-نظم‌پذیری سهم
      ۱۰- زمان مناسب
      ۱۱- اهداف سهم
      ۱۲- خرید پله‌ای
      ۱۳-تعیین حد ضرر