NavidHashemipoor-borna

با سلام و خسته نباشید. در بعضی جاها دیده می شود افرادی سیستم معاملاتیشان بر پایه ابر ایچیموکو هست که بر اساس همین ابر ایچیموکو نقطه ورود و اهداف قیمتی تعیین میکنند. بنظرتان استفاده از ابرهای ایچیموکو از جنبه تحلیلی و تقویت نقاط ورود در کنار سیستم معاملاتی خودم که هارمونیک هست می تواند مفید باشد ؟

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      الگوهای هارمونیک غالبا در بازار رنج ضریب صحت بالاتری دارند. حال آنکه ایچیموکو مختص بازار رونددار است. تلفیق این دو استراتژی بنظر خروجی دقیقی نمی تواند بدهد. شما در الگوهای هارمونیک می توانید نقاط ورود تحلیلی بیابید. الگوهای بازگشتی در تایم فریم پایین شیوه خوبی است.

    • البته منظورم از ایچیموکو به جهت تشخیص روند کلی بازار در تایم فریم بالاتر مثل امواج الیوت که مثلا در تایم فریم روزانه استفاده می کنم به جهت تشخیص روند کلی ولی نقاط ورود را در تایم فریم یک ساعته در جهت روند را با هارمونیک میگیرم. الگوهای بازگشتی منظورتان همان هارمونیک هست که می فرمایید در تایم فریم پایین تر بهتر است ؟

    • بله به این صورت که شما استفاده می کنید می تواند مفید باشد. خیر الگوهای بازگشتی کلاسیک مانند الگوهای کندلی، خطوط روند، سر و شانه و ...