mahdimmm

با سلام و احترام. سال 1398، بازار بورس اوراق بهادر بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران بود. اما سال 1399، با توجه به پیامدهای ویروس کرونا، نه تنها ایران، بلکه اکثر کشورها در صنایع خود متضرر شده و خواهند شد. لذا بازار بورس اوراق بهادار امسال بهترین بازار سرمایه گذاری نخواهد بود. حال سوال این است: 1- آیا شما با نظر من موافق هستید یا نه؟ خواهشا با دلیل توضیح دهید. 2- در صورت موافقت با نظر من، به نظر شما امسال بهترین بازار سرمایه گذاری چه خواهد بود؟

پاسخ ها

    • سلام و احترام

       

      در سال 1399 فاکتور قیمت دلار نقش مهمی در تصمیمات معامله گران در بازار دارد.
      اگر نگاهی به آرشیو بازدهی بازارها داشته باشید همواره به طور میانگین بورس امن ترین و پر بازده ترین بازار بوده است. در صورتی که تصورتان این است بورس امسال چشم انداز خوبی ندارد این موضوع قطعا بر بازارهای دیگر نیز موثر خواهد بود و وارد رکود می شوند. در این شرایط می توانید مدل معاملاتی خود را تغییر دهید و از سهامداری به سهام بازی تغییر دهید.

    • ممنون از پاسختان. 1- با توجه به وابستگی بورس به دلار علی رغم وابستگی به ویروس کرونا، آیا امسال بازار دلار بهتر از بازار بورس نیست؟ 2- منظور شما از سهم بازی به جای سهام داری این است که به جای سهم های با بازدهی بلند مدت و حتی میان مدت، سهم های با بازدهی کوتاه مدت ارجحیت دارد. درسته؟
    • سهام بورس به دلیل داشتن اهرم میتوانند بیش از دلار بازدهی بدهند. کما اینکه در رشد های دلار در 20 سال اخیر همواره اگر دلار X% رشد کرده باشد سهامی بیش از 3X% رشد کرده اند.