ساسانتوکلی-cwg

سلام وقت بخیر. با توجه به اینکه ما در شرایط تحریمی قرار داریم، آیا پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و سایر واحد های تولیدی که تا قبل از تحریم ها محصولات خود را برای فروش باید صادر میکردند به مشکل نمی خورند و در چنین شرایطی این شرکت ها چگونه میتوانند سود (eps) بسازند و قیمتشان رشد کند؟

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      بطور کلی در چند سال اخیر صادرات محصولات با چالش همراه بوده این چالش هم در بخش انتقال، هم در بخش مذاکرات و هم در بخش دریافت وجه بوده است. شرکت ها در این سال ها عموماً ازترفندهایی برای دور زدن تحریم ها استفاده کرده اند. ناگفته پیداست هر چه تحریم ها سنگین تر شود دور زدن تحریم ها نیز پیچیده تر و سخت تر خواهد شد.

    • سلام مجدد، پس با توجه به توضیحات شما و اینکه از زمان روی کار آمدن ترامپ تحریم ها تشدید شده است آیا میتوان گفت آینده بورس در خطر است و ورود تازه واردان به بورس بیشتر از اینکه به سود آنها باشد به سود دولت است؟

    • بطور کلی هر عاملی که ریسک سیستمی را افزایش دهد می تواند منجر به بالا رفتن ریسک سرمایه گذاران در بازار شود. عواملی مثل ریسک افت قیمت های جهانی، ریسک بالا رفتن التهابات سیاسی، ریسک سیاست های انقباضی و ....