Delpouriya

با سلام و احترام. چند سوال در خصوص یک موضوع از خدمتتان دارم: 1-آیا برای شمارش امواج بایستی حتما تغییر فاز در مکدی داشته باشیم؟ یا به طور مثال ممکن هست موج اصلاحی در غالب زمان بوده و موجب تغییر فاز نشود؟ 2-آیا این یک قانون هست که میله های مکدی در موج 3 بلندترین باشد؟ چنانچه موجی را 3 فرض کرده و فاقد این شرط باشد نسبت به شمارش شک کنیم؟ 3-وقتی گفته میشود تغییر فاز مکدی بایستی به طور واضح از لحاظ قیمت و زمانی وارد محدوده منفی/مثبت شود یا تماس با صفر مکدی یا تغییر زمانی کوتاه مدت هم کفایت میکند؟ قبلا از پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم.

پاسخ ها

    • سلام و احترام

       

      1- استفاده از مک دی کمک می کند به موج شماری و اینکه در چه درجه ای می شمارید مشخص می کند که باید تغییر فاز دهد یا خیر.
      2- نه اما عموماً چنین است.
      .3- یک محدوده برای مک دی در موج چهارم تعریف می شود که حد فاصل 10% مثبت تا 38% منفی در یک ساختار ایمپالس صعودی است.
      یعنی اگر ارتفاع مک دی درموج 3 صعودی را 100 فرض کنید مک دی مینیمم تا 10 و ماکزیمم تا منفی 38 اصلاح می کند.

    • 1-در رابطه با پاسخ سوال اول آیا میتوان با تغییر در تنظیمات مکدی، تغییر فاز را به یک الزام تبدیل کرد؟ 2-به نسبت تغییرات مکدی در موج 4 اشاره داشتید، امکانش هست برای موج 2 هم بفرمایید؟ یا اینکه در صورت وجود منبعی جهت مطالعه در خصوص تغییرات مکدی در شماره امواج معرفی بفرمایید. با تشکر.

    • در موج دوم عموما اتفاق خاصی در مک دی نمی افتد که شایع باشد. بطور کلی در بحث تکنیکی چیزی به اسم الزام وجود ندارد هر چه هست احتمال رخداد بیشتر است.
    • 1-در تکمیل پاسخ سوال اول، آیا میتونیم با تغییر در تنظیمات مکدی تغییر فاز در درجات مختلف را شناسائی کنیم؟ 2-محدوده اصلاح مکدی در موج 2 متفاوت هست ؟ ممنون میشم در صورت وجود رفرنس تکمیلی معرفی بفرمایید.