alireza123

سلام. استاد آزادی معتقد هستند که باید چارت تحلیل گر خلوت باشد و حذف سطوح اضافه فیبوناچی پس از مشخص کردن تارگت سهم خیلی هم عالیه که چارت خلوت باشد. فقط یک سوال. یک سری معتقد هستند که سطوح دیگر فیبوناچی (غیر از سطح تارگت ما) می توانند نقش مقاوت های روبروی سهم را در حرکتش به سمت سطح فیبو هدف ما داشته باشند و آنها روی چارت باشند تا اگر از آن مقاوت ها (سطوح دیگر فیبو) سهم به مشکل خورد و در یکی از آن سطوح دچار ریزش شد معامله گر می تواند زودتر خروج بزند با ضرر کمتر. ممنون میشوم در این مورد کمی توضیح دهید. ممنون.

پاسخ ها

    • سلام و احترام

       

      بین تحلیل گری و معامله گری فرق بسیار است. اگر شخصی ابزارهای زیادی را در نمودار بیندازد و بخواهد برای معامله کردن به همه انها توجه کند بشدت در فضای معامله گری دچار دردسر خواهد شد.

    • سلام کاملا صحیح است که هرچه چارت تحلیل خلوت تر باشه بهتراست و تحلیل گر حرفه ای تر و گویا تر است. اما آیا بنظرتان مثلا سطوح دیگر فیبوناچی که جلو راه حرکت سهم تا رسیدن به تارگت سهم هستند و یا سطوح مقاومت اساتیک که جلو راه حرکت سهم تا رسیدن به تارگت سهم هستند اهمیت ندارند؟ و نباید آنها را بکشیم روی تحلیل و حرکت سهم در برخورد به آنها را بررسی کنیم ؟ چه بسا سهم به یکی از این مقاومت های بین راه تا تارگت ( سطوح دیگر فیبوناچی - یا مقاومت های استاتیک) برخورد کند و شروع کند به ریختن - خب میشود از سهم خروج زد و ضرر کمتر و ... لطفا کمی بیشتر توضیح دهید.

    • ابزارها بطور کلی با هدف خاصی ترسیم می شود. اینکه همه ابزارها را با هم رسم کنیم به امید اینکه شاید به یک چیزی رفلکس دهد شما را از مسیر درست معامله کردن دور می کند.
    • سلام - پاسخ سوالم را نگرفتم بله قبول دارم که چارت خلوت تر خیلی بهتره و کاملا قبول دارم سوال من اینه : یک سری معتقد هستند که سطوح دیگر فیبوناچی (غیر از سطح تارگت ما) می توانند نقش مقاوت های روبروی سهم را در حرکتش به سمت سطح فیبو هدف ما داشته باشند و