amronstarco

باسلام. سوالم در مورد مدیریت ریسک و حجم خرید در خرید پله ای است. برای مثال دو سطح 25,000 ريال و 23,000 ريال را به ترتیب برای خرید پله اول و دوم در نظر می گیریم. با هدف 35,000 ريال و حد زیان 20,000 ريال با فرض ریسک 3% برای هر معامله و سرمایه 100 میلیون تومان. ریسک به ریوارد 2 به ما اجازه می دهد در سطح 2500 تومان 6000 سهم بخریم. و ریسک به ریوارد 4 در سطح 2300 تومان اجازه خرید 10000 سهم می دهد. سوالم این است که آیا باید 3% ریسک را برای هر دو سطح در نظر بگیریم، یا این دو را باید دو پوزیشن خرید جداگانه در نظر گرفت؟ چون در خرید پله ای توصیه می شود دوبرابر حجم خریداری شده در سطح 1 را در سطح 2 خرید کنیم. این دو را چطور با هم سینک کنیم؟ باتشکر.

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      ریسک کل موقعیت های معاملاتی شما 3% باید باشد نه اینکه در هر سطح 3% ریسک کنید.

    • سلام مجدد ضمن تشکر از پاسخ شما. بدین ترتیب لطفا بفرمایید این ریسک 3% را به چه نسبتی بین این دو سطح می بایست تقسیم کرد؟ باتشکر.

    • هر مدل که طراح سیستم در نظر بگیرد بستگی به سیستم معاملاتی تان دارد. کتاب استراتژیست را با دقت مطالعه کنید.
    • باسلام. سیستم معاملاتی بنده بر اساس نرم افزار تعادلی است که خرید در دو پله انجام می شود. با رعایت حد زیان. مشکل من در حجم معامله در خرید پله اول است. که نمی دانم چه حجمی خرید کنم و چه مقدار برای پله دوم نگه دارم. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.