AmirMarandi-cwg

با سلام و خسته نباشید. در مورد واگرایی معمولی سوالی که ذهن بنده را مشغول کرده و در کتاب واگرایی ها بجواب نرسیدم این هست که چه رفتاری در نمودار قیمت نتیجه واگرایی در اندیکاتور را دارد؟ برای مثال تعداد کندل های ریز موج آخر، ارتفاع کندل ها، شارپ بودن یا کند بودن ریز موج اخر نسبت به قبلی یا که چه مواردی؟ چون مواردی پیش می آید که هیچ ضعفی حتی یک کندل منفی هم در موج اخر دیده نمیشود اما اندیکاتور واگرایی معمولی میدهد. عامل یا عواملی که رخداد آنها در موج آخر، واگرایی معمولی در اندیکاتور را به همراه داره چه چیزهایی میتواند باشند؟ با تشکر.

پاسخ ها

    • سلام و احترام

      واگرایی معمولی یک تعریف مشخص کلاسیک دارد و آن اینکه در یک سقفی قیمت از سقف قبل بالاتر است اما اختلاف میانگین های نمودار نمیتواند سقف بزند یا قیمت سقف می زند یا حجم معاملات از سقف قبل پایین تر است.

    • در عامل اختلاف میانگین های نمودار، با توجه به خاصیت تاخیری بودن میانگین ها. این احتمال وجود دارد که حرکت بسیار سریع و شارپ موج اخر نسبت به موج قبلی، واگرایی بدهد و صرفا بدلیل خاصیت تاخیری میانگین ها این اتفاق بیوفتد؟ یعنی میانگین ها هم سرعت با قیمت نتوانند خود را بروز کنند و نتیجه ان واگرایی در اندیکاتور باشد و به اشتباه برداشت ما مبنی بر ضعف موج باشد؟

    • وقتی میانگین جا می ماند یعنی ضعف. برای اطلاعات بیشتر کتاب واگرایی ها انتشارات دانش پزوهان جوان را مطالعه کنید.