آیا ارزهای دیجیتال به پول رایج تبدیل می‌شوند؟

2021/04/20 | 1400/01/31
دلار , بیت‌کوین , خزانه‌داری آمریکا , ارز دیجیتال

" تا زمانی‌که IRS ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مالیات قبول نکند، ارزهای دیجیتال به پول رایج تبدیل نمی‌شوند. "

برخی از تحلیلگران اظهار داشتند که ارزش بیت‌کوین به صورت مرتب در حال افزایش است و احتمالاً به زودی به عنوان یک ارز رایج، شناخته خواهد شد و حتی می‌تواند دلار هم کنار بزند. مارک چندلر، تحلیلگر ارشد بازار تبادلات ارزی (فارکس) اظهار داشت که رشد بیت‌کوین اصلاً به معنای کنار رفتن دلار نیست. بانک‌های مرکزی سراسر دنیا حدود 3.1 تریلیون دلار بدهی به خزانه‌داری آمریکا دارند و به همین خاطر دلار قدرت خود را به این راحتی از دست نمی‌دهد. همچنین فقط بحث دلار نیست. بانک‌های مرکزی سراسر دنیا اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را خریداری کرده و نگهداری می‌کنند و پشت این اوراق قرضه، دلار قرار دارد.

چندلر خاطرنشان کرد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اخیراً گفته که ارزهای دیجیتال پتانسیل جایگزین شدن با طلا را دارند. چندلر گفت شاید بتوانند جای طلا را بگیرند ولی چنین اتفاقی برای دلار نمی‌افتد. ارزهای دیجیتال می‌توانند ابزاری برای تبادل، ابزاری برای سرمایه‌گذاری یا یک واحد پولی باشند ولی جای دلار را نمی‌گیرند.

چندلر بر این باور است ارزهای دیجیتال زمانی به یک پول واقعی تبدیل می‌شود که IRS (سازمان خدمات درآمد داخلی که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا است و وظیفه خدمات درآمد حکومت فدرال آمریکا را بر عهده دارد) اعلام کند که می‌توانید مالیات‌های خود را به‌وسیله ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. در صورتی که این اتفاق بیفتد آن موقع من باور می‌کنم که ارزهای دیجیتال پول واقعی هستند.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه