آیا بیت‌کوین به زیر 50 هزار دلار سقوط می‌کند؟

2021/02/25 | 1399/12/07
بیت‌کوین , ارز‌های دیجیتال , رمز ارز

  • اخیراً بیت‌کوین وارد روند نزولی شد و به 45 هزار دلار رسید.
  • جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا بیت‌کوین را به‌ شدت ناکارآمد خواند و در مورد استفاده از آن در فعالیت‌های غیرقانونی هشدار داد.
  • اخیراً ارزش بازار بیت‌کوین به 1 تریلیون دلار رسید ولی اکنون ارزش آن کمتر از 900 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ارزشمندترین ارز دیجیتال (بیت‌کوین) در عرض 24 ساعت، 16 درصد افت کرد و از 50000 دلار به 45000 دلار رسید. سایر ارزهای دیجیتال کوچک‌تر مثل اتریوم هم همزمان با بیت‌کوین افت کردند؛ اتر با 11 درصد افت به 1573 دلار رسید. جنت یلن، چندی پیش بیت‌کوین را روشی بسیار ناکارآمد برای انجام معاملات خواند و گفت که ممکن است از این ارز در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شود. او در مورد تأثیر مخرب بیت‌کوین بر محیط زیست هم هشدار داد. مصرف برق برای تولید بیت‌کوین به شدت بالا رفته و این موضوع واقعاً  نگران‌کننده است. جالب است که در حال حاضر برقی که برای تولید بیت‌کوین در جهان استفاده می‌شود، از مصرف برق کل کشور پاکستان بیشتر است. یلن در مورد ریسک‌های خرید بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران خرده‌پا هم هشدار داد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که نوسانات بیت‌کوین خیلی بالا است و سرمایه‌گذاران نباید به این ارز اعتماد کنند. بیت‌کوین از ابتدای سال تاکنون 60 درصد رشد کرد. این ارز در سال 2017 به 20000 دلار رسید و در سال بعد 80 درصد ارزش خود را از دست داد. ارزش بیت‌کوین با سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگ مثل تسلا در آن به شدت بالا رفت. تسلا اخیراً 1.5 میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد.

بیت‌کوین دارد به یک دارایی امن در جهان تبدیل می‌شود و برخی بر این باور هستند که می‌تواند جایگزین طلا شود. برخی سرمایه‌گذاران هم می‌گویند ارزهای دیجیتال می‌تواند به عنوان یک سپر در برابر افزایش تورم عمل کند. البته برخی دیگر هم بیت‌کوین را بی‌ارزش می‌دانند و آن را بزرگ‌ترین حباب کل تاریخ می‌خوانند که دیر یا زود می‌ترکد.

مطالب مشابه

مشاهده همه