آیا بیت‌کوین به 146 هزار دلار می‌رسد؟

2021/01/11 | 1399/10/22
بیت کوین , طلا , سرمایه گذاری

بانک سرمایه‌گذاری جی.پی.مورگان (JPM) اعلام کرد: ارز دیجیتال بیت‌کوین به عنوان رقیبی برای طلا ظهور کرده و اگر به عنوان یک دارایی امن شناخته شود، احتمالاً تا 146 هزار دلار (185223 دلار کانادا) افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که بیت‌کوین می‌تواند حصار و پناهگاهی امن در برابر تورم و جایگزینی عالی برای دلارِ در حال نزول باشد. قیمت بیت‌کوین در شش ماه گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته و در دوم ژانویه به 34800 دلار رسید. استراتژیست‌های بانک وال استریت با اشاره به خروج 7 میلیارد دلار سرمایه از طلا و ورود 3 میلیارد دلار به بازار بیت‌کوین در یادداشتی اظهار داشتند که رقابت بیت‌کوین با طلا در ذهن ما آغاز شده است. ارز دیجیتالی که چندین سال هیچ ثباتی نداشت امروز به عنوان یک دارایی امن و قابل سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

جی.پی.مورگان اعلام کرد: « سرمایه‌گذاری مالی بسیار بزرگی روی طلا صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد که این سرمایه از طلا به سمت بیت‌کوین حرکت کند، آینده بیت‌کوین در بلندمدت بسیار روشن و درخشان است. به مرور زمان بیت‌کوین از طلا هم بهتر و امن‌تر می‌شود و به مرور از بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد خواهد شد.»

استراتژیست‌ها و تحلیلگران موسسه سرمایه‌گذاری جی.پی.مورگان بر این باور هستند که با وجود سرمایه‌گذاری 575 میلیارد دلاری در بازار، قیمت بیت‌کوین با یک جهش پنج‌برابری به 146 هزار دلار می‌رسد و ارزش آن با ثروت طلایی که به صورت شمش، سکه یا صندوق‌های قابل معامله نگهداری می‌شود، برابر می‌شود.

متخصصان می‌گویند بیت‌کوین هم در کوتاه‌مدت مثل طلا نوساناتی دارد ولی در مجموع در بلندمدت سود زیادی به همراه دارد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین 50 تا 100 هزار دلار افزایش یابد ولی به احتمال زیاد این سطوح پایدار نخواهد بود.

مطالب مشابه

مشاهده همه