آیا جفت ارز NZDCHF در میان‌مدت انتخاب مناسبی برای خریداران است؟

2021/09/22 | 1400/06/31
NZDCHF , دلار نیوزیلند , فرانک سوئیس

تمرکز بر NZDCHF

نیوزیلند برنامه‌ریزی کرده بود که پس از بهبود وضعیت اقتصاد، نرخ بهره را افزایش دهد. انتظار می‌رفت در نشست رزرو بانک نیوزیلند در ماه گذشته، این بانک مرکزی اولین گام را برای افزایش نرخ بهره بردارد. نرخ بیکاری پایین (4.0 درصد) و تورم بالا (سالانه 3.3 درصد) است؛ کاهش خرید اوراق قرضه در 23 جولای متوقف شده بود و بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در آن منطقه پیش‌بینی کرده بودند که قبل از پایان سال، سه بار نرخ بهره افزایش یابد.

ظهور مجدد کووید -19 باعث شد که این بانک مرکزی در نشست اخیر خود دست نگه دارد. یک مورد ابتلا به کووید_19 در نیوزیلند شناسایی شد و دولت به‌خاطر همین یک مورد کل کشور را قرنطینه کرد. آدریان اور، رئیس رزرو بانک نیوزیلند اظهار داشت که موارد ابتلا به کووید به‌تنهایی جلوی افزایش نرخ بهره را نمی‌گیرد و همه چیز باید طبق سیاست‌ها پیش برود. نمی‌توانیم منتظر رفع این بلاتکلیفی و عدم قطعیت بمانیم. کریستین هاوکسبی، دستیار رئیس رزرو بانک نیوزیلند این دیدگاه را در پایان ماه آگوست تقویت کرد. در آن زمان او گفت که رزرو بانک در نشست اخیر تصمیم داشته است، نرخ بهره رسمی را 50 واحد افزایش دهد.

کووید -19 با خطر «موارد اسرارآمیز ابتلا» در نیوزیلند تحت کنترل است.

نیوزیلند اطمینان دارد که سیاست نابودسازی کامل کووید-19 جواب می‌دهد. به نظر می‌رسد که از اولین مورد ابتلا به کرونا در آگوست تاکنون، پیک کرونا رد شده است. در جدول زیر موارد ابتلا به کرونا را مشاهده می‌کنید:

البته یک نگرانی تحت عنوان «موارد اسرارآمیز ابتلا» وجود دارد. این موارد به‌گونه‌ای است که نمی‌توان فهمید چگونه به این بیماری مبتلا شده‌اند. موارد ابتلا به کرونا در پیک قبلی نیوزیلند(آوریل 2020)، روزانه 89 نفر بود و نیوزیلند توانست خیلی سریع با این پیک مقابله کند.

فرانک سوئیس (CHF) به‌خاطر نیاز دوباره بانک ملی سوئیس به نرخ بهره منفی، ضعیف است.

بانک ملی سوئیس، پایین‌ترین نرخ بهره کل جهان را دارد (منفی 0.75 درصد). این بانک در تلاش است که از ورود پول برای خرید فرانک جلوگیری کند. زوبروگ، نایب‌رئیس بانک ملی سوئیس چندی پیش بیان داشت که برای مهار رشد فرانک هنوز به نرخ بهره منفی نیاز است.

بانک ملی سوئیس به‌صورت فعالانه در تلاش برای تضعیف فرانک است تا به بازار صادراتی سوئیس کمک کند. وقتی فرانک قوی باشد، صادرات سوئیس برای بقیه جهان‌ گران و پرهزینه است. به‌خاطر داشته باشید که فرانک به‌عنوان یک ارز امن در کنار ین ژاپن، غالباً در بازارهای بدون ریسک قدرت می‌گیرد؛ بنابراین هرگونه خرید موقتی فرانک باعث افت NZDCHF می‌شود. البته در میان‌مدت، اوضاع به نفع خریداران است.

چارت
تا زمانی که شرایط به همان صورتی که در بالا بیان شد باقی بماند، در میان‌مدت هرجایی را برای خرید NZDCHF انتخاب کنید، مناسب است.

مطالب مشابه

مشاهده همه