آیا جفت ارز NZDUSD بهترین جفت ارز پرریسک برای بازار فارکس است؟

2020/11/11 | 1399/08/21
کووید-19 , ریسک پذیری , دلار نیوزلند

  • رزرو بانک نیوزلند، نرخ‌ها را پایدار نگه می‌دارد.
  • هر بشکه نفت 42.71 دلار
  • هر انس طلا 1879 دلار
  • بیت‌کوین 15421 دلار

معاملات اروپا و آسیا روزهای نسبتاً آرامی را پشت سر می‌گذارد. بازار سهام وضعیت خوبی دارد ولی فارکس مثل سایر بازارها تقریباً روند ثابتی را پشت سر می‌گذارد. خصوصاً که امروز به خاطر روز کهنه‌سربازان تعطیل  بوده است.

شاخص معاملات آتی سهام یک درصد رشد کرد ولی تسلیم نشدن ترامپ در برابر نتیجه انتخابات مشکلی است که می‌تواند ریسک را در بازار افزایش دهد و باعث شود که قیمت‌ها کاهش یابد.

تاکنون بازارها فرض را بر پیروزی قطعی بایدن گذاشته‌اند و اهمیتی به سر و صداهای ترامپ نداده‌اند. ترامپ تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر وجود تقلب ارائه نداده ولی نتیجه را هم نپذیرفته است. او در طول چهار سال گذشته در هیچ زمینه‌ای مثل آسیب زدن به دموکراسی قدرتمند نبوده است.

در صورتی که این روند ادامه پیدا کند و ترامپ نتیجه را نپذیرد، ممکن است سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری بی‌میل شوند و شاهد تغییرات گسترده در وضعیت بازارها باشیم. وضعیت ابتلا به بیماری کووید در آمریکا به شدت بحرانی است و سیستم بهداشتی این کشور تحت فشار قرار دارد. این دو موضوع می‌تواند باعث شود که روند صعودی سهام، معکوس شود.

این مسائل در بازار فارکس هم بی‌تأثیر نبود و باعث شد جفت ارز EURUSD تحت تأثیر افزایش موارد ابتلا به کووید در اروپا قرار بگیرد و به زیر سطح 1.1800 افت کند. بزرگ‌ترین رویداد اخیر، نشست رزرو بانک نیوزلند برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره بود. این بانک تصمیم گرفت تغییری در نرخ‌ها ایجاد نکند و از برنامه خود برای منفی کردن نرخ‌ها صرف نظر کرد. این خبر باعث شد که ارز این کشور با 65 پیپ افزایش به سطح 0.6900 برسد.

جفت ارز NZDUSD در حال حاضر ریسکی‌ترین ارز در بازار فارکس است؛ زیرا این کشور توانست میزان ابتلا را به بهترین شکل مدیریت کند. به علاوه این کشور تلاش کرده است که روابط خود را با چین حفظ کند. اگر واکسن کرونا وارد بازار شود و همه چیز به روال عادی خود برگردد، دلار نیوزلند بیشترین بهره را خواهد برد. در صورتی که تمایل به ریسک در بازار بیشتر شود این جفت ارز تا 0.7200 هم بالا خواهد رفت.

مطالب مشابه

مشاهده همه