آیا ژوئن ماه کاهش ارزش اوراق قرضه است؟

2021/05/17 | 1400/02/27
بانک انگلیس , اوراق قرضه , پوند

افزایش خوش‌بینی‌‌ها

بانک انگلیس در هفته‌ای که گذشت تصمیم چندان مهمی اتخاذ نکرد و به همین دلیل نرخ‌ها و میزان خرید دارایی‌ها تغییری نکرده است. برخی از سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که بانک کانادا روند هاوکیش خود را با کاهش ارزش اوراق قرضه  و افزایش نرخ بهره تکرار کند. البته اندی هلدان، اقتصاددان ارشد بانک انگلیس که در شرف خروج از کمیته سیاست پولی این بانک است، با سرمایه‌گذاران خوش‌بین هم‌عقیده نیست.

صورت جلسات همه چیز را مشخص می‌کند.

صورت جلسه‌های بانک انگلیس چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تری از اقتصاد انگلستان نمایش می‌دهد. متخصصان این بانک انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی این کشور کمتر از آنچه در فوریه پیش‌بینی شده بود، کاهش یابد. موفقیت در واکسیناسیون  و کاهش موارد ابتلا به کووید_19 در این ماجرا نقش مهمی داشته است. انتظار می‌رود که پس‌انداز 150 میلیارد پوندی شهروندان انگلستان در 14 ماه گذشته  به تدریج به اقتصاد این کشور تزریق شود.

 احتمالاً در فصل دوم سال 2021 تولید ناخالص داخلی این کشور رشد خوبی داشته باشد. با افزایش محرک‌های مالی و پولی و کاهش ریسک‌های بهداشتی شاهد رشد تقاضا در این کشور خواهیم بود.

پوند و واکنش 100FTSE

پوند واکنش مناسبی به نشست این هفته بانک انگلیس نشان نداد و پیش از اینکه رشد کند با گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی محدود و سرکوب شد. FTSE 100 حرکت مطمئن‌تری داشت و طبق‌ پیش‌بینی‌ها، روند صعودی به خود گرفت. البته فروش سهام در این هفته باعث کاهش موقتی این شاخص شد.

آیا ژوئن ماه کاهش ارزش اوراق قرضه است؟

با توجه به برگزاری دو جلسه متوالی کمیته سیاست پولی، اکنون می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اوراق قرضه در ماه ژوئن افت کند. یکی از راهکارهای پیش رو این است که تا نشست بعدی بانک انگلیس، مناطق تکنیکال مناسب را برای خرید پوند شناسایی کنیم. در حال حاضر ریسک اصلی، گسترش گونه‌ای از بیماری کووید_19 است که در برابر واکسن‌ها مقاوم باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه