آینده بیت کوین با اولین اقدام جنت یلن

2021/01/28 | 1399/11/09
ارزهای دیجیتال , بیت کوین , جنت یلن(Janet Yellen)

یکی از مواردی که مجرمان علاقه خاصی به آن دارند، ناشناس بودن و ناشناس ماندن است. توانایی مخفی کردن فعالیت‌های غیرقانونی پشت لایه‌های حریم خصوصی باعث می‌شود که افراد مجرم بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند. سیستم مالی سنتی به هیچ عنوان توانایی جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی را ندارد و تنها ارز رمزگذاری‌شده است که توانایی چنین کاری را دارد.

ارزهای مبتنی بر بلاک‌چین، ارزهایی هستید که یک لجر عمومی دارد و لیست معاملاتی که تاکنون انجام شده به صورت کامل مشخص است. همه اطلاعات معاملات در بلاک‌چین مشخص است و اصلاً امکان تخلف وجود ندارد. کیف پول‌هایی که متعلق به سازمان‌های تروریستی باشد، به صورت کامل قابلیت نشانه‌گذاری و نظارت را دارد و به راحتی می‌توان از فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد.

ارزهای دیجیتال تنها راهکار واقعی برای مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم، قاچاق انسان و ... است. این ایده که ارزهای دیجیتال، ریسک بالایی دارند کاملاً اشتباه است. این ارزها نسبت به ارزهای سنتی روش بسیار بهتری برای مبارزه با تروریسم است. اکثریت قریب به اتفاق جرایم با پول‌های سنتی انجام می‌شود؛ چون این پول‌ها امکان ناشناس ماندن را فراهم می‌کند.

شبکه اجرایی جرایم مالی آمریکا تصمیم دارد که از ارزهای دیجیتالی برای اهداف خودش در زمینه جلوگیری از جرایم و شناسایی آن‌ها استفاده کند. این شبکه قصد دارد کیف پول‌ها را ملزم به داشتن یک هویت مشخص کند. این تصمیم برای رهگیری تراکنش‌های مالی مفید و سازنده است ولی به هیچ عنوان کافی نیست. البته در حال حاضر هم می‌توان به راحتی فهمید که چه کسی، مالکیت و کنترل یک کیف پول مشخص را دارد. تا به حال شرکت‌های ارز دیجیتال نقش مهمی در مسدود کردن حساب‌های متعلق به مجرمان، هکرها، تروریست‌ها و غیره ایفا کرده است.

با پیشرفت فناوری، امکانات با سرعت بیشتری در اختیار ما قرار می‌گیرد و همین موضوع می‌تواند شهروندان کشورهای مختلف را در معرض خطر قرار دهد. یکی از کشورهایی که خیلی زود از این آسیب مطلع شد، آمریکا بود که قصد دارد از ارزهای دیجیتال برای شناسایی اقدامات مجرمانه استفاده کند. این کار با پول‌های سنتی قابل ارزیابی و شناسایی نیست. اگر آمریکا می‌خواهد که یک قدرت اقتصادی باقی بماند و همگام با فناوری جلو برود، باید با آغوش باز ارزهای دیجیتال را در همه سطوح خود حتی خزانه‌داری و فدرال رزرو بپذیرد.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در آینده، از نگاه بسیاری از تحلیلگران فردی متخصص، زیرک، فرهیخته و توانمند است و تسلط بسیار خوبی در حوزه کاری خودش دارد. او خیلی خوب می‌تواند بهترین استفاده ممکن را از پتانسیل ارزهای دیجیتال ببرد. از نظر بسیاری از متخصصان مالی او بهترین گزینه برای تصدی وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

بسیاری از مشاوران یلن دارند از مزایای ارزهای دیجیتال در جلوگیری از جرم، پولشویی، اقدامات تروریستی، از بین بردن پول جعلی و ایجاد یک محیط امن برای کسب و کارها در جهان پساکرونا صحبت می‌کنند. متخصصان با دانش در مورد شیوه کنترل و بررسی معاملات بلاک‌چین و کیف‌های پول دیجیتال می‌توانند جلوی خیلی از این اقدامات را بگیرند و روش کنترلی خود را به کارشناس‌های دولتی هم آموزش دهند.

مطالب مشابه

مشاهده همه