احتمال اصلاح در نرخ برابری یورو به دلار

2020/09/02 | 1399/06/12
یورو , دلار

روز گذشته – سه شنبه 1 سپتامبر 2020 – و در آغاز جلسه معاملاتی نیویورک، جفت ارز EUR/USD به بالای 1.20 رسید ولی از این سطح از نظر روان‌شناسی خیلی سریع و به صورت تهاجمی دفع شده و به مواضع قبلی بازگشت. این بازگشت با توجه به اطلاعات منطقه یورو، عجیب نیست. شاخص مدیران خرید آلمان در زمینه تولید کاهش یافت و میزان تورم منطقه بیش از حد انتظار نزولی شد.

افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نشان می‌دهد  که این کشور با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید با موج دوم کرونا دست به گریبان شده است. نگرانی‌های زیادی از بابت بدتر شدن وضعیت این بیماری وجود دارد.

اسپانیا در روز جمعه گزارش داد که 9779 مورد جدید ابتلا به این بیماری مشاهده شده که این میزان ابتلا، آمار مربوط به دوران اوج ابتلا  به این بیماری در ماه مارس را هم رد کرده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، دولت چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌های جدید ندارد. وزیر بهداشت اسپانیا احتمال بازگشت به محدودیت‌های اوایل شیوع کرونا را رد کرد و اظهار داشت که تشخیص زودهنگام و کنترل رهگیری می‌تواند موج دوم کرونا را کنترل کند ولی اگر این اقدامات صورت نگیرد، کرونا در اسپانیا از کنترل خارج می‌شود.

در فرانسه هم موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک بازه زمانی به شدت زیاد شد ولی چند روز بعد کاهش یافت. اروپا احتمالاً در پاییز پیش رو به یکی از نقاط اصلی شیوع کرونا تبدیل می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد اروپا دارد آن شتاب همیشگی را از دست می‌دهد و به احتمال زیاد این روند ادامه‌دار خواهد بود.

با این حساب احتمالاً جفت ارز EUR/USD با کاهش بیشتری روبرو می‌شود و احتمالاً سطح 1.1850 را هم تجربه خواهد کرد. تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که این جفت ارز 1.1800 را هم به راحتی خواهددید.

تا زمانی که قیمت بالای حمایت 1.17 قرار دارد، روند صعودی یورو پا بر جاست و این ریزش صرفاً می تواند یک اصلاح کوتاه مدتی باشد اما در صورت شکست حمایت یادشده انتظار می رود یک برگشت بزرگ تر در انتظار یورو باشد و اصلاح عمیق تری در کمین خریداران باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه