ادامه فروش دلار توسط صادرکنندگان ژاپنی

2021/04/29 | 1400/02/09
صادرکنندگان ژاپنی , دلار , ین , دایوا سکیوریتیز (Daiwa Securities) , USDJPY

"با ادامه فروش دلار توسط صادرکنندگان ژاپنی، جفت ارز USDJPY ممکن است تا سطح 107-106 افت کند."

برند دایوا سکیوریتیز (Daiwa Securities) اعلام کرد که صادرکنندگان ژاپنی پس از اینکه جفت ارز USDJPY تا سطح 110.0 هم بالا رفت، تصمیم گرفتند دلارهای خود را بفروشند.

برند دایوا سکیوریتیز در یادداشتی اعلام کرد که احتمالاً جفت ارز USDJPY پس از یک رشد در ماه گذشته وارد دوران تثبیت می‌شود و از آنجا که صادرکنندگان ژاپنی به فروش دلارهای خود ادامه می‌دهند، پتانسیل اصلاح این جفت ارز تا 106 و 107 وجود دارد.

این برند افزود: «پس از رشد غیرمنتظره  جفت ارز USDJPY در ماه مارس، بازار در حال تعدیل موقعیت‌های خود است. صادرکنندگان ژاپنی پس از رشد USDJPY تا سطح 100 تصمیم گرفتند به تدریج دلارهای خود را بفروشند. ممکن است این اتفاق با  افزایش شدید نرخ بازده اوراق قرضه خزانه‌داری همراه شود.»

این احتمال وجود دارد که روند صعودی دلار کند شود؛ زیرا سرعت رشد بازده اوراق قرضه خزانه‌داری با انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) کمتر شده است. البته به دلیل رشد اقتصادی در آمریکا بعید است جفت ارز USDJPY کاهش شدیدی داشته باشد. نمودارها نشان می‌دهد که افت این جفت ارز تا زیر 109.00 مهم است و می‌تواند زمینه را برای کاهش بیشتر این جفت ارز فراهم کند. ممکن است سطح مهم بعدی 108.40-108.33 باشد.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه